Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skerwink

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Skerwink

    Skerwink Trail, Discovery Trail, Newfoundland, Canada.

    DSC_0940 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie mogelijk door op de foto te klikken.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: Skerwink

    Heel mooi na een dubbelklik.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Skerwink

      Op groot formaat zie ik een goede scherpte op de rotsen en ondanks het hardere licht toch een zeer goede belichting.
      Voor mij persoonlijk staat hij wel wat koeltjes.
      Last edited by tcf; 20 juni 2018, 12:36.

      Comment


      • #4
        Re: Skerwink

        Prachtig landschap,
        al vraag ik mij af of een lager standpunt deze natuur niet nog imposanter zou maken.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Skerwink

          Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
          Prachtig landschap,
          al vraag ik mij af of een lager standpunt deze natuur niet nog imposanter zou maken.
          Waarschijnlijk wel Dushi maar zoals je aan de overkant ziet sta ik bovenop een steile muur en moet je bergbeklimmer zijn om daar af te komen.
          Het was nu reeds een hele klus om juist tot aan de rand te kunnen komen zonder al die bomen struiken ervoor.
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Skerwink

            Indrukwekkend landschap, inderdaad wel spijtig dat je niet beneden geraakt

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Skerwink

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Indrukwekkend landschap, inderdaad wel spijtig dat je niet beneden geraakt

              grts
              Sieg
              Bedankt Sieg.
              Misschien kan ik bij gelegenheid eens met een bootje tot daar geraken?

              grts,
              Raf.

              Comment


              • #8
                Re: Skerwink

                Doe dit eigenlijk niet maar ik heb hem zelf even aangepast voor WB omdat hij imo wat blauw/groen staat ... puur om eens te vergelijken.


                Ik laat hem een aantal dagen staan voor ik hem verwijder of je moet het maar zeggen dan gaat ie onmiddellijk weg.

                Comment


                • #9
                  Re: Skerwink

                  Ik vind de update van tcf toch wel een heel stuk beter .
                  De witbalanscorrectie en wellicht ook wat extra toegevoegd contrast maken de foto ook wat pittiger.

                  Mvg.,
                  Smets84.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Skerwink

                    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                    Doe dit eigenlijk niet maar ik heb hem zelf even aangepast voor WB omdat hij imo wat blauw/groen staat ... puur om eens te vergelijken.


                    Ik laat hem een aantal dagen staan voor ik hem verwijder of je moet het maar zeggen dan gaat ie onmiddellijk weg.
                    Laat hem maar staan hoor maar voor iemand die de werkelijkheid hier kent is de aangepaste versie onnatuurlijk. Deze rotsen zijn in het echt blauw-grijs met hier en daar bruine tinten tussen. Ik moet niet ver daarvoor gaan want van hieruit kijk ik nu door mijn raam recht op het Skerwink schiereiland met deze rotsen. En de sparren zien er in de aangepaste versie ook bruin uit in plaats van groen. Maar zoals hier al dikwijls geschreven komt het er niet zozeer op aan de werkelijkheid goed weer te geven maar een zo aantrekkelijk mogelijk beeld te creëren. Je zou het kunnen vergelijken met het fotograferen van onze Noordzee en die daarna te bewerken tot een blauwgroene Caribische zee.
                    grts,
                    Raf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Skerwink

                      Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                      Doe dit eigenlijk niet maar ik heb hem zelf even aangepast voor WB omdat hij imo wat blauw/groen staat ... puur om eens te vergelijken.
                      Tè veel verscherpt hoor..
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Skerwink

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        Tè veel verscherpt hoor..

                        Scherpte was hier niet waar het over ging Bouk ... wel de WB ... ik begrijp dan ook niet goed waarom je daar over begint.

                        Ik heb ten andere geen verscherping toegepast maar het aanpassen vh kleurcontrast leid onherroepelijk tot meer scherpte. Dat gezegd zijnde vind ik hem niet scherper dan de originele, toch niet als je hem op groot origineel formaat ziet.

                        Soit, 'k heb hem maar weggehaald want het gaat hier over de foto vd auteur tenslotte.
                        Last edited by tcf; 22 juni 2018, 13:09.

                        Comment

                        Working...
                        X