Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

    ik wil terug naar een dslr na een tijdje op fuji xe3 gezeten te hebben.

    Waarom?
    - ik hou toch niet zo heel veel van een evf, doe mij maar een klassieke viewfinder
    - ik hoef geen touchscreen (niet per sé hierom naar dslr maar toch )
    - ik vind de ergonomie van een dslr fijner
    - ik kan het toch niet laten om images na te bewerken, waardoor mijn argument enkel met fuji jpegs te werken vervalt
    - het is niet zodanig veel compacter dat ik hem meer mee neem


    ik wil graag naar canon gaan, vooral omdat de lenzen bij canon prijs/kwaliteit goedkoper zijn, en dan denk ik vooral aan de 70-200 F4.
    Ik zie hier niet meteen een betaalbaar nikon alternatief voor + ik heb gewoon ook eens zin om canon te proberen na lang een d300 en d700 gehad te hebben

    nu twijfel ik tussen 3 modellen:
    de 5d mk2 en 6d
    => full frame zou fijn zijn vooral om de dof en hoge iso en het heeft gewoon een bepaalde je ne sais quoi (voor mij)

    ik weet dat de 6D beter is op hoge iso, maar het is ook een instap toestel en button-gewijs vind ik de 5d interessanter. De mk3 is echter buiten budget dus de vraag is, gewoon voor de 6d gaan en niet te veel piekeren, of toch voor de mk2 gaan omdat het meer een "pro" body is.

    of toch aps-c gaan en een soort van middenweg tussen budget en pro-body nemen met de 7d mkII. Ik heb de eerste versie gehad en daar was ik best tevreden van.
    auto-focus is groot verschil, maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel dat voor mij uitmaakt aangezien ik toch vaak merk dat ik scherpstel/meet en dan kadreer.

    wat trek ik vooral:
    - street
    - landschappen
    - evenementen (toneel etc)
    - familie en mensen (maar niet per se portretten)

    lenzen die ik zou kopen:

    - 70-200 f4 (al dan niet is)
    - op ff een 50mm op apsc zou dat een 24 of 35 moeten worden
    - eventueel een 11-16 tokina op apsc of gelijkaardig op fullframe
    - op ff een 24-105, op apsc weet ik nog niet welk alternatief ik daar zou nemen.


    ik denk dat de drie body's qua prijs tweedehands niet ver uit mekaar liggen, dus dat maakt het kiezen voor mij nog moeilijker.

    wat denken jullie?
    500px

  • #2
    Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

    Wat is het belangrijkste voor jezelf, beeldkwaliteit of snelheid qua af ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

      Goh, dat is het probleem. Het ene moment het ene het andere moment het andere een goed compromis tussen beide dus

      Nikon d610 zou je dan zeggen, maar ik heb zo het idee dat lenzen mij dan veel meer gaan kosten en ik zie bv geen Nikon alternatief bdat even goed is prijs kwaliteit als de 70-200?

      Ik denk dat de beeldkwaliteit sowieso dicht tegen mekaar ligt van deze toestellen en dat het eerder merkbaar is op hoge ISO, niet?

      7d MK2 is ok kwaliteit, goeie af, pro body en knoppen maar geen fx
      5d MK2 is ok kwalitzit maar mindere af en mindere ISO maar wel "pro" body en knoppen
      6d is betere ISO, mindere af maar wel af bij weinig licht maar minder "pro" body en knoppen.

      5d MK3 zou je zeggen dan, maar die kost quasi het dubbele.

      Zucht


      Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
      500px

      Comment


      • #4
        Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

        5dmk2
        Groetjes

        Lukathi

        Comment


        • #5
          Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

          Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
          5dmk2
          Mijn vorige werkgever had de volgende camera's voor ons gratis te leen: 60D, 5D Mark II en de 6D. Dus ik heb ze alle drie geleend. De eerste valt af, omdat je die niet in je vergelijk hebt. Maar ik vond ondanks de instap, de 6D het fijnste. Ik vond de 5D Mark II echt niet zo geweldige als de 5D Mark III en de 6D waar ik ook mee heb gewerkt. Ik zou dus opperen voor de 6D. Betere beeld kwaliteit op de Hoge iso' s en de live view functie was er dacht ik ook beter.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

            Ik heb zowel de 5D2 en de 6D gebruikt, en vind de 6D de betere van de twee. De 5D2 heeft als enig voordeel dat hij steviger aanvoelt.
            Met de 7DII heb ik geen ervaring, maar dat is een heel ander type camera.

            Comment


            • #7
              Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

              ik ben voor een 6D aan het kijken maar tot nu toe geen gevonden (in de buurt van Leuven en voor de juiste prijs).
              er staan er twee op tweedehands.be maar eentje reageert niet en de andere vraagt 750, wat volgens mij aan de hoge kant is
              500px

              Comment


              • #8
                Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

                Geen ervaring met de 6D, maar de 7DII ontloopt de 5D2 niet veel qua ruis in hogere ISO, en is op alle andere punten een veel betere camera.
                Als je natuurlijk liever dood valt dan met een crop te werken...

                Comment


                • #9
                  Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

                  Het is een 6d geworden
                  Bedankt voor de replies!



                  Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 5d mkII, canon 6d of canon 7d mkII

                    Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                    Het is een 6d geworden
                    Bedankt voor de replies!



                    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
                    Goeie keuze voor het type fotografie dat je vernoemd hebt.
                    Komt voor een groot stuk overeen met wat ikzelf fotografeer (geen sport) en mijn 6D heeft me al heel veel voldoening geschonken.
                    In jouw plaats zou ik dezelfde keuze gemaakt hebben.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment

                    Working...
                    X