Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 of Canon EOS 1D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 of Canon EOS 1D

    In april heb ik een Nikon D70 gekocht. Helaas moet ik zeggen dat ik daarmee maar moeizaam tot het maken van goede foto's kom. Ze zijn vaak wat aan de donkere kant. Ik denk er sterk over om hem weer van de hand te doen. Maar ja.....dat kost me wel wat eurootjes, en ik heb geen mogelijkheid om die zelf te drukken.
    Maar zie: ik krijg de volgende aanbieding:

    * Canon EOS 1d professionele digitale reflexcamera nu voor de superprijs van € 995,00
    We hebben slechts een beperkt aantal body’s dus wees er snel bij!!

    Camera gebaseerd op de Canon EOS 1V ( zelfde snelheid, meetsysteem etc.)
    4 Megapixel CCD
    8 beelden per seconde
    Verlengingsfactor 1.3x
    Kan tegelijkertijd JPEG en RAW wegschrijven

    De camera wordt compleet met accu, acculader en netvoeding geleverd.
    Het betreft camera’s geleverd door Canon Nederland, dus geen grijze import!!


    Wat vinden jullie, moet ik dat doen en vervolgens mijn nikon verkopen? Of is de kwalitiet van de D70 beter dan de toch wat verouderde canon. (ik zal dan ook nog lenzen moeten aanschaffen)

  • #2
    Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

    Oorspronkelijk geplaatst door Reintje
    In april heb ik een Nikon D70 gekocht. Helaas moet ik zeggen dat ik daarmee maar moeizaam tot het maken van goede foto's kom. Ze zijn vaak wat aan de donkere kant. Ik denk er sterk over om hem weer van de hand te doen. Maar ja.....dat kost me wel wat eurootjes, en ik heb geen mogelijkheid om die zelf te drukken.
    Maar zie: ik krijg de volgende aanbieding:

    * Canon EOS 1d professionele digitale reflexcamera nu voor de superprijs van € 995,00
    We hebben slechts een beperkt aantal body’s dus wees er snel bij!!

    Camera gebaseerd op de Canon EOS 1V ( zelfde snelheid, meetsysteem etc.)
    4 Megapixel CCD
    8 beelden per seconde
    Verlengingsfactor 1.3x
    Kan tegelijkertijd JPEG en RAW wegschrijven

    De camera wordt compleet met accu, acculader en netvoeding geleverd.
    Het betreft camera’s geleverd door Canon Nederland, dus geen grijze import!!


    Wat vinden jullie, moet ik dat doen en vervolgens mijn nikon verkopen? Of is de kwalitiet van de D70 beter dan de toch wat verouderde canon. (ik zal dan ook nog lenzen moeten aanschaffen)

    U dient zeker eerst het geld over te maken ? Dan is het een perfecte manier om uw geld kwijt te raken. Een veel gebruikte Canon 1D kost nog altijd rond de 1500 Euro. Een Canon 1D met haast geen gebruikssporen kost al meer dan 1800 tot 2100 Euro en dan is 995,- Euro werkelijk een koopje. Stuur die grapjurk maar een email vraag hoeveel hij er heeft. Bestel ze dan allemaal en en er zullen genoeg BD-ers zijn die u gaarne willen vergezellen om dit koopje te gaan halen en met veel geploeter verdiende euro's te beschermen. Daarna gaan we uitgebreid foto's trekken en er blijft genoeg geld over om feest te vieren.
    Last edited by Otto Knap; 5 oktober 2004, 10:16.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

      een duurdere camera levert geen betere beelden op als je er niet goed mee overweg kunt
      ik ben zeeeer tevreden van mijn D70
      je moet ook weten dat fotobewerking ook een deel is van digitale fotografie
      en bij Nikon is 't zo dat ze eerder kiezen voor een onderbelichte foto
      is vrij gemakkelijk aan te passen in PS
      maar meestal zijn mijn foto's direct goed zenne

      dus vooraleer geld uit te geven zou ik eerst mijn camera leren gebruiken
      dat vereist tijd en geduld
      maar loont wel de moeite

      BTW ik gebruik geen automatische of vooringestelde standen

      meestal A-stand en soms S-stand
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

        @Otto Knap: deze aanbieding komt van een zeer goed bekend staand bedrijf. Als je de camera toegestuurd wilt krijgen moet je inderdaad eerst het geld overmaken, maar je kunt de camera ook afhalen en dan betalen. Nogmaals het bedrijf staat goed bekend en ik heb er al vaker wat gekocht. (ook wel eens tegen vooruitbetaling) Geen enkel probleem ondervonden. Overigens: de prijs is ex btw er komt dus nog 19% bij.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

          Mijn eerste D70-foto's waren ook nogal aan de donkere kant. Het probleem lag in het feit dat als je van schuin boven op je LCD-scherm kijkt, je foto's lichter tonen, zodat ik onbewust met "verkeerde" instellingen verder werkte. Ondertussen weet ik dat je recht op je LCD-scherm moet kijken als je je foto wil controleren en heb ik geen last meer van te donkere foto's.

          seppuku.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

            Zojuist bericht ontvangen dat alle exemplaren die beschikbaar waren inmiddels zijn verkocht. Helaas......

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

              Canon 1D is het betere toestel voor sport en aktie fotos.
              Voor alle andere toepassingen wint de D70 met voorsprong.

              EDIT: Als papiergewicht is de 1D ook veel beter.

              Gewoon belichtingscompensatie van D70 op +0,33 ev instellen of in RAW fotograferen.

              Jan.
              Last edited by Jan_10D; 5 oktober 2004, 11:53.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

                Inderdaad misschien maar wat meer experimenteren met de D70. Bovendien als ik hem zou verkopen dan kost me dat handen vol geld. De prijzen zakken voor de nieuwe toestellen toch redelijk snel en dan kun je het tweedehands helemaal wel schudden.
                Overigens wel een merkwaardig fenomeen dat men zo snel weer de camera's inruilt. 'Vroeger' heb ik ook (analoge) spiegelreflexcamera's gehad o.a. nikon 601, toen dacht je er niet over om het toestel weer van de hand te doen, tenzij hij kapot was. Bovendien kostten die toestellen een 'vermogen', maar als ik nu zie wat men bereid is voor een digitale camera te betalen. dan krijg ik de indruk dat er voldoende geld onder de mensen zit.

                Nog een opmerking over de belichtingscompensatie die kan worden toegepast. Natuurlijk weet ik dat dat kan, maar dat zou alleen nodig moeten zijn onder bepaalde lichtomstandigheden. Nu moet je het blijkbaar doen altijd doen omdat het toestel te donker opneemt. Dat blijf ik merkwaardig vinden.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

                  een goeie tip:
                  na 't nemen van je foto, direct histogram en hoge lichten bekijken
                  en dan evt foto opnieuw nemen met bepaalde correcties

                  't is trouwens zo dat mijn onderbelichte foto's bijna altijd goed gecorrigeerd worden door pixum (www.pixum.be of www.pixum.nl)

                  ook wa experimenteren met matrix-,spot- en centermeting
                  Last edited by Dirtyharry71; 5 oktober 2004, 12:05.
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

                    sorry, maar een 1D tegen deze prijs lijkt me ook wel niet echt te vertrouwen.
                    De normale richtprijs van deze camera is 1800-2000 euro tweedehands.

                    nu, kwestie van je probleem met de foto's, aan de donkere kant enz...
                    Met een 1D ben je wel helemaal de pineut hoor, de sensor van de 1D heeft een iets minder dynamisch bereik dan de D70 en heeft meer ruis ook, zo'n camera koop je voor de AF en burst enz...., niet omdat je bij een andere camera te donkere beelden hebt, integendeel want beelden uit een 1D zijn moeilijker op te lichten. Ook heb je bij een 1D veel minder automatische functies enz...

                    zou eerder eens proberen om bij je huidige camera je handleiding enz... nog eens goed door te nemen, kwestie van belichting moet je uit een D70 goede beeldenhalen.

                    nu, ik weet niet welke lenzen je hebt, maar je stapt over op canon dus je zal je canon lenzen moeten aanschaffen, dit ten eerste en ten tweede de 1D heeft een grotere sensor waardoor je er geen rommel moet opsteken
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70 of Canon EOS 1D

                      zoals zovelen had ik in het begin ook wat te donkere fotos met mijn d70.

                      je moet gewoon leren werken met de belichtingsmodi. eens je dat onder de knie hebt dan zijn 99% van de fotos juist belicht. als je bij een landschap je spotmerer opzet ja dan ga je wel donkere stukken hebben ja, zet hem op dynamisch en je hebt een correct beeld.

                      in het begin probeerde ik he ook met de Ev waarden maar nu ik de belichting een beetje ken heb ik zelfs dat niet nodig.

                      Comment

                      Working...
                      X