Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke accessories voor de G6?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke accessories voor de G6?

    Nu ben ik aan 't kijken op topfoto.de om te bestellen en ik vroeg me af wat jullie zoal aanraden qua accessories voor de powershot G6 van Canon?? Aangezien ik weinig ken van fotografie, weet ik niet of het wel nodig is dat ik zo een UV filter lens koop enz? Een 512Mb kaart koop ik sowieso erbij.

    Dus hier mijn vragen:

    - welk merk 512Mb: markenhersteller (als dit een merk is??), Kingston, Sandisk?

    - een Akku, gaat dit om een batterij of een oplader? Mijn Duits is niet zo goed. Zit dit niet sowieso in de verpakking al? Wat is het nut van zo een akku bij te kopen? En dewelke raden jullie aan?

    - Canon 250D 58mm Makro-Converter? Statief? Hama 58mm, Pol-Filter, circular?? Hama 58mm, Schutzfilter UV-Effekt, vergütet?? Nodig of niet? Ik moet dan ook de lensadapter kopen veronderstel ik. De Canon LAH-DC 30 Sonnenblenden-/ Objektivadapter-Set lijkt me interessant om op te wachten.

    - Pixomedia Schreib-/ Lesegerät für 14 verschiedene Karten, USB 2.0, waartoe dient dit? Zit in het pakket niet alles inbegrepen om je foto's naar je pc te schrijven?

    - Zal ik mijn toestel zelf moeten reinigen? Wat moet ik daarvoor standaard in huis hebben?

    - Die Canon SC-DC 10 Tasche, is dat een goede tasche? Of zijn er betere voor de G series?

    Sorry voor de hoop vragen... 't is maar dat ik niet onnodig veel geld uitgeef voor extra's die nog twee jaar in de kast gaan liggen voor ik weet hoe ik ze moet gebruiken


    Cheers

  • #2
    Re: Welke accessories voor de G6?

    Ik zou 512 Mb kingston/sandisk => zijd beide zeer goede merken ( Op kingston nu levenslange garantie of niet? ) koop een ultra II kaartje als je een van sandisk koopt of van kingston een pro

    De levensduur van die batterij gaat lang genoeg mee hoor. en zit in de verpakking

    koop als opzet lens beter een weitwinkelconvertor, je hebt namelijk geen groot hoek op een G6. Een macro kan je ook bijkomen als je geld hebt. Maar kan later ook nog, je kan beter eerst je toestel gewoon worden.

    Pixomedia Schreib-/ Lesegerät für 14 verschiedene Karten, USB 2.0, waartoe dient dit? Zit in het pakket niet alles inbegrepen om je foto's naar je pc te schrijven?
    Ja kan gewoon de usb kabel aan je toestel aansluiten en de foto's naar je pc kopieeren, dat is goedkoper, maar dit gaat tegen de levensduur van batterij. (dus je hebt wat minder energie). Maar om te beginnen, hier boven vermelde kaartlezers niet bij kopen dat komt later wel.

    Je toestel reinigen, tja het zelf doen kan alleen bij een DSLR, indien er ooit vuil op je ccd komt, moet je hem naar de winkel doen. Maar dit komt niet echt gauw voor. Wat niet wil zeggen dat dit niet kan.

    Als statief, koop een goedkoop en niet te zwaar statief. Dit moet echt niet van grote merken zijn. Aan welke prijs denk ik rond de 100 euro. (koop niet de tafel statief op de site) of zelfs >100 euro

    als tasje kan je beter even wacht wat je allemaal van plan bent te kopen( zorg dat je dit een kan vast nemen en bekijken of alles er in gaat) , koop het ruim genoeg dat alles er in kan, bv later zal je nog een batterij kopen, nog een aantal cf kaartjes, plaats voor gsm, usb kabel,lenzen,..., som maar op..

    Koop ook niet direct een flash kijk eerst of die flash voor jou genoeg is zo niet, koop je er eentje bij. (zorg dan ook voor plaats in het tasje)

    Meer heb je echt niet nodig om fatsoenlijk te beginnen.

    Maar als je gewoon wilt beginnen, een G6, een tas, CF kaartje, en als extra's een breedhoeklens, een statief.


    groetjes, Jonas
    Last edited by Xentro; 5 oktober 2004, 16:41.
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #3
      Re: Welke accessories voor de G6?

      Ik zou er in elk geval geheugen en een extra batterij bijkopen, maar verder afwachten, leer eerst je toestel kennen alvorens met vanalles te gaan experimenteren. Voor macro-fotografie bvb. is een G zelfs zonder hulpstukken al zeer goed geschikt.
      Mark (300D)

      Comment


      • #4
        Re: Welke accessories voor de G6?

        Ik zou gewoon beginnen met de G6 en wat extra geheugen. De rest kan later volgen, volgens je eigen wensen en behoeftes. Veel van die gadgets zien er wel leuk uit, maar de vraag is of je die ook effectief wel gaat gebruiken. Ikzelf heb meer dan een jaar geleden een G5 gekocht en dit is wat er bij gekomen is: geheugen uiteraard (128 MB, dan nog eens 128 MB, 256 MB en 1GB), een extra batterij, een adapter om een rubberen zonnekap op te zetten (gebruik ik om door glas te fotograferen en mijn lens te beschermen tegen regenspatten).

        Ook met een tas zou ik nog wat wachten. Stel dat je beslist om toch een adapter met eventuele filters en/of voorzetlenzen te kopen, dan zit je met het risico dat het geheel al niet meer in je tas past. Of koop van de eerste keer een tas waar nog wat plaats over is voor eventuele toekomstige accessoires. Tassen koop je sowieso beter bij een tassen-merk dan bij een camera-merk, al is het maar voor de gezondheid van je portemonnee.

        seppuku.

        Comment


        • #5
          Re: Welke accessories voor de G6?

          De G6 heeft het grote voordeel dat alle toebehoren ( uitgezonderd de adapter) van de vroegere modellen ( G3 en G5 ) verder kunnen worden gebruikt. Dit was niet het geval met de Pro1 !
          Je kunt dus wel hier en daar stukken vinden tweedehands van mensen die overgestapt zijn naar DSLR.
          fredje

          Comment


          • #6
            Re: Welke accessories voor de G6?

            Oorspronkelijk geplaatst door Xentro



            Ja kan gewoon de usb kabel aan je toestel aansluiten en de foto's naar je pc kopieeren, dat is goedkoper, maar dit gaat tegen de levensduur van batterij.

            Dit gaat wel ZEER ZEER traag in vergelijking met een kaartlezer



            PS :Moest het je interesseren, zie hier een prijsvergelijking van de G6 in Duitsland :



            Last edited by wim_py007; 7 oktober 2004, 14:12.

            Comment

            Working...
            X