Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7500 of D500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7500 of D500

    Misschien best een nieuw topic zodat het sensorvlekken probleem van Yves23 niet ondergesneeuwd geraakt.

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Interessante vaststelling. Ik twijfelde lang tussen een D500 en D7500 als vervanging van de oude D90 maar het prijsverschil weegt eigenlijk niet op tegen de "kleine verschillen" (ik bedoel wat de D500 meer heeft is mij geen €700 waard.
    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dan heb je de specs niet grondig goed bekeken vrees ik Maurice.
    Enkel de AF module is voor mij reeds de meerprijs waard, om dan nog maar te zwijgen over
    snelheid en constructie.
    Persoonlijk vind ik mijn D500 stukken beter dan mijn D800 en D3s.
    Laat mij stellen dat DR evenwaardig is, maar de D500 verslaat de twee bovenstaande op vlak van AF
    in duistere omstandigheden met glorie, kortom voor mij het beste toesel dat ik ooit heb gehad en zeker
    in combinatie met de twee lichtsterke Sigma Art crop objectieven.
    Veel hangt natuurlijk af in welke omstandigheden je wil fotograferen, maar een supersnelle AF
    in minder gunstige omstandigheden is en blijft een plezier om mee te werken.

    Even iets dieper op in gaan.

    Ik ga er van uit dat de beeldkwaliteit van de 7500 en 500 zowat identiek is (dpreview tests).

    De verschillen die ik zelf naast elkaar zet om een keuze te maken zijn:
    1 tegenover 2 slots - weinig belang. D90 heeft ook maar 1 slot en dagelijkse backup zorgt voor weinig risico.
    Afdekken viewfinder met opzetstukje of schakelaar (lange sluitertijd) - sporadisch gebruik, gemakkelijker op D500 maar geen dealbreaker
    2fps minder - no issue
    Aantal AF punten - Uiteraard beter maar voor (meestal) vakantiefoto's lijkt het mij de meerprijs niet waard
    Het beetje gewichts- en volumeverschil is dan weer in het voordeel van de d7500 maar ook geen dealbreaker.

    Ik heb ondertussen beide manuals al naast elkaar gelezen en vergeleken en vind de meerprijs niet in verhouding tot de (voor mij dan toch) "kleine verschillen".

    Enig nadeel, ik heb geen van beide toestellen al in handen gehad. Ik ga er van uit dat beiden, net als mijn D90, "als gegoten" zal aanvoelen met alle bedieningen op de juiste plaats zodat alles "blind" kan aangepast worden.

    Ik wil wel overtuigd worden waarom de D500 dan toch een betere keuze zou zijn, een goed jaar geleden was de 500 trouwens de eerste keuze, maar de 7500 heeft toch ook bijna alles.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

  • #2
    Re: D7500 of D500

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht






























    Even iets dieper op in gaan.

    Ik ga er van uit dat de beeldkwaliteit van de 7500 en 500 zowat identiek is (dpreview tests).

    De verschillen die ik zelf naast elkaar zet om een keuze te maken zijn:
    1 tegenover 2 slots - weinig belang. D90 heeft ook maar 1 slot en dagelijkse backup zorgt voor weinig risico.
    Afdekken viewfinder met opzetstukje of schakelaar (lange sluitertijd) - sporadisch gebruik, gemakkelijker op D500 maar geen dealbreaker
    2fps minder - no issue
    Aantal AF punten - Uiteraard beter maar voor (meestal) vakantiefoto's lijkt het mij de meerprijs niet waard
    Het beetje gewichts- en volumeverschil is dan weer in het voordeel van de d7500 maar ook geen dealbreaker.

    Ik heb ondertussen beide manuals al naast elkaar gelezen en vergeleken en vind de meerprijs niet in verhouding tot de (voor mij dan toch) "kleine verschillen".

    Enig nadeel, ik heb geen van beide toestellen al in handen gehad. Ik ga er van uit dat beiden, net als mijn D90, "als gegoten" zal aanvoelen met alle bedieningen op de juiste plaats zodat alles "blind" kan aangepast worden.

    Ik wil wel overtuigd worden waarom de D500 dan toch een betere keuze zou zijn, een goed jaar geleden was de 500 trouwens de eerste keuze, maar de 7500 heeft toch ook bijna alles.

    Dat is in feite helemaal dezelfde redenatie die ik volgde bij aankoop van mijn D7500 want ik heb ook lang getwijfeld tussen beide toestellen.
    Nu denk ik dat ik beter voor de D500 was gegaan. De voornaamste les die ik hier uitgetrokken heb is "koop nooit een toestel dat nog maar juist op de markt is"
    Mijn D7500 was amper een paar weken beschikbaar in Belgie toen ik hem kocht.Ik moet wel zeggen dat over de kwaliteit van de foto's van de D7500 niets verkeerd kan gezegd worden.
    Ik heb nu een 2e hands (namelijk mijn oude liefde) Nikon D300 gekocht om de periode te overbruggen dat ik mijn D7500 moet missen. Ik vind die D300 in feite nog altijd een fantastisch toestel ik zal
    hem zelfs na afloop houden als 2e toestel.


    Mvg Yves.
    Last edited by yves23; 15 juni 2018, 11:20.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: D7500 of D500

      Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
      Nu denk ik dat ik beter voor de D500 was gegaan.
      Enkel door het "spatjesprobleem" of is er nog een reden?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: D7500 of D500

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Misschien best een nieuw topic zodat het sensorvlekken probleem van Yves23 niet ondergesneeuwd geraakt.






        Even iets dieper op in gaan.

        Ik ga er van uit dat de beeldkwaliteit van de 7500 en 500 zowat identiek is (dpreview tests).

        De verschillen die ik zelf naast elkaar zet om een keuze te maken zijn:
        1 tegenover 2 slots - weinig belang. D90 heeft ook maar 1 slot en dagelijkse backup zorgt voor weinig risico.
        Afdekken viewfinder met opzetstukje of schakelaar (lange sluitertijd) - sporadisch gebruik, gemakkelijker op D500 maar geen dealbreaker
        2fps minder - no issue
        Aantal AF punten - Uiteraard beter maar voor (meestal) vakantiefoto's lijkt het mij de meerprijs niet waard
        Het beetje gewichts- en volumeverschil is dan weer in het voordeel van de d7500 maar ook geen dealbreaker.

        Ik heb ondertussen beide manuals al naast elkaar gelezen en vergeleken en vind de meerprijs niet in verhouding tot de (voor mij dan toch) "kleine verschillen".

        Enig nadeel, ik heb geen van beide toestellen al in handen gehad. Ik ga er van uit dat beiden, net als mijn D90, "als gegoten" zal aanvoelen met alle bedieningen op de juiste plaats zodat alles "blind" kan aangepast worden.

        Ik wil wel overtuigd worden waarom de D500 dan toch een betere keuze zou zijn, een goed jaar geleden was de 500 trouwens de eerste keuze, maar de 7500 heeft toch ook bijna alles.
        Vooral de AF gevoeligheid D500 -4LW tegenover D7500 -3LW, alsook de volledige 153 punten AF dekking van het ganse beeld, op het middelste punt stelt de D500 gewoon scherp
        op wat je oog zelfs niet meer ziet.
        maar ook het ronde verwisselbare zoekerglas en het afwezig zijn van een ingebouwde flits (betere afdichting tegen water)
        (maar dat is dan persoonlijk en kan je zowel zien als een voor of nadeel en is dus persoonlijk)
        gaven bij mij de doorslag Maurice. Alsook de functie en programma bediening die meer in de lijn D800 D3s liggen,
        maar als je van een D90 komt, zal dat voor U weinig uit maken natuurlijk.
        Dus vooral AF en de super snelle verwerking zijn ongeëvenaard, tenzij je voor een D5 gaat natuurlijk.
        Neem er eens eentje in je handen, en je merkt meteen het verschil tussen Pro en amateur.
        Succes met je keuze.

        Comment


        • #5
          Re: D7500 of D500

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Enkel door het "spatjesprobleem" of is er nog een reden?
          Buiten het spatjesprobleem zie ik geen andere reden, ik zal in mijn opgestarte topic nog wel vermelden hoe alles verder afloopt na reparatie.
          Het zal wel nog een paar weken duren voor ik hem terug zal hebben.

          Mvg Yves.
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: D7500 of D500

            De D7500 is blijkbaar heel populair want bijna overal niet meer op voorraad (3 weken wachttijd).
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: D7500 of D500

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Aantal AF punten - Uiteraard beter
              Is dat zo? Ik heb van de 51 AF punten er maar 11 aanstaan en dan werkt het net zo goed en je bent gauw op een ander punt aan de andere kant. De dekking en kwaliteit zijn veel belangrijker.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: D7500 of D500

                Ondertussen staat de D7500 hier voor mijn neus. Aangezien de ene na de andere winkel geen stock meer had vroeg ik begin deze week bij Grobet wat de wachttijd was. Bleek dat ze er wel eentje konden reserveren. Aanvankelijk voorzien om zaterdag tot in de winkel te gaan maar last minute plannen moeten herschikken. Even alles bekeken in de winkel (manual had ik al een paar keer overlopen) en dan naar de kassa... Bijna een hartaanval... €1599 voor enkel de body terwijl dat eergisteren nog €1249 was... Gelukkig telde de prijs op het ogenblik van reservering.
                Zoals de prijzen nu zijn (D500 is wat gezakt naar €1899) zou ik voor de D500 gaan, dat verschil is te klein.

                Geen idee wat Nikon met deze toch wel serieuze prijsstijging hoopt te bereiken. Voor de huidige prijs was de camera aan de kassa blijven liggen.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: D7500 of D500

                  Op dit moment zijn de prijzen bij CB, KE ook omhoog gegaan

                  Bij A&C staan nog de oudere prijzen (op dit moment) van :
                  D7500 1099 (Cashback)
                  D500 1769 (CashBack)

                  Een spiegelreflexcamera of DSLR heeft wisselbare objectieven en kan volledig aangepast worden qua instellingen. Deze camera heeft een optische zoeker, waardoor je een realistisch beeld ziet van de foto en je dus geen aanpassingen aan de witbalans of de belichting ...

                  Kan zijn dat die in de loop van de dag ook veranderen.
                  Last edited by w00ha; 29 juni 2018, 19:04.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7500 of D500

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Kan zijn dat die in de loop van de dag ook veranderen.

                    Waarschijnlijk volgen zij ook.
                    Ik vind hun prijsaanduiding op zijn minst misleidend. Je betaalt €200 meer dan wat er in grote cijfers op hun site staat, enkel bij doorklikken naar een individuele camera pagina zie je voor de 7500:
                    € 1.099,90
                    U betaalt nu € 1.299,90 en krijgt € 200,- terug
                    Dat was trouwens €50 meer dan het gros van de andere winkels. De D500 staat/stond dan weer goedkoper dan de andere winkels die nu hun prijs naar €2399 verhoogd hebben (+€400!).

                    Soms moet een mens al eens geluk hebben, had de 7500 niet overal "out of stock" gestaan had ik niet gemaild naar Grobet maar nog een week of 2-3 gewacht om er langs te gaan. Dus heb ik nu toch nog aan de lagere prijs gekocht
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7500 of D500

                      Het gekke is dat alleen die 2 modellen in prijs zijn gestegen?
                      Bij A&C is die prijsopgave verwarrend en moet je echt opletten wat er staat.
                      Cashback is je geld terugvragen.
                      Kassakorting zie je pas echt wanneer je gaat afrekenen.
                      Directe korting is Prijs = netto bedrag
                      Maar toch, het is nog steeds goedkoper.

                      Op dit moment staat de Sony A6300 body bijna 200€ goedkoper en dat met directe korting.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7500 of D500

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Het gekke is dat alleen die 2 modellen in prijs zijn gestegen?
                        Ik heb niet alle prijzen gevolgd (enkel 500/7500). Mocht enkel de 7500 gestegen zijn dan wordt waarschijnlijk het verschil 500<>7500 te klein dus moest die prijs ook omhoog. Het hoe en waarom kennen ze natuurlijk alleen in Japan Nikon works in mysterious ways.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7500 of D500

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Ik heb niet alle prijzen gevolgd (enkel 500/7500). Mocht enkel de 7500 gestegen zijn dan wordt waarschijnlijk het verschil 500<>7500 te klein dus moest die prijs ook omhoog. Het hoe en waarom kennen ze natuurlijk alleen in Japan Nikon works in mysterious ways.
                          Hoe is het met de productie capaciteit van de D7500? Kun je makkelijk een D7500 in stock vinden? Mocht Nikon/Canon/Sony/fabrikant het moeilijk kunnen bijbenen om een camera/lens/etc te kunnen leveren. Dan kan dit aanleiding geven om de prijs te doen stijgen.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: D7500 of D500

                            Ondertussen bij Mediamarkt €1299 voor de D7500 body met een wachttijd van 2 weken.
                            Geen idee wat betreft onvoldoende productie maar de D500 is zowat overal op voorraad en steeg ook aanzienlijk. De D7500 + kitlens lijkt ook overal beschikbaar.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: D7500 of D500

                              Zoals beloofd (eigenlijk een dag vroeger) stond de €200 cashback op 14 augustus op onze rekening.

                              De prijzen voor de D500 en D7500 blijven ondertussen wel sprongen maken maar blijven wel (ruim) boven de prijzen van juni.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X