Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powershot S70 of G6??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powershot S70 of G6??

    Ik ben al enkele weken aan het vergelijken om te beslissen welke camera ik wil kopen, veel gelezen op fora en websites met vergelijkende surveys enz. Ik ben geen pro maar wil wel leren groeien in digitale fotografie. Het meest zal ik foto's nemen van onze peuter, vakantie- en natuurshots. Ik heb dus geen ambitie om een pro te worden, maar ik wel méér dan de standaard point and shoot camera's.

    Ik ga het toestel kopen via topfoto.de, dat stond al min of meer vast maar nadat ik hier een search heb gedaan en veel lovende kritieken heb gelezen, twijfel ik niet meer over waar ik de aankoop zal doen

    Nu enkel nog beslissen welk toestel

    Na heel veel info te verzamelen, wil ik kiezen tussen de Canon G6 en de S70. Op dpreviews staat nog geen gedetailleerde review van de G6 en evenmin van de S70. Ik vind beide toestellen vergelijkbaar, en de compactheid van de S70 spreekt me wel aan, maar aan de andere kant wil ik later misschien meer manueel gaan werken en dan zou de G6 beter zijn, of niet?? Maar omwille van de lensuitbreidingsmogelijkheid (bestaat dit woord?) kan er misschien vuil op de lens komen, en bij de S70 dan niet?

    Het feit dat de S70 een breedhoeklens heeft van 28mm is toch ook interessant dacht ik.

    Soit, ik geef zonder blozen toe dat ik niet veel afweet van fotografie, maar daarom hoop ik net op nuttig advies van jullie professionelen

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Powershot S70 of G6??

    heel simpel, de S70 heeft (quasi) evenveel mogelijkheden als de G6, is compacter, heeft een iets minder bereik qua lens en wat minder uitbreidingsmogelijkheden (externe flash, voorzetlenzen, filters enz..)

    de G6 is een point&shoot die wat zwaarder is, maar je wel zal toelaten om meer te groeien met accessoires zoals een externe flash, breedhoek of tele convertors enz...

    eigenlijk is de keuze vooral afhankelijk van je bereidwilligheid tot mee'sleuren' : een S70 past makkelijk in je vestzak, een G6 zal al wat zwaarder zijn.

    een DSLR is, gezien je kennis, misschien wat hoog gegrepen, maar foto's van een rondlopende peuter zijn niet altijd makkelijk te maken met een G6/S70 omdat die nu eenmaal trager reageren (alhoewel de laatste jaren ferm vooruitgang is geboekt op dat vlak hoor). Een DSLR is quasi een investering in toekomst, maar je zal dan wel het gewicht erbij moeten nemen. Als je budget het toelaat, probeer dan toch eens in een winkel een Canon 300D of een Nikon D70, al is het maar om toch eens het verschil met een P&S te voelen.

    Ik weet wél dat als ik (naast mijn 20D) nog een P&S zou kopen, het een S70 of S60 zou zijn. Heb ooit een S45 gehad en heb nu nog altijd spijt dat ik die heb verkocht want was een zéér goeie digicam die overal mee naartoe kon.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Re: Powershot S70 of G6??

      Bedankt lapino voor je antwoord

      Tja, die DSLR's heb ik ook overwogen, die digital rebel en de D70 maar ik wil die stap echt nu nog niet zetten. Vooral omdat ik bang ben dat ik geïntimideerd zal zijn door de grote stap, en ook omdat ik weet dat je dan geld blijft uitgeven aan extra lenzen enz enz. Plus het feit dat toch een aantal mensen zoals ik teleurgesteld waren toen ze ontdekten dat hun duurdere DSLR niet vanzelfsprekend mooiere foto's maakt.

      DSLR is iets voor later voor mij, als ik ondervind dat ik ermee wil doorgaan. Dus mijn keuze blijft bij de S70 of G6... ik neig ook naar de S70, zoals je zei, voor de compactheid dan.

      Hmmm... iemand nog tips?

      Comment


      • #4
        Re: Powershot S70 of G6??

        Oorspronkelijk geplaatst door cuddles
        Bedankt lapino voor je antwoord
        Graag gedaan

        Plus het feit dat toch een aantal mensen zoals ik teleurgesteld waren toen ze ontdekten dat hun duurdere DSLR niet vanzelfsprekend mooiere foto's maakt.
        Is inderdaad fout die vaak gemaakt wordt. Een DSLR maakt geen foto', JIJ doet dat. Ik heb mensen al mooiere foto's zien maken met een digicam van 200€ dan mensen met een digicam van 2000€ (en ondergetekende heeft ook nog véél te leren hoor, en of dat nu met een S70 gebeurt of een DSLR, je moet evenveel leren en fouten maken)
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Powershot S70 of G6??

          Ik zou voor de G6 gaan ! De rapporten die ik reeds las zijn zeer goed, het is een zeer aantrekkelijke prijs en de creatieve mogelijkheden zijn enorm.
          OK, je hebt geen 28mm maar het is een zeer goede en lichtsterke lens en met een groothoekvoorzet ga je naar 24mm.
          fredje

          Comment


          • #6
            Re: Powershot S70 of G6??

            Alles is al gezegd hier. Compact de S70 en ietsje groter en zwaarder de G6. Voordeel van de G6 is dat je het kantelbaar lcd scherm hebt, wat zeer handig is en je hebt er ook een super macro functie op. Een ding is zeker, je zal geen slechte keuze maken.
            "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

            Comment


            • #7
              Re: Powershot S70 of G6??

              Ik heb een G5 gehad, en dat kantelbaar scherm is echt wel een gerief hoor! IK zou niet twijfelen...
              NaXX

              Comment


              • #8
                Re: Powershot S70 of G6??

                Jullie hebben me overtuigd... ik bestel vandaag nog de G6 De S70 zou ik me zeker ook niet beklagen, maar toch...

                Anyhow, nu ben ik aan 't kijken op topfoto.de en ik vroeg me af wat jullie zoal aanraden qua accessories?? Aangezien ik weinig ken van fotografie, weet ik niet of het wel nodig is dat ik zo een UV filter lens koop enz?

                Ik ga dat in een nieuwe thread formuleren denk ik..

                Nogmaals bedankt iedereen!

                Comment


                • #9
                  Re: Powershot S70 of G6??

                  vergeet die accessoires even, belangrijkste zaken die je NU moet kopen zijn : extra batterij en grote geheugenkaart. de rest volgt dan nog wel wanneer je weet of je ze nodig hebt of niet.
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Powershot S70 of G6??

                    Ik zou je toch aanraden om een adapter en een UV- of skylight- filter mee te bestellen. De uitschuivende lenzen van deze toestellen zijn toch wel kwetsbaar en daarmee heb je ineens een goeie bescherming daaromheen. Bovendien heb je de adapter achteraf toch nodig om eventueel voorzetlenzen of andere filters te gebruiken.
                    fredje.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Powershot S70 of G6??

                      Thanks again voor de replies

                      Ik denk dat je met die adapter de Canon LA-DC 58B Objektivadapter bedoelt fredje? Bedoel je dan dat die ook kan dienen als bescherming die je permanent er laat opzitten?

                      Op topfoto zie ik dat er iets nieuw aankomt voor de G6 dus zal ik maar wachten en dat dan later kopen. Het gaat om "Canon LAH-DC 30 Sonnenblenden-/ Objektivadapter-Set für PowerShot G6, bestehend aus Gegenlichtblende LH-DC30 und Tubus LA-DC58D, mit 58mm Anschlussgewinde"

                      Welk merk geheugenkaart is het beste? Kingston, Sandisk, ...??

                      Is de extra batterij echt noodzaak vind je, lapino?

                      Enfin, ik sta te springen om mijn bestelling te kunnen plaatsen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Powershot S70 of G6??

                        Als je kan (en je kent een mondje Frans ): koop de Chasseurs d'Images van deze maand. Daar staan ze alle twee in getest. ...en ze komen er niet zo goed uit, vanwege de 7 MPix: veel ruis!

                        Als ik tussen de twee moest kiezen dan zou ik zonder verpinken kiezen voor... de S60 (5 MP ook al voldoende en ik spaar nog wat geld uit)...
                        Een uitgebreide test vind je hier


                        Prijsvergelijkingen: http://www.kelkoo.nl/b/a/sbs/124901/9535903.html
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Powershot S70 of G6??

                          Oorspronkelijk geplaatst door cuddles
                          Thanks again voor de replies

                          1. Ik denk dat je met die adapter de Canon LA-DC 58B Objektivadapter bedoelt fredje? Bedoel je dan dat die ook kan dienen als bescherming die je permanent er laat opzitten?

                          Op topfoto zie ik dat er iets nieuw aankomt voor de G6 dus zal ik maar wachten en dat dan later kopen. Het gaat om "Canon LAH-DC 30 Sonnenblenden-/ Objektivadapter-Set für PowerShot G6, bestehend aus Gegenlichtblende LH-DC30 und Tubus LA-DC58D, mit 58mm Anschlussgewinde"

                          2. Welk merk geheugenkaart is het beste? Kingston, Sandisk, ...??

                          3. Is de extra batterij echt noodzaak vind je, lapino?

                          Enfin, ik sta te springen om mijn bestelling te kunnen plaatsen...
                          1. volgens mij wel: filterje erop en de zaak is helemaal afgeschermd.
                          2. laat je geen dure kaart aansmeren enkel en alleen omdat die sneller is -> kijk eerst welke snelheid je toestel aankan. Het heeft geen zin een kaart te gebruiken die 10 Mb/s kan beschreven worden, terwijl je toestel maar 1 Mb/s schrijft. (de aantallen zijn puur ter voorbeeld, ik heb geen idee van de werkelijke snelheid )
                          3. Kan wel van pas komen maar ik zou zelf eerst zonder extra batterij proberen. Met mijn G5 deed ik vlotjes 400 foto's met één batterij.
                          Ik zou op dit moment gewoon het toestel kopen en achteraf bekijken wat je nog graag als extra's zou willen. (Als ik even mocht antwoorden, lapino )
                          NaXX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Powershot S70 of G6??

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                            Als je kan (en je kent een mondje Frans ): koop de Chasseurs d'Images van deze maand. Daar staan ze alle twee in getest. ...en ze komen er niet zo goed uit, vanwege de 7 MPix: veel ruis!

                            Als ik tussen de twee moest kiezen dan zou ik zonder verpinken kiezen voor... de S60 (5 MP ook al voldoende en ik spaar nog wat geld uit)...
                            Een uitgebreide test vind je hier


                            Prijsvergelijkingen: http://www.kelkoo.nl/b/a/sbs/124901/9535903.html
                            Ik had nog geen test van de G6 gezien, maar als ik dit nu weer hoor, dan blijkt de G3 van de G-reeks qua ruis nog het beste te scoren... Maar mss heeft de G6 dan weer een snellere AF... Niet simpel, een toestel kiezen, we kennen het allemaal...
                            NaXX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Powershot S70 of G6??

                              Jamaar Marc, je moet mij hier niet komen doen twijfelen hè Ik ben een weegschaal en ik twijfel zo al erg genoeg

                              Nee, ik apprecieer echt alle input, maar de S60 heb ik ook volledig bestudeerd en overwogen, en toch wil ik kiezen tussen de S70 en G6. 'k kan er ni aan doen Als ik zo op alle forums lees over digi fotografie, heeft iedereen idd moeite met kiezen, en er is altijd wel iets op aan te merken...

                              Ik denk dat ik maar gewoon ervoor ga en mijn bestelling ga plaatsen. Later zie ik nog wel wat ik wil bijbestellen.

                              Thanks iedereen

                              Comment

                              Working...
                              X