Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

feestvreugde?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] feestvreugde?

    625-B by Dushi Beldig, on Flickr
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

  • #2
    Re: feestvreugde?

    Schitterende kleuren in en 'burn out' versie.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: feestvreugde?

      Mooie kleuren ! Lijkt mij wel heel erg verscherpt.

      Comment


      • #4
        Re: feestvreugde?

        een knappe opname tegen een kleurrijke bg, enkel een storend selectie lijntje aan de schouder.
        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
        Grt. Jos

        Comment


        • #5
          Re: feestvreugde?

          Prachtig die gelaatsuitdrukking vastgelegd.
          Enkel wat spijtig van die schouder maar voor de rest een topper!
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: feestvreugde?

            veel gevoel in die dromerige blik
            knappe plaat
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: feestvreugde?

              De ontgoocheling druipt van het meisje af....maar ik ben enthousiast over de foto....te veel verscherpt? Ik weet het niet, volgens mij heeft de dame zo'n huid....

              Comment


              • #8
                Re: feestvreugde?

                Mooi de werkelijkheid weergegeven

                Comment


                • #9
                  Re: feestvreugde?

                  Hele mooie kleuren en emotie.
                  Van mij mocht er iets meer ruimte geweest zijn, maar dat is je met zo'n mooie plaat vergeven.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: feestvreugde?

                    Mooie wegdromende, afwezige blik waarbij de persoon aan andere dingen lijkt te denken dan het hier en nu.
                    Fraaie, ietwat donkere tinten en een goed gebruik van de (on)scherptediepte die een mooie plaat hebben opgeleverd.
                    Dat de schouder daarbij dan lichtjes "out-of-focus" is "part of the deal".
                    Geen enkel probleem.

                    Gemaakt door een oplettende fotograaf (tijdens een staatfotografie-speurtocht)!?!?
                    Complimenten.

                    Vriendelijke groet,
                    Ruud

                    Comment


                    • #11
                      Re: feestvreugde?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yes sir Bekijk bericht
                      Mooie wegdromende, afwezige blik waarbij de persoon aan andere dingen lijkt te denken dan het hier en nu.
                      Fraaie, ietwat donkere tinten en een goed gebruik van de (on)scherptediepte die een mooie plaat hebben opgeleverd.
                      Dat de schouder daarbij dan lichtjes "out-of-focus" is "part of the deal".
                      Geen enkel probleem.

                      Gemaakt door een oplettende fotograaf (tijdens een staatfotografie-speurtocht)!?!?
                      Complimenten.

                      Vriendelijke groet,
                      Ruud
                      Gemaakt tijdens de drukte van Koningsdag.
                      Dank voor alle fijne reacties.
                      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                      Comment


                      • #12
                        Re: feestvreugde?

                        Weinig feest en weinig vreugde, maar wat een mooi portret.

                        Comment


                        • #13
                          Re: feestvreugde?

                          knap, niets op aan te merken

                          Comment


                          • #14
                            Re: feestvreugde?

                            Ik ben toch wel iets minder enthousiast dan mijn voorgangers.

                            Eerlijk gezegd vind ik het model hier wat minder scherpte, clarity en vibrance mogen hebben.

                            De ballans tussen het model en de dan weer super zachte, softe achtergrond, vind ik niet natuurlijk overkomen,
                            en zeker niet flatterend voor dit model.

                            Ik begrijp wel dat deze foto niet in een studio gemaakt is, en eigenlijk een "op straat gestolen" foto is,
                            maar dan nog blijft mijn visie geldig, dat het toch een beetje de job is van de fotograaf, om een ge-portreteerde
                            er niet slechter te laten uitkomen, dan in de werkelijkheid.

                            Ook zou ik opletten met de RGPD wet...misschien had de persoon op de foto er wat mooier of meer flatterend willen opstaan ?

                            Of op deze manier zelfs niet eens ge-portreteerd worden ?

                            Misschien kleine details, maar waar een fotograaf nu toch wat aandacht moet aan besteden, vooraleer een foto op internet te zetten.

                            Iedereen doet natuurlijk wat ie wil met mijn reactie...

                            D.

                            PS: Ik ga er nog aan toevoegen, dat ik na tientallen jaren ervaring met modellen te shooten,
                            als je als fotograaf, een foto als hierboven in je portfolio steekt, je nog heel moeilijk aan (goede) modellen zal geraken...

                            Comment


                            • #15
                              Re: feestvreugde?

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                              Ik ben toch wel iets minder enthousiast dan mijn voorgangers.

                              Eerlijk gezegd vind ik het model hier wat minder scherpte, clarity en vibrance mogen hebben.

                              De ballans tussen het model en de dan weer super zachte, softe achtergrond, vind ik niet natuurlijk overkomen,
                              en zeker niet flatterend voor dit model.

                              Ik begrijp wel dat deze foto niet in een studio gemaakt is, en eigenlijk een "op straat gestolen" foto is,
                              maar dan nog blijft mijn visie geldig, dat het toch een beetje de job is van de fotograaf, om een ge-portreteerde
                              er niet slechter te laten uitkomen, dan in de werkelijkheid.

                              Ook zou ik opletten met de RGPD wet...misschien had de persoon op de foto er wat mooier of meer flatterend willen opstaan ?

                              Of op deze manier zelfs niet eens ge-portreteerd worden ?

                              Misschien kleine details, maar waar een fotograaf nu toch wat aandacht moet aan besteden, vooraleer een foto op internet te zetten.

                              Iedereen doet natuurlijk wat ie wil met mijn reactie...

                              D.

                              PS: Ik ga er nog aan toevoegen, dat ik na tientallen jaren ervaring met modellen te shooten,
                              als je als fotograaf, een foto als hierboven in je portfolio steekt, je nog heel moeilijk aan (goede) modellen zal geraken...
                              Ik vind het een mooie en goede foto.
                              Met jouw uitleg vind ik het nog steeds een mooie foto ;-)
                              Maar je hebt waarschijnlijk gelijk dat je als fotograaf soms wat meer moeite moet doen om het model er beter te laten uitzien.
                              De onvolmaaktheden die iedereen heeft wordt op een foto soms wel echt vergroot, en dat is niet altijd leuk om zelf te zien.

                              En wat GDPR betreft, daar veranderd niet zo echt veel,
                              in België moet je bij deze foto, ongeacht waar deze op Belgische bodem gemaakt is eerst toestemming vragen om hem te maken en om hem te verspreiden.
                              Dat was ook al zo voor GDPR in voege ging.

                              Comment

                              Working...
                              X