Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Strong Eleven...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] - Strong Eleven...

    *



    .

  • #2
    Re: - Strong Eleven...

    Mooitje maar zou voor mij iets zachter mogen qua kleuren, ten minste op het scherm van mij gsm die waarschijnlijk teveel contrast heeft.
    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

    Comment


    • #3
      Re: - Strong Eleven...

      Modellen niet direct mijn ding maar je belicht je onderwerpen wel mooi uit.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: - Strong Eleven...

        Mooi portret.

        Comment


        • #5
          Re: - Strong Eleven...

          idd heel mooi zacht licht.
          En een model dat veel karakter uitstraalt
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: - Strong Eleven...

            Prachtig portret van een heel knap model. Toppie!

            Groetjes, Machristan.

            Comment


            • #7
              Re: - Strong Eleven...

              Een heel mooi portret. Eén van mijn favorieten van je laatst geposte foto's.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: - Strong Eleven...

                Proficiat Fotodan, met deze nieuwe Hof plaat !

                Vr: Kan je ons wat meer vertellen over deze foto ?

                - Graag, dit elf jarig “modelletje” had nog nooit een (studio) shoot gedaan.
                Na een beetje gebabbel, om haar gerust te stellen, en wat uitleg te geven aangaande de poses,
                heeft de mama een heel klein beetje MU aangebracht. Er was geen MUA aanwezig voor deze shoot.

                Vr: Hoe heeft ze het gedaan?

                - Heel goed volgens mij ! Ze volgde perfect mijn richtlijnen, en na vijf minuutjes was ze super op haar gemak,
                en volledig in de sfeer van de shoot.
                Ik denk dat de foto hierboven ongeveer de tiende foto van de sessie is…

                Vr: Heb je hier veel post-productie moeten doen ?

                - Nee, absoluut niet !… ik shoot Raw, en 90 % van de post-productie is hier in Lightroom gedaan, enkele kleine details
                zijn verder afgewerkt in Photoshop. Meer was echt niet nodig.

                Vr: Ik zie nochtans dat vele andere leden van dit onderdeel van BD, studio foto’s bestempelen, als te gelikt, plastiek achtig, enz…

                - Ja inderdaad dat lees ik ook dikwijls, onterecht trouwens !
                Met een heel verzorgde belichting (heel belangrijk eigenlijk ! ), een beetje MU, goede camera instellingen, en een model
                met een relatief verzorgde huid, sta je al heel ver .

                Vr: Studio werk word hier dan minder geapprecieerd ?

                - Ten opzichte van enkele jaren geleden, denk ik van wel.
                Vele goede model fotografen zijn hier in de loop van de jaren verdwenen.
                De trend zit nu meer in straat fotografie, ( gestolen foto’s eigenlijk ) en ik zie hier regelmatig dar er veel commentaren
                verschijnen op heel middelmatige foto’s, en soms ook heel veel reacties op echt minderwaardig afgewerkte foto’s.

                Misschien worden die reacties gegeven door fotografen die zelf nog in een begin fase zitten, of die zelf niet hoger geraken.?
                Het is best mogelijk dat dit hun dan gerust stelt over hun eigen beperkt niveau ?

                Fotografen die op een goed model fotografie niveau zitten, zijn hier echt in de minderheid geworden, en dat vind ik wel wat spijtig…

                Vr: Wat zou je conclusie dan zijn over dit forum onderdeel ?

                - Wel ik vind het eigenlijk nog steeds leuk om hier te vertoeven, soms de heel grappige reacties te lezen, wel mis ik
                wel wat meer technisch onderbouwd commentaar op sommige foto’s, en ik spreek zeker niet alleen over de mijne.

                BD blijft tot op heden wel het belangrijkste fotografen forum van België.

                En misschien gaat het fotografisch niveau hier terug wat omhoog in de volgende jaren ?
                In andere onderdelen van BD zie ik eigenlijk iets meer technisch verzorgde plaatjes voorbij komen…

                D.

                Comment


                • #9
                  Re: - Strong Eleven...

                  Boeiende dialoog. En een zalig portret van dit kind.
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                  Comment


                  • #10
                    Re: - Strong Eleven...

                    Proficiat met je hof en bedankt voor je uitleg.
                    Tja, technisch commentaar krijgen wordt moeilijk, als er bijna geen model fotografen zijn.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: - Strong Eleven...

                      De foto was mij maandag al opgevallen in de HOF, omdat hij anders was dan anders, maar toch heel herkenbaar fotodan. Als je zo goed de techniek beheerst als Daniel, dan hangt alles enkel nog af van hoe je omgaat met je model. Proef op de som: ook met jonge meisjes lukt dat perfect.
                      Over de conversatie: model fotografie is niet hetzelfde als studiofotografie. En straatfoto's zijn niet altijd gestolen. Dat is het leuke aan onze hobby.
                      Groetjes,
                      Xavier
                      Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                      Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                      Laat de commentaren maar komen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: - Strong Eleven...

                        Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                        De foto was mij maandag al opgevallen in de HOF, omdat hij anders was dan anders, maar toch heel herkenbaar fotodan. Als je zo goed de techniek beheerst als Daniel, dan hangt alles enkel nog af van hoe je omgaat met je model. Proef op de som: ook met jonge meisjes lukt dat perfect.
                        Over de conversatie: model fotografie is niet hetzelfde als studiofotografie. En straatfoto's zijn niet altijd gestolen. Dat is het leuke aan onze hobby.
                        Groetjes,
                        Xavier
                        Straatfotografie en model/studio waren hier op BD ooit gescheiden categorien....en dat had zo moeten blijven. De straatfotografie hier nu vind ik vrij pover, terwijl de fotografen van model/studio allemaal gaan lopen zijn.
                        Geen voeling met modelfotografie?.....dat is dan jouw verlies....een goede foto is een goede foto. Macro, natuur, dieren, veel photoshop of geen photoshop....goed is goed. Your loss
                        My Website : http://www.ineedair.org
                        Music / Painting / Motion Graphics / Image
                        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                        Comment


                        • #13
                          Re: - Strong Eleven...

                          Ik had nog niet gereageerd, omdat ik weinig raad weet met modelfotografie.
                          Maar de blik van dit model is fascinerend, voor mij een soort moderne Mona Lisa.
                          Geweldige foto!
                          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                          Comment


                          • #14
                            Re: - Strong Eleven...

                            Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                            Straatfotografie en model/studio waren hier op BD ooit gescheiden categorien....en dat had zo moeten blijven. De straatfotografie hier nu vind ik vrij pover, terwijl de fotografen van model/studio allemaal gaan lopen zijn.
                            Geen voeling met modelfotografie?.....dat is dan jouw verlies....een goede foto is een goede foto. Macro, natuur, dieren, veel photoshop of geen photoshop....goed is goed. Your loss
                            Verkeerd geïnterpreteerd, debk ik, ineedair. Ik wou alleszins juist hetzelfde zeggen als jij. Goed is goed en dat is het leuke eraan. Ik besteed nog een poosje mijn tijd aan iets anders, maar kijk met veel goesting uit naar het moment waar ik weer de nodige uren kan uittrekken om mensen te laten poseren.
                            Prettig WE allemaal,
                            Xavier

                            Envoyé de mon ALE-L21 en utilisant Tapatalk
                            Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                            Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                            Laat de commentaren maar komen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: - Strong Eleven...

                              Schitterend beeld !!!
                              Proficiat met je HoF !
                              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                              Comment

                              Working...
                              X