Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma of canon flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma of canon flitser

    Hallo ik zoek een flitser voor mijne rebel,

    na wat onderzoek kom ik op 3 types
    AC-FOTO konijnenberg
    420EX 195 195
    EF 500 DG ST 139 199
    EF 500 DG ST super 229 275 eurokes


    waar zit hem dat prijsverschil tussen de sigma's bij konijnenberg ?

    wat zouden jullie kopen als ALLRound flits ?
    EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

  • #2
    Re: sigma of canon flitser

    Doe even een search, deze vraag is hier al een aantal keer voorbijgekomen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: sigma of canon flitser

      Denk dat je van de canon flitser iets langer plezier gaat hebben .
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Re: sigma of canon flitser

        Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
        Denk dat je van de canon flitser iets langer plezier gaat hebben .
        Dat vind ik nu niet! De beide flitsen zijn evenwaardig aan de Canon-tegenhangers (tov 420 en 550). Zeg nu niet dat ze meer compatibel zijn dan de Sigma's, want ook dat klopt niet. Sigma gebruikt zo ongeveer dezelfde sturing...
        Kijk maar wat Canon nu doet met E-TTL II: ze brengen ook meteen een nieuwe flits op de markt die die nieuwe sturing volledig kan gebruiken (580EX), ondertussen is Sigma al gevolgd met aangepast versies van hun flitsers. Bij Canon is het trouwens nog wachten op de opvolger van de 420 die ook E-TTL II ondersteunt...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: sigma of canon flitser

          maar zou ik voor de 34 euro verschil nie beter de SUPER (sigma) kopen ipv de 420 ex van canon.

          of ben ik te snel in die conclussie ?
          EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

          Comment


          • #6
            Re: sigma of canon flitser

            Ik zou voor de Sigma gaan....
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: sigma of canon flitser

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Ik zou voor de Sigma gaan....
              is dat uit ervaring ?
              EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

              Comment


              • #8
                Re: sigma of canon flitser

                Ja en nee. Ik ben uiteindelijk zelf voor de 550 gegaan, maar ik heb wel de Sigma's getest en die werken perfect! Ga in elk geval wel voor de zwaarste want daar kun je FEC op de flits instellen, en dat lukt bij de 300D alleen als je de gehackte firmware erop zet... en voor het prijsverschil moet je het niet laten...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: sigma of canon flitser

                  Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                  Ja en nee. Ik ben uiteindelijk zelf voor de 550 gegaan, maar ik heb wel de Sigma's getest en die werken perfect! Ga in elk geval wel voor de zwaarste want daar kun je FEC op de flits instellen, en dat lukt bij de 300D alleen als je de gehackte firmware erop zet... en voor het prijsverschil moet je het niet laten...
                  Maar, ik heb ze ook eens beide getest, en principieel zijn ze vergelijkbaar, maar de afwerking zeker niet!! de sigma is minder degelijk afgewerkt mijns inziens, die knopjes, het scharnieren, je voelt het verschil.
                  De 550ex is de mooiste, maar meestal zal de 420ex ook wel voldoen. Het verschil in richtgetal is niet zo enorm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma of canon flitser

                    Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                    Dat vind ik nu niet! De beide flitsen zijn evenwaardig aan de Canon-tegenhangers (tov 420 en 550). Zeg nu niet dat ze meer compatibel zijn dan de Sigma's, want ook dat klopt niet. Sigma gebruikt zo ongeveer dezelfde sturing...
                    Kijk maar wat Canon nu doet met E-TTL II: ze brengen ook meteen een nieuwe flits op de markt die die nieuwe sturing volledig kan gebruiken (580EX), ondertussen is Sigma al gevolgd met aangepast versies van hun flitsers. Bij Canon is het trouwens nog wachten op de opvolger van de 420 die ook E-TTL II ondersteunt...
                    Euh Cooma daar vergis je je in hoor alle EX flitsen zijn perfect compatibel met ETTLII. Er moet dus helemaal geen opvolger uitkomen voor de 420EX.

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma of canon flitser

                      prijs van de 550EX vind ik VEEL te hoog voor wat ik wil uitgeven, dan toch maar de SIGMA en er iets voorzichtiger(scharnieren) mee omgaan, of dan toch de iets mindere 420 EX van canon?

                      hoe zit het met de fysieke afmetingen ? is de sigma veel groter dan de 420 ?
                      EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma of canon flitser

                        Ik ben in het gelukkige bezit van de sigma EF500 DG ST en hij bevalt mij prima. Laat een ander maar lekker 2 x zoveel betalen voor zijn vonkje!
                        Hij is stevig zat, oké je moet er niet mee gaan golven, maar als je hem gebruikt voor waar hij gemaakt is voldoet hij goed. Ik heb betaald 160 Euro incl. verzendkosten, en dat is wat anders dan 355 Euro voor de 550 van canon.

                        mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 10D"

                        Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter,
                        Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter,
                        Manfrotto 055AB & 141RC, Sigma EF 500 DG ST


                        Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
                        Last edited by drh; 6 oktober 2004, 17:40.
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma of canon flitser

                          weet je nog waar je hem hebt aangeschaft ?
                          EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma of canon flitser

                            Oorspronkelijk geplaatst door bond007BE
                            weet je nog waar je hem hebt aangeschaft ?
                            Ja bij corne.... 3 dagen thuis..


                            mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 10D"

                            Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter,
                            Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter,
                            Manfrotto 055AB & 141RC, Sigma EF 500 DG ST


                            Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma of canon flitser

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                              Euh Cooma daar vergis je je in hoor alle EX flitsen zijn perfect compatibel met ETTLII. Er moet dus helemaal geen opvolger uitkomen voor de 420EX.
                              Euh, Kevlar, de flitsen zijn wel compatibel met ETTLII, maar ze gebruiken niet alle mogelijkheden daarvan, dus mi moet er wel een opvolger komen van de 420... Bij Sigma hebben ze meteen hun beide flitsen aangepast...

                              En wat betreft de bouwkwaliteit: ik wil hier nu geen verhaal over de Canon-flitsers opsteken, maar wat je moet minstens toegeven dat de deurtjes van de batterijcompartimenten gewoon gammel zijn... (en dat voor een flits van €360 in het geval van de 550EX...). Ik moet zeggen dat ik het prijsverschil tussen de Sigma's en de Canons niet in vergelijking vind met het kwaliteitsverschil (en ja, toch ben ik zelf voor de 550 gegaan...)
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X