Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 80-400/F4.5-5.6 EX OS APO. VS Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 80-400/F4.5-5.6 EX OS APO. VS Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS

    Heeft iemand ondervinding met één van de twee lenzen ? Is er veel verschil tussen deze lenzen ?

    Thx
    http://www.dullaert.net

  • #2
    Re: Sigma 80-400/F4.5-5.6 EX OS APO. VS Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS

    hoi Dzjee,

    Ik gebruik de canon 100-400L IS USM nu al een jaar of 4, en vind het een supper lenske. Scherp, snel, stil en een degelijke IS.
    Een vriend van me was van plan om de sigma 80-400 OS te kopen en we zijn daarom gisteren naar de Photokina geweest. mijn bedenking is dat het optisch een goede lens is, de OS werk ook netjes, alleen mankeerd de HSM motor in deze lens wat hem voor mij zal zijn. de 50-500mm "Bigma" welke wel is voorzien van de Sigma HSM motor komt op AF snelheid een pak beter uit mijn test.

    maarje dat is maar een test in een donker deel van de SIGMA stand, dus mischien is er iemand die deze 80-400 lens al 'in the field' heeft kunnen testen die er meer kan over zeggen.

    groetjes
    David Goovaerts
    Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 80-400/F4.5-5.6 EX OS APO. VS Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS

      'k Heb onlangs ook eens gevraagd naar ervaringen met de Sigma 80-400 OS, misschien vind je hier de nodige info: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=55732

      seppuku.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 80-400/F4.5-5.6 EX OS APO. VS Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS

        Wannes heeft de Sigma OS en die die doet het prima voor zijn prijs.
        Alleen mis ik persoonlijk de HSM. Het hangt er vanaf wat je wil fotograferen maar dikwijls vind ik de AF te traag voor actiefotos.
        De Canon heeft een schuifzoom en hoewel maar een paar keer geprobeerd krijg ik het schuifsysteem toch niet onder de knie. Ik kan de Canon moeilijk stabiel houden tijdens het zoomen terwijl ik met de Sigma minder moeite heb. AF gaat wel vlot met de Canon.

        Moest ik ze zelf de keuze moeten maken dan zou ik kiezen voor de Canon L IS.

        Groetjes,

        Loes

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 80-400/F4.5-5.6 EX OS APO. VS Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS

          goeie lens die 80-400 van sigma, heb ze op photokina op men toestel gehad en De beeldstabilisatie doet zen werk heel goed, ook is ze goed scherp, heb er wel geen uitgebreide test mee gedaan gewoon wat shots op f5.6 @400mm.
          AF vind ik toch opmerkelijk trager dan de 100-400
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 80-400/F4.5-5.6 EX OS APO. VS Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS

            Was een paar weken geleden ook een beetje in die markt aan het shoppen. En ik ben uiteindelijk dan toch bij de Canon uitgekomen. Hoofdredenen: IS schijnt toch nog een stuk beter te zijn dan OS, en wat voor mij behoorlijk belangrijk was: De Sigma weegt toch een heel pak meer dan de Canon.

            Maar het is moeilijk shoppen in dit segment. Goed alle voordelen en nadelen afwegen tegen wat je precies verwacht van je lens en voor welke doeleinden je ze gebruikt.

            Greets, MVanker

            Comment

            Working...
            X