Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor reinigen met een "penceel"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensor reinigen met een "penceel"

    Ik ben aan het rondlijken naar sensor reinigings producten.
    Deze manier kon ik nog niet, maar ze zijn enthousiast.
    Leuk om even te lezen.



    Gr Peter
    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: Sensor reinigen met een "penceel"

    ze raden dus de SB-8 aan voor den D70

    als er dat iemand getest heeft, wil ie dan zo goed zijn om zijn ervaring mee te delen ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Sensor reinigen met een "penceel"

      ik heb het besteld (104 dollar voor de sensor brush econo set + sensor clean vloeistof + porto).
      ervaringen komen er aan.
      lijkt me een goed alternatief voor de sensor swabs..
      http://marcof.net - geheel nieuw!

      Comment


      • #4
        Re: Sensor reinigen met een "penceel"

        Hallo,

        Heeft iemand ervaring met 'the original kinetronics' Speckgrabber.
        A cleaning tool for digital imagers.

        for safely removing dust specks from CCDS, optics, films, glass, SLR mirrors,
        and other delicate surfaces.

        Verwijzing naar www.KINETRONICS.COM

        Ik heb dit al verschillende malen in Duitsland tegengekomen, maar heb het
        nog niet gebruikt. Iemand anders wel? Positief of te riskant?

        Dank,

        Berlinddr

        Comment


        • #5
          Re: Sensor reinigen met een "penceel"

          Ik heb de Speckgrabber, en ben er wel tevreden mee heb een keer vuiltje op de sensor die er niet af ging met Eclipce/sensorswap, toen maar even de speckgrabber gebruikt (heel voorzichtig ) en alles was weer schoon

          Groetjes NoName
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: Sensor reinigen met een "penceel"

            Heel interessant, bedankt voor het mededelen! Ga het later eens op m'n gemak lezen.

            Jan
            You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Sensor reinigen met een "penceel"

              Oorspronkelijk geplaatst door marcof
              ik heb het besteld (104 dollar voor de sensor brush econo set + sensor clean vloeistof + porto).
              ervaringen komen er aan.
              lijkt me een goed alternatief voor de sensor swabs..
              Vraag, heb je de set al binnen, en ervaring hiermee?

              Peter
              Canonvijfdeemarkdrie

              Comment


              • #8
                Re: Sensor reinigen met een "penceel"

                Ik heb al eens een toestel na Canon gestuurd waar de haartjes van de penseel waren blijven hangen en die niet meer verwijderd konden worden door de gebruiker.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Sensor reinigen met een "penceel"

                  Ik heb de sensor brush eveneens in bestelling. Ik heb net een vuiltje op de sensor dat er niet met de "blaaspeer" af gaat, dus ik zal zeker meteen proberen als het pakje eraan komt. Stay tuned!

                  René
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sensor reinigen met een "penceel"

                    Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                    Ik heb al eens een toestel na Canon gestuurd waar de haartjes van de penseel waren blijven hangen en die niet meer verwijderd konden worden door de gebruiker.
                    Ik volg eea met belangstelling!

                    @Otto Knap; Je hebt klaarblijkelijk "ervaring", echter een gevoel van "spam" kan ik bij jouw posting niet onderdrukken. Een haartje zou heel eenvoudig te verwijderen zijn met bijv. een speckgrabber (ook in mijn bezit). Rob Galbraith is trouwens ook niet de eerste de beste! Ik gun je graag je verdienste (want commercieel actief als ik het goed heb begrepen (ook sensor swaps?!), maar dan wel op basis van reeële en eerlijke informatie/kennis. Maw ik beschouw jouw post in deze als niet constructief en dubieus. Mocht ik het mishebben dan zal ik dat ook ruiterijk erkennen. Het zal je niet verbazen, gelet op topic http://forum.belgiumdigital.com/show...ht=scotch+tape , dat ik "deze" met meer dan gemiddelde belangstelling volg.

                    Wat betreft de speckgrabber kan handig zijn voor zichtbare deeltjes (dan op zich eenvoudig op te pikken, voor hele sensor nee dat zie ik persoonlijk niet zitten; oppervlak van mijn grabber ca. 5 bij 5 mm). Heb mijn Fuji S2 onlangs nog behandeld met Scotch Tape: resultaat allerlei vlekjes weg echter op een paar plaatsen (redelijk dicht bij elkaar) een paar veegjes (lijm of uitgesmeerd vuil??; weet ik niet). Tja niet optimaal , maar resultaat beter dan daarvoor dus heb ik het zo gelaten. Oh ja dat was de eerste keer in goed twee jaar. Tussentijds wel een paar keer met blaaspeer geblazen.


                    Jan
                    Last edited by jamonadap; 14 oktober 2004, 18:59.
                    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sensor reinigen met een "penceel"

                      Oorspronkelijk geplaatst door jamonadap
                      Ik volg eea met belangstelling!

                      @Otto Knap; Je hebt klaarblijkelijk "ervaring", echter een gevoel van "spam" kan ik bij jouw posting niet onderdrukken. Een haartje zou heel eenvoudig te verwijderen zijn met bijv. een speckgrabber (ook in mijn bezit). Rob Galbraith is trouwens ook niet de eerste de beste! Ik gun je graag je verdienste (want commercieel actief als ik het goed heb begrepen (ook sensor swaps?!), maar dan wel op basis van reeële en eerlijke informatie/kennis. Maw ik beschouw jouw post in deze als niet constructief en dubieus. Mocht ik het mishebben dan zal ik dat ook ruiterijk erkennen. Het zal je niet verbazen, gelet op topic http://forum.belgiumdigital.com/show...ht=scotch+tape , dat ik "deze" met meer dan gemiddelde belangstelling volg.

                      Wat betreft de speckgrabber kan handig zijn voor zichtbare deeltjes (dan op zich eenvoudig op te pikken, voor hele sensor nee dat zie ik persoonlijk niet zitten; oppervlak van mijn grabber ca. 5 bij 5 mm). Heb mijn Fuji S2 onlangs nog behandeld met Scotch Tape: resultaat allerlei vlekjes weg echter op een paar plaatsen (redelijk dicht bij elkaar) een paar veegjes (lijm of uitgesmeerd vuil??; weet ik niet). Tja niet optimaal , maar resultaat beter dan daarvoor dus heb ik het zo gelaten. Oh ja dat was de eerste keer in goed twee jaar. Tussentijds wel een paar keer met blaaspeer geblazen.


                      Jan

                      Er staat hier op dit forum een complete rapportage hoe het te reinigen, is een perfecte manier en kost niet veel en is in ieder geval beter dan met een penseel + toebehoren.

                      Zoals beloofd hierbij de presentatie en film. Door de beperkingen zoals door iedereen gekend heb ik sterk moeten beperken in kwaliteit en lengte, alsook geen klank enz toegevoegd. Hopelijks is het voor sommigen toch een hulp. Met dank aan allen die het visualiseren van deze files mogelijk hebben gemaakt. SENSOR


                      En die combinatie met een blaaspeer is nog steeds de goedkoopste en mischien wel één van de beste.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sensor reinigen met een "penceel"

                        Hallo Otto,

                        Het verhaal van vd.Bulcke had/heb ik ook gelezen, maar had dat ook al (veel) eerder elders gelezen: goedkopere variant van de sensorswap in mijn opinie. De blaaspeer (ja ook in mijn bezit), in mijn beleving heel goedkoop voor het verplaatsen van het stof naar andere contreien dan hopenlijk de sensor, maar naar mijn ervaring (nogmaals Fuji S1 en later S2) maar beperkt; hardnekkige deeltjes heb ik er nooit mee kunnen verwijderen. Wat betreft de penceel heb ik totaal geen ervaring, maar ben zeer nieuwsgierig en jouw antwoord laat mij tot dusverre alleen maar met meer vragen en bedenkingen. Heb jij de methode van de penceel daadwerkelijk beproefd?

                        Jan
                        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sensor reinigen met een "penceel"

                          Hmmm wie zou ik geloven Otto die uit commercieel oogpunt regelmatig zever in pakskes verkoopt of een gereputeerde site als die van Rob gailbraith.

                          Twijfels man wat een twijfels.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sensor reinigen met een "penceel"

                            Oorspronkelijk geplaatst door steldat
                            Vraag, heb je de set al binnen, en ervaring hiermee?

                            Peter

                            that's a negative.
                            shipping was iets van 10-20 dagen (goedkoopste), dus kan nog even duren..
                            http://marcof.net - geheel nieuw!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sensor reinigen met een "penceel"

                              ik heb de penseelset ook besteld ,een vijftal dagen geleden ,zal wel berichten als ik iets meer weet

                              Comment

                              Working...
                              X