Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-200 versus Canon 28-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28-200 versus Canon 28-200

    Hallo,

    Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een 28-200 lens voor de 300D.
    Op Photokina de Canon niet kunnen testen. (Er waren quasi geen lenzen te testen). Wel de Sigma getest en de Tamron.
    Tokina hebben we niet getest. (Daar stond niemand)

    De Canon met USM zal wel heel wat sneller zijn qua AF, maar de prijs t.o.v. Sigma is enorm!

    Is er iemand die de Sigma 28-200 heeft of ervaringen heeft ermee?

    Yaka.
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

  • #2
    Re: Sigma 28-200 versus Canon 28-200

    Oorspronkelijk geplaatst door Yaka
    Hallo,

    Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een 28-200 lens voor de 300D.
    Op Photokina de Canon niet kunnen testen. (Er waren quasi geen lenzen te testen). Wel de Sigma getest en de Tamron.
    Tokina hebben we niet getest. (Daar stond niemand)

    De Canon met USM zal wel heel wat sneller zijn qua AF, maar de prijs t.o.v. Sigma is enorm!

    Is er iemand die de Sigma 28-200 heeft of ervaringen heeft ermee?

    Yaka.
    Ik kan je gerust stellen, met de tokina niet getest te hebben (24-200), heb je niks gemist. Dat was optisch de slechtste van de (4?)
    De 28-300 van sigma en de tamron heb ik getest, en voor mij was de tamron het beste.
    De autofocus van de Canon, is echt niet sneller hoor, dit is de trage versie van de usm, enkel marketing!! Optisch ka ik er geen oordeel over vellen.
    Optisch heb ik ze nooit kunnen testen.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 28-200 versus Canon 28-200

      Hallo,

      over de sigma 28-200 weet ik niets.
      Zelf heb ik de EF 28-200mm maar doe deze weg omdat ik deze te weinig gebruik en geproefd heb van het L glas. De EF 28-200mm is niet supersnel maar voor stilstaande beelden is hij oke. Voor sport gaat het ook maar het mag geen F1 zijn. Alhoe wel ik deze op zavemtem een geprobeerd heb en er waren een paar scherpe foto's tussen.
      Wat wel handig aan de 28-200mm is, is dat hij zeer compact is. Het is dus zoals canon het beschrijfd een vakantielensje: compact en een redelijke zoom volgens de groote van de lens.

      Comment

      Working...
      X