Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lens

    hoi allen,

    Ik ben een complete newbie dus alvast mijn excuses voor ogenschijnlijk domme vragen. :-)

    Ik wil voornamelijk foto's beginnen maken van mijn newborn. We hebben een nikon D3300 en nu wil ik graag een lens met een groter diafragme F1.8 ofzo. Ik las dat 50 mm f1.8. vrij goed is, maar geen zoomfunctie heeft. is zoomfunctie belangrijk? bij portretten lijkt me dat minimaal? of kunnen jullie een gelijkaardige lens met zoom aanbevelen? of zouden jullie sowieso een andere aanbevelen en zo ja welke?

    Ik las ergens dat ik best voor de AF-S ga ipv de AF-D?

    anyway alle tips zijn meer dan welkom. alvast bedankt

  • #2
    Re: nikon lens

    AF-D lenzen sturen informatie over de afstand door, maar zijn een ouder type die geen scherpstelmotor heeft.
    bijgevolg enkel manueel bruikbaar op jouw body.

    AF-S sturen ook informatie door over het scherpstellen, en bezitten wel een scherpstelmotor.

    Wil je dus dat auto-focus werkt, moet je geen AF-D lens kopen.

    Comment


    • #3
      Re: nikon lens

      Goh, de 50mm f/1.8 is helemaal niet duur en zeer goed. Kies inderdaad voor een lens waar er AF-S voor staat in geval van Nikon of HSM bij Sigma om zo de auto focus te kunnen behouden.
      Je hebt nu lenzen voor je toestellen. Zet die lens op 50mm en zie hoe dicht/ver je van je onderwerp moet staan. Of 50mm dan geschikt is kan je zelf uitmaken.
      Alvorens een zoomlens te kunnen aanraden moet je ook even opgeven hoeveel je budget is.

      O ja, weet je ook waarom je een f/1.8 lens wil? Snap je de reden van dit advies?

      Comment


      • #4
        Re: nikon lens

        Een 35mm 1.8 is ook een optie.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: nikon lens

          Kittycat??????

          Comment


          • #6
            Re: nikon lens

            Tegen beter weten in toch beslist mijn bescheiden bijdrage te leveren aan een nieuw lid maar nu is het echt waar gedaan.
            Men maakt zich lid, vraagt (en krijgt) advies om dan niks meer van zich te laten horen. Zielig Kittykat, heel zielig.

            Comment

            Working...
            X