Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roosmarijnhaantje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Roosmarijnhaantje

    Na wat determineerwerk kwam ik erachter dat de beestjes die mijn buurman zijn lavendel aan het kaalvreten zijn, de naam Roosmarijnhaantje(s) draagt. Al heb je ze beter niet in je tuin, fotogeniek zijn ze in elk geval wel.



    Hartelijke groeten en een fijn weekend aan iedereen!
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Roosmarijnhaantje

    Compo en DoF konden beter maar je gaat waarschijnlijk nog kansen genoeg krijgen, die gastjes komen nooit alleen
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Roosmarijnhaantje

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Compo en DoF konden beter maar je gaat waarschijnlijk nog kansen genoeg krijgen, die gastjes komen nooit alleen
      Inderdaad, het zit er vol van ;-) Maar wat zou je veranderen aan de compo? Wat meer ruimte onderaan?
      En de DoF? Het beestje staat er toch behoorlijk scherp op, terwijl de achtergrond me rustig genoeg lijkt...Maar, dat is dan mijn oordeel hé :-)

      Fijn weekend Frans!
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: Roosmarijnhaantje

        Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
        Inderdaad, het zit er vol van ;-) Maar wat zou je veranderen aan de compo? Wat meer ruimte onderaan?
        En de DoF? Het beestje staat er toch behoorlijk scherp op, terwijl de achtergrond me rustig genoeg lijkt...Maar, dat is dan mijn oordeel hé :-)

        Fijn weekend Frans!

        Stel nu dat je het in portretformaat opgenomen had met dan onder het snuitje meer ruimte dan aan zijn achterkant,
        wat de DoF betreft dat is kwestie van enkele opnames te maken met telkens een wat meer dichtgeknepen diafragma
        dan kan je waarschijnlijk kiezen voor eentje waar de dekschilden en het kopje allebei scherp zijn.

        Dit nog: je maakt daar best foto's van bij bewolkt weer, dan glimmen de dekschilden minder en dan komt het detail er beter uit ...
        verschillende misschien kleine details die je totaalbeeld toch nog kunnen verbeteren hoor
        misschien iets voor dit WE hé Mattias
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Roosmarijnhaantje

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Stel nu dat je het in portretformaat opgenomen had met dan onder het snuitje meer ruimte dan aan zijn achterkant,
          wat de DoF betreft dat is kwestie van enkele opnames te maken met telkens een wat meer dichtgeknepen diafragma
          dan kan je waarschijnlijk kiezen voor eentje waar de dekschilden en het kopje allebei scherp zijn.

          Dit nog: je maakt daar best foto's van bij bewolkt weer, dan glimmen de dekschilden minder en dan komt het detail er beter uit ...
          verschillende misschien kleine details die je totaalbeeld toch nog kunnen verbeteren hoor

          misschien iets voor dit WE hé Mattias
          Hey Frans,

          Bedankt voor de extra tips! Het origineel beeld is in portretformaat genomen, maar ik wou het beestje nog iets beeldvullender, misschien ben ik daar inderdaad de mist in gegaan.
          De foto is genomen op een bewolkte dag, om 6u s'ochtends, dus dat heeft waarschijnlijk ook wel met de invalshoek te maken. Klopt qua diafragma, is uit de hand genomen en kon niet echt verder of een F8 gaan, en daar had ik wel al enkele foto's voor nodig ;-)

          Dit weekend zal de zon spelbreker zijn, maar wie weet, na de zoveelste onweersbui...
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment

          Working...
          X