Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stilte voor de storm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] stilte voor de storm?

    332-B by Dushi Beldig, on Flickr
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

  • #2
    Re: stilte voor de storm?

    Leuke compo en de dreiging is er, naar mijn smaak mocht de toning wel ets zachter
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: stilte voor de storm?

      Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
      332-B by Dushi Beldig, on Flickr
      een mooie,ik zou maar gaan schuilen!

      Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: stilte voor de storm?

        Compositie vind ik zeer goed maar ben geen fan van het gebruik vd clarity/midtone contrast, zeker niet in de lucht/wolken.

        Comment


        • #5
          Re: stilte voor de storm?

          De voorwerpen staan drastisch opgesteld ten opzichte van het landschap en die opdringerigheid vind ik zeer dynamisch. De zee rechts heeft een grijsachtige korrelige structuur, ook de horizon aldaar heeft een bijkomend randje en het water duikt naast de stoel naar beneden wat onwezenlijk overkomt, voor mij althans.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: stilte voor de storm?

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            De voorwerpen staan drastisch opgesteld ten opzichte van het landschap en die opdringerigheid vind ik zeer dynamisch. De zee rechts heeft een grijsachtige korrelige structuur, ook de horizon aldaar heeft een bijkomend randje en het water duikt naast de stoel naar beneden wat onwezenlijk overkomt, voor mij althans.
            Ik heb daar niets neergezet of verschoven, slechts door de stand van de camera (uit de losse hand) de compo bepaald.
            De zee rechts toont anders omdat ik aan die kant nog net de zon buiten beeld heb kunnen houden.
            De stoelen staan op een vooruitgeschoven puntje zand (het is geen Noordzeestrand).
            Middels de bewerking de silouetten van de stoelen (bijna direct tegenlicht) meer tekening gegeven.
            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

            Comment


            • #7
              Re: stilte voor de storm?

              Iets speciaals natuurlijk maar zoals al aangeven staan de stoelen drastisch opgesteld tov het landschap persoonlijk vind ik ze iets te pertinent in het beeld...de lucht is ook voor mij niet zo natuurlijk...maar is
              natuurlijk kwestie van smaak...

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: stilte voor de storm?

                De sfeer wint het zeker van de compo. Soms is die naar mijn mening ondergeschikt.
                Tussen al het fotogedoe lees ik veel thrillers. Hij zou zeker niet misstaan op een omslag !
                Maar voordat je een uitgever aanschrijft, zou ik wel de dikke halo rond de rechter stoel wegpoetsen.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: stilte voor de storm?

                  ik vind de foto heel dynamisch en toch zou ik het contrast iets verzachten , verder vind ik het toch wel een mooi foto ,goed gezien

                  Comment


                  • #10
                    Re: stilte voor de storm?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    De sfeer wint het zeker van de compo. Soms is die naar mijn mening ondergeschikt.
                    Tussen al het fotogedoe lees ik veel thrillers. Hij zou zeker niet misstaan op een omslag !
                    Maar voordat je een uitgever aanschrijft, zou ik wel de dikke halo rond de rechter stoel wegpoetsen.
                    Jammer genoeg heb ik geen vriend om uit te geven,
                    nog om op te geven,
                    of aan te geven,
                    of over te geven,
                    of af te geven op iemand anders,
                    wel iemand waar ik om geef,
                    maar dat is privé.
                    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                    Comment


                    • #11
                      Re: stilte voor de storm?

                      Knap dynamisch beeld met een sterke compo. de bewerking wat harder, geen probleem maar tracht de nevenwerkingen door overbewerking te minimaliseren.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: stilte voor de storm?

                        Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                        Knap dynamisch beeld met een sterke compo. de bewerking wat harder, geen probleem maar tracht de nevenwerkingen door overbewerking te minimaliseren.
                        Dat is zeker een punt van aandacht voor mij.
                        Dank voor alle reacties.
                        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                        Comment


                        • #13
                          Re: stilte voor de storm?

                          knap onderwerp en mooie compo.
                          afwerking toch net iets te hard
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: stilte voor de storm?

                            Stevige en pittige compo en de afwerking die hoort daar wat mij betreft helemaal bij .

                            Ik zou wel nog werk maken van die lichte bewerkingssporen.

                            Mvg.,
                            Smets84.

                            Comment


                            • #15
                              Re: stilte voor de storm?

                              Héél aparte afwerking, vind het wel iets hebben, iets met normale alledaagse elementen maar toch wat surrealistisch
                              Staat wel een beetje scheef volgens de horizon

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X