Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Open Office op Mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Open Office op Mac

    Hallo,
    Ik zou hier om praktische redenen een OO op een Mac willen installeren.
    Het installatiebestand binnenhalen is geen probleem, maar omdat het prg niet uit de appstore komt doet het OS moeilijk...

    Ben nog een leek in High Sierra, dus graag wat hulp. Is het te doen voor een newbee of vraag ik beter assistentie aan iemand die er al veel mee gewerkt heeft ?

    Volgens mij moet ik iets aan de beveiligingsinstellingen wijzigen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Open Office op Mac

    En waarom Open Office?
    De Mac office is gratis en werkt prima (pages, numbers, keynote).
    En anders kan je gewoon in de Chrome browser de Google suite gebruiken. Hoef je niks voor te installeren.
    In ons bedrijf werken we nu voornamelijk in Google (wel met een corporate account).

    Comment


    • #3
      Re: Open Office op Mac

      Beveiliging en privacy > algemeen > "sta programma's toe die zijn gedownload bij:"
      Daar maak je de juiste keuze en "that's it..."

      Comment


      • #4
        Re: Open Office op Mac

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        En waarom Open Office?
        De Mac office is gratis en werkt prima (pages, numbers, keynote).
        En anders kan je gewoon in de Chrome browser de Google suite gebruiken. Hoef je niks voor te installeren.
        In ons bedrijf werken we nu voornamelijk in Google (wel met een corporate account).
        Ja, ik ben misschien iets te snel geweest met deze vraag - ik wist niet zeker of Apple met *.oft files kon omgaan.
        Heb het even uitgetest en het werkt.
        Dus misschien is de OO inderdaad overbodig.
        Pages , numbers en keynotes werken inderdaad heel goed, maar het ging me vooral ober de uitwisselbaarheid.
        Dit lijkt in de praktijk voorlopig wel mee te vallen.

        Ik gebruik nog 75% mijn Windows computers, maar wil Apple nu toch eens een kans geven.
        Voor wat ik er al mee doe is het tot nu toe al heel goed meegevallen: alles werkt zeer intuïtief en wat ik niet kan vinden Googel ik eerst - of ik vraag het even hier
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Open Office op Mac

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Beveiliging en privacy > algemeen > "sta programma's toe die zijn gedownload bij:"
          Daar maak je de juiste keuze en "that's it..."
          Bedankt ! Ben nog niet zeker dat ik het nu echt nodig heb, maar is is altijd goed om weten hoe ik zo'n programma kan toestaan op een macbook.
          Ik zet het op mijn tutorial-blad
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Open Office op Mac

            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Open Office op Mac

              Dank U!
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Open Office op Mac

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ja, ik ben misschien iets te snel geweest met deze vraag - ik wist niet zeker of Apple met *.oft files kon omgaan.
                Heb het even uitgetest en het werkt.
                Dus misschien is de OO inderdaad overbodig.
                Pages , numbers en keynotes werken inderdaad heel goed, maar het ging me vooral ober de uitwisselbaarheid.
                Dit lijkt in de praktijk voorlopig wel mee te vallen.

                Ik gebruik nog 75% mijn Windows computers, maar wil Apple nu toch eens een kans geven.
                Voor wat ik er al mee doe is het tot nu toe al heel goed meegevallen: alles werkt zeer intuïtief en wat ik niet kan vinden Googel ik eerst - of ik vraag het even hier
                En als je de google apps op je ipad of zelfs telefoon zet, dan kan je echt overal aan je documenten.
                Ze zijn dan altijd gesynchd tussen je toestellen via google drive.

                Comment


                • #9
                  Re: Open Office op Mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En als je de google apps op je ipad of zelfs telefoon zet, dan kan je echt overal aan je documenten.
                  Ze zijn dan altijd gesynchd tussen je toestellen via google drive.
                  Zelfs met iCloud Drive lukt het ... dan ook wel even op de PC te installeren natuurlijk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Open Office op Mac

                    Thx, maar altijd en overal mijn bestanden heb ik niet echt nodig + in het verleden heb ik Dropbox wat gratis kunnen opbouwen, dus in geval van nood gebruik ik dat.
                    Al die dingen zijn in de gratis versie beperkt tot max 5 Gb dacht ik.
                    En uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde dacht ik:. Google Drive, Icloud drive, Dropbox, One Drive.....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Open Office op Mac

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Thx, maar altijd en overal mijn bestanden heb ik niet echt nodig + in het verleden heb ik Dropbox wat gratis kunnen opbouwen, dus in geval van nood gebruik ik dat.
                      Al die dingen zijn in de gratis versie beperkt tot max 5 Gb dacht ik.
                      En uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde dacht ik:. Google Drive, Icloud drive, Dropbox, One Drive.....
                      Op je NAS is plaatst genoeg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Open Office op Mac

                        5GB aan "office documenten" is echt wel veel.
                        Daar kan je al wat briefjes en spreadsheets in steken.

                        Simpele spreadsheet (bv voor belastingen) zijn formaten in kilobytes, tenzij je Bill Gates bent natuurlijk, maar dan heb je ook een Echte office.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Open Office op Mac

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Op je NAS is plaatst genoeg
                          Ja, maar die wordt alleen gebruikt binnenshuis - ik zet niet graag poortjes open.
                          Laptop die ik meeneem naar het werk is 500 + 500 GB, dat is voldoende hoor
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment

                          Working...
                          X