Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haveningang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Haveningang

    Willemstad by Dushi Beldig, on Flickr
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

  • #2
    Re: Haveningang

    Mooie opname hoor, prachtige wolkjes en een goed gekozen sluitertijd

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Haveningang

      mooie opname, wolken prominent aanwezig TOP

      muggenziften " zitten er veel vlekken op je sensor? vele donkere vlekken in het hele beeld"

      Rob
      a picture is just a moment of life, enjoy each of them

      Comment


      • #4
        Re: Haveningang

        Fraaie sfeer, en de foto heeft een mooie balans van donkere delen, tussen onder en boven.
        Helaas wel een (bewerkings)wit randje boven de gebouwen, en het object wat heeft bewogen in het water, tijdens de opname , zou ik maar even wegpoetsen.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Haveningang

          Volkomen gelijk, Rob.
          Daarom heb ik naar aanleiding van deze sessie inmiddels mijn sensor gereinigd.
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Haveningang

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Fraaie sfeer, en de foto heeft een mooie balans van donkere delen, tussen onder en boven.
            Helaas wel een (bewerkings)wit randje boven de gebouwen, en het object wat heeft bewogen in het water, tijdens de opname , zou ik maar even wegpoetsen.
            Een randje als gevolg van de bewerkingen vind ik soms lastig te vermijden, maar is inderdaad niet mooi, Johan.
            Dat de drijvende boei bewogen is, is voor mij geen probleem.
            Ik ben al blij dat de rest nog een beetje scherp is (geen statief bij me), wel steun gezocht op een railing.
            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

            Comment


            • #7
              Re: Haveningang

              als ik eerlijk mag zijn deze opname is veel beter dan zijn bewerking (doordenkertje ) ik vermoed dat dit een blend is of ben ik verkeerd ? deze lijn /halo ,komt meestal ddor softwarematig een HDR uit te voeren ,ook de huisjes staan er veel te licht op ,ook klopt naar mijn gevoel de verhouding licht tussen voorgrond en lucht niet , de voorgrond is volgens mij te helder , miss is deze foto zonder bewerking wel de betere

              Comment


              • #8
                Re: Haveningang

                Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                Een randje als gevolg van de bewerkingen vind ik soms lastig te vermijden, maar is inderdaad niet mooi, Johan.
                Dat de drijvende boei bewogen is, is voor mij geen probleem.
                Ik ben al blij dat de rest nog een beetje scherp is (geen statief bij me), wel steun gezocht op een railing.
                Bedankt voor de uitleg.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Haveningang

                  Lekkere sfeer en dito kleurtjes in de gebouwen, dat maakt de foto zo interessant.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haveningang

                    Ik zou me diep schamen als het origineel beter is dan de bewerking, al zijn er zeker alternatieve bewerkingen mogelijk.
                    Van blend heb ik geen kaas gegeten en HDR is allerminst mijn ding.
                    De huizen zijn inderdaad (te sterk?) opgelicht. In de voorgrond is bewust meer accent aangebracht.
                    Dank voor de opmerkzaamheid.
                    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Haveningang

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      als ik eerlijk mag zijn deze opname is veel beter dan zijn bewerking (doordenkertje ) ik vermoed dat dit een blend is of ben ik verkeerd ? deze lijn /halo ,komt meestal ddor softwarematig een HDR uit te voeren ,ook de huisjes staan er veel te licht op ,ook klopt naar mijn gevoel de verhouding licht tussen voorgrond en lucht niet , de voorgrond is volgens mij te helder , miss is deze foto zonder bewerking wel de betere
                      Dat was mijn eerste gevoel ook. Zou deze even terug van het begin bewerken.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Haveningang

                        Mooie compositie maar de bewerking heeft inderdaad wel zijn sporen achtergelaten.
                        Schaduwen vd bovenste wolken zitten wat diep en de halo's versterken het HDR-gevoel.

                        Comment

                        Working...
                        X