Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straf: de Sigma 18-125 beter dan de Nikon kitlens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Straf: de Sigma 18-125 beter dan de Nikon kitlens?

    Dit kwam ik tegen en wilde ik jullie niet onthouden.
    Ik beschouw de kitlens van de nikon van een klasse hoger dan die van de 300d, en wat blijkt, de sigma zou optisch NOG beter zijn.



    Dan kan je mijns inziens met die 18-125 niet mis gaan?

  • #2
    Re: Straf: de Sigma 18-125 beter dan de Nikon kitlens?

    Naar wat ik over de Sigma gelezen heb is dit inderdaad een scherpe lens. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet andere zwakheden heeft: vignetting en "moustache" vervorming. Voor deze foutjes kan je de laatste versie van PTlens ps plugin gebruiken. Je moet er ook rekening mee houden dat deze lens niet full frame is en dus niet bruikbaar op een nikkon film body. Al bij al voor zijn prijs zo interresant dat ik er mij ook eentje ga halen voor mijn Canon. Wel eventjes proberen want er zijn geruchten over front en backfocus bij sommige exemplaren.
    Last edited by Drill; 4 oktober 2004, 09:57.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Straf: de Sigma 18-125 beter dan de Nikon kitlens?

      Ik heb de Sigma 18-125 en ben er zeer tevreden mee; een ideale vakantie-/reislens. Back- dan wel frontfocus heb ik nog geen last van gehad, of in ieder geval niet gemerkt.
      Vignetting is wel een punt, heb tijdens de vakantie de fout gemaakt om 2 non-slim filters tegelijk op de lens te zetten en da's niet goed uitgepakt.
      1 filter tegelijk en dan bij voorkeur de smalle variant.

      Alle foto's in dit album zijn met de Sigma 18-125 gemaakt (behalve de foto's van de blusvliegtuigen).

      Ik heb uiteraard geen vergelijking met de Nikon kitlens, maar wel met de Sigma 18-50DC (die net iets slechter uite de bus komt als de Canon-kitlens). De 18-125 vind ik stukken beter. Veel scherper, vooral wide-open.

      De vervorming (pincushion) is eenvoudig te corrigeren in PS met PtLens, zoals Drill ook al vermeldde.
      www.lowspark.nl

      Comment


      • #4
        Re: Straf: de Sigma 18-125 beter dan de Nikon kitlens?

        Heel mooie fotokens in dat Corsica album Toevallig geen romeinen tegengekomen in het struikgewas ?

        Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi
        Alle foto's in dit album zijn met de Sigma 18-125 gemaakt (behalve de foto's van de blusvliegtuigen).
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: Straf: de Sigma 18-125 beter dan de Nikon kitlens?

          Heel mooie fotokens in dat Corsica album Toevallig geen romeinen tegengekomen in het struikgewas ?
          Ik heb ze ieder geval niet gezien, maar wie weet, waren ze er wel... Thanks voor je reactie, al ging het om de lens, niet om de foto's
          www.lowspark.nl

          Comment

          Working...
          X