Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

    18mm, f16, 10 stop ND filter, ISO 200 @ 10s
    FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

  • #2
    Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

    Mooie zachte kleuren door de LE.

    Comment


    • #3
      Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

      technisch wil ik hier niets op aanmerken; de inspanning om dit beeld te bereiken verdient lof. Het kleurenpalet spreekt me minder aan en doet me aan pastelkleuren denken.
      wat de sfeer betreft, vind ik echter dat de combinatie van de wilde natuur met die huizen me stoort. Beide aspecten van de streek daar botsen met elkaar. Dat is in de werkelijkheid daar ook zo.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        Beide aspecten van de streek daar botsen met elkaar.
        Inderdaad, de prominente voorgrond onderstreept dat nog,
        Zeker niet slecht, integendeel maar een kortere sluitertijd was waarschijnlijk beter geweest
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

          Ja, inderdaad. Toen ik terug thuiskwam was mijn eerste reactie toen ik de foto's op groot scherm zag ook dat de sluitertijd iets te lang was. Jammer dat ik geen foto's met pakweg 1,5 of 2 seconden heb genomen.
          FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

            ik vind dat er een waas over het beeld ligt , de contrasten vind ik ook iets te hard , deze huisjes moet je met zachtheid behandelen , die lange sluitertijd kan , wat rust in je beeld brengt ,als combinatie zou ik overwegen om met zachte contrasten /kleuren te werken ,voorzichtig met schuiverkes omgaan

            Comment


            • #7
              Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

              Voor mij zijn er ook een paar dingen die ik minder vind, het kleuren pallet van je logo en deze van de foto, ook als de steen links onder in beeld. Toch goed geprobeerd. Greetz

              Comment


              • #8
                Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

                Een klassieker.
                Natuurlijk ga ik geen zout in de sluitertijd-wonde gooien, dat had je zelf ook al gezien.
                Golven is altijd lastig, door de frequentie en snelheid, dus alle begrip daarvoor.
                De WB zit m.i. teveel richting Cyaan.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

                  Bedankt voor de opmerkingen. Die nemen we zeker mee voor de volgende keer.

                  Het contrast had ik inderdaad wat verhoogd (+9 in LR, samen met de clarity) om de rotsen iets meer 'punch' te geven. Misschien iets te enthousiast daarin geweest. . Ik heb die globaal nu terug op 0 gezet en lokaal met een brush enkel op de rotsen gewerkt (en zelfs negatief gegaan) en dat ziet er idd al iets rustiger uit. Toch niet eenvoudig om net dat beeld dat je in je hoofd hebt er uit te halen.

                  De WB was ook misschien een minder punt. Ik wilde een moody look creëren met gedesatureerde kleuren. De grote boosdoener hier was niet de WB (die stond zelfs al iets verschoven richting groen), maar de split toning. De highlights had ik richting oranje gedreven. Die heb ik nu terug afgezet en dat is inderdaad beter.

                  Aan de compo en sluitertijd kan ik wel niet veel meer wijzigen. Die rots linksonder zou ik eventueel wel kunnen wegphotshoppen. Maar goed, daar had ik voorhand misschien kunnen aan denken bij de compo.



                  FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

                    Voor mij mooi - en goed gedaan
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

                      Ben eigenlijk wel benieuwd naar het origineel van deze opname, denk dat er meer uit te halen valt
                      Ook qua scherpte kan het beter, lijkt me alsof je de opname niet verscherpt hebt na het verkleinen

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

                        Hier is de originele RAW file: https://www.dropbox.com/s/9k7znn8e9s...F5450.RAF?dl=0

                        Verscherpt heb ik wel (wel gewoon globaal).
                        FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Maglor Bekijk bericht
                          Hier is de originele RAW file: https://www.dropbox.com/s/9k7znn8e9s...F5450.RAF?dl=0
                          Verscherpt heb ik wel (wel gewoon globaal).
                          Bedankt om deze originele file te willen delen, zoals ik dus dacht ontbreekt het toch redelijk wat aan scherpte
                          Doch is er voor de grootte die je hier mag posten scherpte genoeg, dus nog iets meer aanscherpen.

                          Met de originele RAW file zal je er nog meer kunnen uithalen want er zit nog voldoende informatie in de opname hoor
                          Met de file die je ons hier laat zien heb ik dit er nog van kunnen maken, als je liever hebt dat ik de foto weghaal laat je het maar weten


                          ps dit is even héél snel gedaan, enkele minuutjes
                          Moest het mijn opname zijn dan zou ik er uiteraard meer tijd insteken om de vertekening eruit te halen van de horizon

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 20 mei 2018, 15:56. Reden: ps
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

                            Heel mooi gedaan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kusthuizen in Audresselles (Opaalkust)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Bedankt om deze originele file te willen delen, zoals ik dus dacht ontbreekt het toch redelijk wat aan scherpte
                              Doch is er voor de grootte die je hier mag posten scherpte genoeg, dus nog iets meer aanscherpen.

                              Met de originele RAW file zal je er nog meer kunnen uithalen want er zit nog voldoende informatie in de opname hoor
                              Met de file die je ons hier laat zien heb ik dit er nog van kunnen maken, als je liever hebt dat ik de foto weghaal laat je het maar weten

                              ps dit is even héél snel gedaan, enkele minuutjes
                              Moest het mijn opname zijn dan zou ik er uiteraard meer tijd insteken om de vertekening eruit te halen van de horizon

                              grts
                              Sieg
                              Dat is een pak verschil. Goed gedaan, Sieg. Een wereld van verschil.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X