Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban Living II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Urban Living II

    Oude Euroshoppingsite, voorheen een zweer in het hart van Mechelen, nu een strakke nieuwbouw van appartementen en winkels.

    Klikken op gele balk en dan F11 voor volledig beeld.


    Urban Living II
    by wannoo grivenel, on Flickr

    Exif: f/16 - 1/15sec - ISO100 - 20mm - CPL

    Update: nav commentaar van Raf een 4x4 formaat



    Urban Living II 4x4
    by wannoo grivenel, on Flickr
    Last edited by tcf; 19 mei 2018, 08:29.

  • #2
    Re: Urban Living II

    Heel goed vastgelegd en fraaie omzetting.
    Ik begrijp eigenlijk niet de bedoeling van dat grote deel lucht erboven. Met gewoon horizontaal formaat (40x30) is het resultaat ook reeds mooi.
    grts,
    Raf.

    Comment


    • #3
      Re: Urban Living II

      Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
      Heel goed vastgelegd en fraaie omzetting.
      Ik begrijp eigenlijk niet de bedoeling van dat grote deel lucht erboven. Met gewoon horizontaal formaat (40x30) is het resultaat ook reeds mooi.
      grts,
      Raf.
      Voor mij gaat dat over de opbouw, proportie en balans in de foto Raf.
      De vrij "platte" diagonalen houden je zicht eerst redelijk laag. De boompjes verbinden de voorgrond met het gebouw.
      In het gebouw merk je eigenlijk overwegend verticale lijnen die je naar boven duwen. Als je zicht naarboven dan al snel wordt "afgesneden" door bv een 4x3 formaat dan voel ik mij wat tekort gedaan.
      Dan begint ook, voor mij althans, de proportie wat te haperen. In de 4x4 vind ik persoonlijk het gebouw wat "plomper" ogen dan op 4x5.

      Om eens te kunnen vergelijken heb ik een update geplaatst met een 4x4 formaat en ongeacht je voorkeur denk ik toch dat je ook de verschillen kunt merken. Natuurlijk gaat het hier over persoonlijk aanvoelen ve foto en misschien ben ik wel wat minder objectief omdat ik vaak verticale standen verkies boven de horizontale. Waarom dat is weet ik niet, misschien is het wel aangeboren.

      Comment


      • #4
        Re: Urban Living II

        Hallo tcf,
        Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Over deze foto heb je blijkbaar zeer goed nagedacht, ook over de formaten.
        Persoonlijk vind ik de 4x4 ook niet zo passend. Ofwel zou ik gaan voor het origineel van 4x5 ofwel toch de 4x3 die ik voorstelde. Bij de 4x4 heb je inderdaad het gevoel dat er iets afgesneden is. Bij de 4x3 heb je dat minder omdat de aandacht dan niet meer naar boven getrokken wordt (naar de lucht) maar naar het gebouw zelf met zijn mooie diagonalen die de blik concentreren op dat iets hogere deel van het gebouw. De architectuur is ook zeer goed doordacht en dat heb je hier perfect weergegeven.
        grts,
        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: Urban Living II

          Geen probleem, ik hou van wat meer diepgaande discussies omtrent foto's.
          Volgende week zal ik een paar foto's van dezelfde site posten waar ik wel voor een 4x3 heb gekozen.

          Comment


          • #6
            Re: Urban Living II

            Knappe foto waar de lucht voor bijkomende sfeer zorgt.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment

            Working...
            X