Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloemenweide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bloemenweide



    Bedankt voor 't kijken.

    De kleurversie. Speciaal voor Frans

    Last edited by 49er; 13 mei 2018, 14:33.

  • #2
    Re: Bloemenweide

    Eerste wat direct bij mij opkwam om bij deze foto te doen is spiegelen. Op het moment dat de stammetjes aan de linkerkant van de foto staan kijkt de foto zoveel prettiger.
    Maar zowiezo wel een mooie opname, gedurfde keuze ook wel om een waarschijnlijk zo kleurig landschap om te zetten...Mooi..
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Bloemenweide

      Mijn eerste gedachte zou het bij zo'n moment en plaats niet zijn om een omzetting te doen, maar ik vind het wel mooi.
      Ook de stammetjes zorgen voor een mooie diepte werking.
      Ik kan mij vergissen, maar het lijkt of de lucht handmatig is verdonkert ?
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Bloemenweide

        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
        Eerste wat direct bij mij opkwam om bij deze foto te doen is spiegelen. Op het moment dat de stammetjes aan de linkerkant van de foto staan kijkt de foto zoveel prettiger.
        Maar zowiezo wel een mooie opname, gedurfde keuze ook wel om een waarschijnlijk zo kleurig landschap om te zetten...Mooi..
        Bedankt jos82. Spiegeling geprobeerd, maar heb niet het gevoel dat het beter oogt. Is dat dan een gekend gegeven in de fotografie, zoals de regel van derden bvb.?

        Johan1956, De lucht is inderdaad verdonkerd omdat ze in zw/w nogal licht was.

        Comment


        • #5
          Re: Bloemenweide

          Oorspronkelijk geplaatst door 49er Bekijk bericht
          Bedankt jos82. Spiegeling geprobeerd, maar heb niet het gevoel dat het beter oogt. Is dat dan een gekend gegeven in de fotografie, zoals de regel van derden bvb.?
          Niet echt een regel zover ik weet hoor.
          Maar omdat we een foto automatisch toch van links naar rechts kijken als westerlingen vond ik het hier mooier ogen.
          Maar ik ben me er ook van bewust dat als je daar zelf hebt gestaan, en de foto helemaal hebt afgewerkt het dan ineens heen vreemd oogt als je hem plotseling spiegelt.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Bloemenweide

            Vind de omzetting wel geslaagd, mooi de structuren in de bomen kunnen houden

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Bloemenweide

              Staat mooi in beeld maar ik denk dat ik dit liever in kleur gezien had
              De lucht komt mij waarschijnlijk door de bewerking wat wollig over ...
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment

              Working...
              X