Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A-reeks of Ixus reeks + vraagje silica gel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A-reeks of Ixus reeks + vraagje silica gel

    Hello

    Ik heb momenteel een G3. Voor sommige activiteiten vind ik die echter net iets te bulky dus ben ik van plan mezelf een compacter toestel aan te schaffen dit jaar. (en volgend jaar vast een DSLR)

    Indien het compacte toestel mij bevalt zou ik dit jaar zelfs mijn G3 thuislaten en enkel het compact ding meedoen op vakantie. (= tropisch gebied, trekking, enz...)

    Ik zoek dus een compact toestel dat toch behoorlijke goeie foto's en mogelijkheden bied en wat bovendien behoorlijk belangrijk is (er is niet steeds electriciteit) ook een goede autonomie biedt. (en met de G3 ben ik daar wel een beetje verwend)

    Ik ben heel tevreden van Canon en ben dus ook van plan bij dit merk te blijven. Blijft echter de vraag het flashy Ixus toppertje (500) in huis te halen of de A reeks primus (95). Ik dacht altijd dat iets op AA's minder lang werkzaam was dan iets met een akku.. maar heb hier ook al es tegenstrijdigheden daaromtrend gelezen.

    Gelieve jullie zoals steeds hulpzaam en kennisvol licht te laten schijnen over deze zaak....

    Bijkomstig vraagje:
    Er is al het een en het ander geschreven op dit forum omtrend het veilig en droog houden van foto-apparatuur in tropische gebieden. Silica gel kwam daarbij vaak ter sprake. Is er nu eigenlijk al iemand die een weinig omslachtige en éénduidige manier weet om er aan te komen?

    Mvg

    K.

  • #2
    Re: Canon A-reeks of Ixus reeks + vraagje silica gel

    ivm de silica-gel kan je misschien eens in schoenwinkels gaan vragen. Als je in de meeste schoendozen kijkt zul je daar altijd wel een zakje of 2 in vinden...

    Comment


    • #3
      Re: Canon A-reeks of Ixus reeks + vraagje silica gel

      Hey,
      Kijk ook eens naar de S70, die heeft een onderwater behuizing, en die kan tevens ook dienen als luchtvochtigheids bescherming, en als je op trekking bent. Kan het toch eens gebeuren dat je je aandacht verliest en dat hij valt dan is het ook niet zo erg meer, of als daar nu eens een plasje water lag, je camera naar de knoppe...



      je kan deze bestellen bij http://www.top-foto.de/ Bied goede service en is niet echt duur winkel is gelegen in duitsland, maar online kopen kan ook. kost prijs 499.90 (momenteel met
      Ulead Fotobrennerei OEM) onderwater behuizing kost 169 eurokes

      geertjebeertje: ivm de silica-gel kan je misschien eens in schoenwinkels gaan vragen. Als je in de meeste schoendozen kijkt zul je daar altijd wel een zakje of 2 in vinden...
      Lijkt mij een goed idee, zal heel wat BD'ers helpen.

      Groetjes, Jonas
      Last edited by Xentro; 3 oktober 2004, 18:57. Reden: uitleg was onvolledig
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment

      Working...
      X