Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dwars door Mechelen I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Dwars door Mechelen I

    Foto uit een reeks die ik aan het maken was in de Mechelse binnenstad. Hier een zicht vanop de Kraanbrug die haast aan de rand vh oude centrum ligt met zicht op de koepel vd Hanswijkbasiliek die aan de rand aan de andere zijde staat.

    Klikken op gele balk en dan F11 voor volledig zicht.



    Dwars door Mechelen I
    by wannoo grivenel, on Flickr

    Qua compositie ging ik uit van 2 ankerpunten: links het balkon (met witte onderrand) dat net boven de balk op het schip moest komen en rechts de verlichting vd paal die ik net los wou vh dak. De wolken werkten perfect mee maar zeiden in kleur bijlange na nog niet wat ze in ZW doen.

    Exif: f/11 - 1/80sec - ISO 100 - 20mm - CPL
    Last edited by tcf; 4 mei 2018, 10:22.

  • #2
    Re: Dwars door Mechelen I

    knap dieptezicht - mooie omzetting
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Dwars door Mechelen I

      Goed geslaagd qua compo en omzetting.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Dwars door Mechelen I

        Voor een zogezegd oud stadzicht een fijn afgeborstelde zwart-wit foto. Bewerking is knap uitgevoerd maar mankeert inhoudelijk een oud uitzichttintje naar mijn gevoel. De zijkanten vallen een beetje open.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Dwars door Mechelen I

          Sorry, dubbelpost.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Dwars door Mechelen I

            Het "oude" stadszicht is niet meer Raymond. De afgelopen 10 jaar is er enorm veel veranderd in de binnenstad: gevels werden gerestaureerd, pleintjes en straten heraangelegd. Zo een beetje "modern meets ancient".
            De blauwse boordstenen op de kade rechts zijn allemaal vervangen door kaarsrechte nieuwe blokken, een grindpleintje werd aangelegd met lange zitbanken, standbeeldjes en boompjes. Toen ik daar 30 jaar geleden passeerde was die buurt zoals zo veel andere kompleet verloederd.
            Nu geeft het een nagelnieuw uitzicht en daarmee mis je wat karakter van weleer.

            Comment


            • #7
              Re: Dwars door Mechelen I

              Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Goed geslaagd qua compo en omzetting.
              grts,
              Raf.
              Kan niet anders dan volgen

              Comment


              • #8
                Re: Dwars door Mechelen I

                Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                Het "oude" stadszicht is niet meer Raymond. De afgelopen 10 jaar is er enorm veel veranderd in de binnenstad: gevels werden gerestaureerd, pleintjes en straten heraangelegd. Zo een beetje "modern meets ancient".
                De blauwse boordstenen op de kade rechts zijn allemaal vervangen door kaarsrechte nieuwe blokken, een grindpleintje werd aangelegd met lange zitbanken, standbeeldjes en boompjes. Toen ik daar 30 jaar geleden passeerde was die buurt zoals zo veel andere kompleet verloederd.
                Nu geeft het een nagelnieuw uitzicht en daarmee mis je wat karakter van weleer.
                Ga niets afdoen aan je foto want die vind ik sowieso knap. Ik had meer moeten inspelen op 'renovatie werken' dan op 'oud'. 30 Jaar geleden schrijf je, ik passeer daar al vele jaren, heb Mechelen zien veranderen en als het 'goed' is zeg ik het ook !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment

                Working...
                X