Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging kitlens...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging kitlens...

    Hallokes,
    Ik ben op zoek naar een vervanger voor m'n std kitlensje van m'n Canon300D (EF-S 18-55)...de foto's zijn wel scherp maar niet scherp genoeg
    Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk maar ik vrees dat de L-serie van Canon wat te hoog is op budgetair niveau
    Welke lens kunnen jullie me aanraden, moet niet echt exact 18-55 zijn hé, daar rond is ook ok...
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

  • #2
    Re: Vervanging kitlens...

    Ga eens de Sigma 18-125 mm f3.5-5.6 DC lens testen, een ieder aan wie ik het tot nu toe heb verkocht vindt het een prachtige lens voor weinig geld.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging kitlens...

      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
      Ga eens de Sigma 18-125 mm f3.5-5.6 DC lens testen, een ieder aan wie ik het tot nu toe heb verkocht vindt het een prachtige lens voor weinig geld.
      En is ie scherper dan m'n kitlensie
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging kitlens...

        Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
        Hallokes,
        Ik ben op zoek naar een vervanger voor m'n std kitlensje van m'n Canon300D (EF-S 18-55)...de foto's zijn wel scherp maar niet scherp genoeg
        Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk maar ik vrees dat de L-serie van Canon wat te hoog is op budgetair niveau
        Welke lens kunnen jullie me aanraden, moet niet echt exact 18-55 zijn hé, daar rond is ook ok...
        De foto's scherp , maar niet scherp genoeg ? Ik heb hier anders al foto's gezien van de kitlens , en amai , die waren lekker scherp
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging kitlens...

          Ok, maar er bestaat nog scherper
          Anders zouden sigma,canon L- en co geen reden van bestaan hebben hé als alle standaardlenzen zo fantastisch waren, niet ?
          Btw, ik lees veel positiefs over de TAMRON XR 2,8*28-75 Di C / AF...iemand deze in gebruik hier ???
          Last edited by Haai8; 3 oktober 2004, 20:58.
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging kitlens...

            Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
            Ok, maar er bestaat nog scherper
            Anders zouden sigma,canon L- en co geen reden van bestaan hebben hé als alle standaardlenzen zo fantastisch waren, niet ?
            Btw, ik lees veel positiefs over de TAMRON XR 2,8*28-75 Di C / AF...iemand deze in gebruik hier ???
            Schijnbaar wel een leuke lens, maar is wel een totaal ander bereik... Ben je op zoek naar een lens met +/- hetzelfde bereik, dan is de Canon 17-40 niet eens zo'n slecht voorbeeld, maar wel 2 mm minder groothoek... En de prijs
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging kitlens...

              Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
              Ok, maar er bestaat nog scherper
              Anders zouden sigma,canon L- en co geen reden van bestaan hebben hé als alle standaardlenzen zo fantastisch waren, niet ?
              Btw, ik lees veel positiefs over de TAMRON XR 2,8*28-75 Di C / AF...iemand deze in gebruik hier ???
              Dinsdag heb ik de sigma 18-125, ga hem eens uitvoerig aan de tand voelen. Maar de eerste kennismaking op de fotokina was positief.
              Verwacht geen L kwaliteit, gewoon een middenmoot. Mar wel een bereik waar geen enkele L tegenop kan. 18mm is echt handig.

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging kitlens...

                Rudy,

                Kan je misschien wat voorbeelden (crops) posten ?

                Thx !
                Mark (300D)

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging kitlens...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox
                  Rudy,

                  Kan je misschien wat voorbeelden (crops) posten ?

                  Thx !
                  Doe ik, zodra ik de lens in mijn bezit heb.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging kitlens...

                    DOEN Rudy !!!
                    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging kitlens...

                      En Rudy, heb je die Sigma lens al??? ben erg benieuwd hoe 't bevalt. Ga zelf de overstap maken naar de DSLR en ga de 300D kopen en wil dus ook die Sigma 18-125mm F3.5 - 5.6 DC, heb je geen last van vignetting?? omdat deze lens speciaal voor de APS-C formaat sensor is gemaakt......????

                      Canon 550D/RS60-E3/Canon 70-300 DO IS/Canon 24-105 F4 IS/Sigma 150mm EX Macro/Sigma EF-500 DG ST

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging kitlens...

                        Oorspronkelijk geplaatst door willo72
                        En Rudy, heb je die Sigma lens al??? ben erg benieuwd hoe 't bevalt. Ga zelf de overstap maken naar de DSLR en ga de 300D kopen en wil dus ook die Sigma 18-125mm F3.5 - 5.6 DC, heb je geen last van vignetting?? omdat deze lens speciaal voor de APS-C formaat sensor is gemaakt......????
                        Ziehier de allererste beelden:

                        18 mm wide open


                        18mm f5



                        44 wide open


                        44 f5


                        44 f8


                        128 wide open


                        128mm f8



                        Mechanisch goed afgewerkt, zoomring redelijk vlot, bereik super, autofocus snelheid redelijk, geluid hard.
                        Scherpte , kleur en vignetering? voor mij alleszinds aanvaardaar voor deze prijsklasse. (neen voor 250€ een breedhoek tot tele op een dslr? das gewoon goedkoop!!)
                        Groet
                        Rudy
                        Last edited by Rudy; 6 oktober 2004, 21:02.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervanging kitlens...

                          Effe terug naar eerste post.

                          Voor mij is de vervanging van de 18-55 eenvoudig. Namelijk de 17-85 IS van Canon. Meer bereik, betere beelden, en IS. Goedkoop is ze niet maar echt duur nu ook weer niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vervanging kitlens...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                            Ziehier de allererste beelden:
                            Op 18 is er vigneting, het gaat wel maar ik vind wel veel vervorming.


                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vervanging kitlens...

                              Ik zou de 17-40 F4 L USM aanraden in combinatie met een 28-70 F2.8 L USM deze laatste lens kan je zeker tweedehands ergens vinden aan een mooie prijs de 17-40 is best betaalbaar en dan heb je twee bovenbeste lenzen L lenzen.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X