Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yerseke +update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yerseke +update



    update:
    Last edited by bommasien; 3 mei 2018, 10:42.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Yerseke

    Ik vraag me af of je je foto nakijkt alvorens je ze post. Ze na het posten nogmaals bekijken zou je moeten kunnen behoeden voor zulke fouten.
    't Is niet dat ik elk detail ga bekijken he, 't is tenslotte in 'oordeel' dat je post, maar dit soort fouten valt me al op bij een eerste blik ...
    Ben benieuwd naar de update.

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: Yerseke

      Ik ken het plaatsje Yerseke maar 't is de eerste maal dat ik deze buurt zo zie en vind de foto vol inhoud, afwisseling en kleuren troef, net en achterbuurt. Knap !
      In de lucht merk ik wel ruis.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Yerseke

        Voor mij is de foto overbewerkt.
        Ook eens goed kijken naar de puntgevel van het laatste huis in de rij (met bruinrode dak) - daar is iets vreemds mee aan de hand.
        Het achterste deel van het zadeldak is lucht geworden en verdwenen. (?)
        Ook langs de volledige dakrand van alle huisjes witte randjes ten gevolge van het verscherpen.
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Yerseke

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Voor mij is de foto overbewerkt.
          Ook eens goed kijken naar de puntgevel van het laatste huis in de rij (met bruinrode dak) - daar is iets vreemds mee aan de hand.
          Het achterste deel van het zadeldak is lucht geworden en verdwenen. (?)
          Ook langs de volledige dakrand van alle huisjes witte randjes ten gevolge van het verscherpen.
          Peter
          Bewerking is een hdr van 2 beelden

          Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Yerseke

            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
            Bewerking is een hdr van 2 beelden
            Bewerking is een miskleun. Bekijk je foto eens goed. Peter gaf al een goede voorzet. Beeld is verschoven.
            Vlnr.: dak is gezakt naar linksonder 45° en plotseling gaapt er een gat in het dak. Je ziet zelf de lantaarnpaal 2 x.
            Boven 2de huisje duikt achteraan plots iets op van huis drie.
            Huis 4 heeft achteraan voorgevel van 5 en aan de voorkant van de nok is er op een klungelige manier iets weg gekloond.
            Huis 6 heeft tweemaal dezelfde schouw.

            Thierry

            Comment


            • #7
              Re: Yerseke

              Fraai beeld Sien, volgens mij kan je toch nooit aan ieders wensen voldoen hoor !
              Het is een mooie foto met als enige opmerking; graag wat meer weerspiegeling in het water ?

              Mvg
              Maurits

              Comment


              • #8
                Re: Yerseke

                Ik had ook liever wat meer water en dus reflectie gezien.
                Qua bewerking zou ik wel eens willen weten precies welke stappen je allemaal ondernam om tot het eindresultaat te komen.
                Misschien kunnen daarmee we helpen jouw proces te verbeteren ipv gewoon vast te stellen.
                Het is hier tenslotte de beginnershoek.

                Comment


                • #9
                  Re: Yerseke

                  De HDR-bewerking is uiteraard niet goed uitgedraaid, maar toch is de opname op zich wel mooi vind ik.
                  Ik vermoed dat de originele, onbewerkte foto toch niet slecht is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yerseke

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre S. Bekijk bericht
                    De HDR-bewerking is uiteraard niet goed uitgedraaid, maar toch is de opname op zich wel mooi vind ik.
                    Ik vermoed dat de originele, onbewerkte foto toch niet slecht is.
                    ik volg !!! grts Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yerseke

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                      Fraai beeld Sien, volgens mij kan je toch nooit aan ieders wensen voldoen hoor !
                      Het is een mooie foto met als enige opmerking; graag wat meer weerspiegeling in het water ?

                      Mvg
                      Maurits

                      Hier foto's plaatsen is toch vooral ook bedoeld om beoordeeld te worden, zodat men hieruit kan leren?
                      Op zich is deze foto inderdaad ok, maar je kan toch echt niet naast enkele redelijke fouten kijken? Dat achterste gebouw alleen al toont aan dat deze foto veel te snel gepost werd.

                      En mea culpa hoor, ik betrap er mezelf ook af en toe op van net iets te snel te posten, ik slaag er bv zo vaak in om de horizon niet mooi horizontaal te houden... dan ben ik blij dat men hier me op de fouten wijst. Na een aantal keer dan leer je het echt wel
                      Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yerseke

                        LOL de update is fout op zoveel meer vlakken dan het origineel dat het gênant wordt.
                        Beste Bommasien, ik heb al vele betere foto's van jou gezien op dit forum en kan alleen hopen dat dit als grap bedoeld is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yerseke

                          Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                          LOL de update is fout op zoveel meer vlakken dan het origineel dat het gênant wordt.
                          Beste Bommasien, ik heb al vele betere foto's van jou gezien op dit forum en kan alleen hopen dat dit als grap bedoeld is.
                          Laat maar vlug zakken dan,wordt inderdaad gena
                          nt

                          Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                          vriendelijke groeten, Sien

                          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yerseke

                            Ziet er inderdaad wat raar uit! maar volgens mij ook geen slechte foto. Nu weten we ook op wat we allemaal moeten letten, ben ook nog maar beginner in dat soort bewerkingen.
                            Last edited by RIKFOTO; 3 mei 2018, 20:47.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yerseke

                              Oorspronkelijk geplaatst door RIKFOTO Bekijk bericht
                              Ziet er inderdaad wat raar uit! maar volgens mij ook geen slechte foto. Nu weten we ook op wat we allemaal moeten letten, ben ook nog maar beginner in dat soort bewerkingen.
                              ik volg !!! grts Jozef
                              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                              Comment

                              Working...
                              X