Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paarse macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Paarse macro

    oefening met tussenring

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Paarse macro

    Is dit een crop ? Ik zoek me te pletter om een scherpe rand te vinden ...
    Op de middenste bloem met waterdruppel zie ik enkel scherp een bloembladtipje
    Wel moeilijke opname omdat de DOF heel klein is, en hier het bloemstelsel wel wat diepte gebruikt en nodig heeft.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Paarse macro

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Is dit een crop ? Ik zoek me te pletter om een scherpe rand te vinden ...
      Op de middenste bloem met waterdruppel zie ik enkel scherp een bloembladtipje
      Wel moeilijke opname omdat de DOF heel klein is, en hier het bloemstelsel wel wat diepte gebruikt en nodig heeft.



      Nuttige reactie waar verder mee kan! bedankt
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Paarse macro

        Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
        Nuttige reactie waar verder mee kan! bedankt
        Je moet dit niet nemen als verafguizing. Ik snap de foto niet omdat ik geen scherp beeld krijg of zie. Er zijn er die die effect willen, andere dan weer niet. Uit je titel kan ik enkel opmaken dat je voor paars gaat en daar zit het goed. Verschillende tinten maar meer zie ik niet.
        Om je korte DOF (kan je niet aan doen) toch naar een vlijscherpe volledig bloempje om te zetten moet je ofwel alles dichtknijpen en dan nog bestaat er kans dat de scherptediepte te klein is, anders moet je de foto's gaan stacken. dwz diverse foto's neen waarbij de focus iets verder genomen is. In PS kan je die foto's stacken, dwz, PS haalt uit alle foto's de scherpe zaken en zet die in één foto.

        De pre-fix van je foto is oordeel en daar gaf ik dus mijn standpunt. Een beoordeling vragen is een persoonlijke beoordeling en poging te duiden hoe ik het zou doen en wat ik voor ogen heb.
        Of heb ik je antwoord te cynisch begrepen ?
        Sorry
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment

        Working...
        X