Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallerbos op zondagmorgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hallerbos op zondagmorgen


    Hallerbos op zondagmorgen, vroeg genoeg om de wandelaars voor te zijn

    Reacties welkom!

    Exif: F7,1 - 1/15 sec - ISO 100
    Last edited by john.boutsen; 30 april 2018, 18:06.
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

  • #2
    Re: Hallerbos op zondagmorgen

    mooie sfeer zo vroeg tof !!! grts,Jozef
    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

    Comment


    • #3
      Re: Hallerbos op zondagmorgen

      In z'n geheel vind ik de foto niet slecht qua compositie en kleuren, maar dat nevelachtige komt op mij een beetje onnatuurlijk over.
      Natuurlijk is het ook zo dat men in een bos soms heel eigenaardige lichtomstandigheden kan tegenkomen.

      Comment


      • #4
        Re: Hallerbos op zondagmorgen

        Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre S. Bekijk bericht
        In z'n geheel vind ik de foto niet slecht qua compositie en kleuren, maar dat nevelachtige komt op mij een beetje onnatuurlijk over.
        Natuurlijk is het ook zo dat men in een bos soms heel eigenaardige lichtomstandigheden kan tegenkomen.
        Zelfde opmerking.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Hallerbos op zondagmorgen

          Ik vermoed dat deze nevel eropgezet is in de nabewerking.
          Hoe mist tussen bomen hangt is moeilijk na te bootsen.
          En de zon staat ook al redelijk hoog aan de hemel dus zo vroeg is het nu ook weer niet (9:27 als het klokje van je toestel juist stond).
          Maar ja - "vroeg" is een relatief begrip natuurlijk
          Mooi plekje wel
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Hallerbos op zondagmorgen

            Mooie foto!
            Website : brianbonckaertfotografie.wordpress.com
            Hobbyfotograaf Natuur/Evenementen/Sport
            Leeftijd : 23 Jaar.

            Comment


            • #7
              Re: Hallerbos op zondagmorgen

              Weet niet goed wat ik er van moet denken. Een mooie compo, maar ik volg de anderen dat de 'nevel' wat onnatuurlijk over komt.

              Comment


              • #8
                Re: Hallerbos op zondagmorgen

                In de foto is er niets dat scherp is. Gezien je trage sluitertijd en mijn vermoeden dat je geen statief gebruikt hebt (foei!) krijg je dan ook wat men bewegingsonscherpte noemt. Goede vuistregel als je geen statief gebruikt: sluitertijd minstens gelijk aan brandpuntafstand en liefst 1 stop meer. Bv: op 20mm is dat dus 1/20sec en best 1/40sec.

                Halftien "'s morgens" deze tijd vh jaar is het licht al eerder hard dan zacht. Je belichting was ook niet echt goed want je kan het quasi uitgebrande licht zien op de bomen (boom achteraan net rechts vd rechtse boom op de voorgrond).
                Ook op de linkse boom voorgrond en helemaal links zie je dat al heb je dat wel proberen te "maskeren" in nabewerking.
                Dat is dan wel imo zonder al te veel kennis gebeurd want die hooglichten krijgen een grijze waas over zich.
                Je hebt dus teveel highlights naar de middentonen geduwd waar ze niet thuishoren en daardoor gaat veel contrast verloren. Dat verklaart die "nevel"; is natuurlijk geen nevel maar gewoon gebrek aan contrast.

                Je zit hier in beginnershoek dus ik ga ervanuit dat je hier bent om iets te leren dus zie mijn commentaar niet als afbraak maar als opbouw.

                Comment


                • #9
                  Re: Hallerbos op zondagmorgen

                  Vind dit wel een aangenaam beeld
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hallerbos op zondagmorgen

                    Mist is idd nabewerking, in niksoft toegevoegd (Color Efex Pro)
                    @tcf, heb echt wel statief gebruikt hoor!
                    Dank voor comments
                    John
                    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand ...... Iedereen denkt er genoeg van te hebben !!!

                    Comment

                    Working...
                    X