Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Derwent Water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Derwent Water


    f/5;1/3200;iso100;42mm
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: Derwent Water

    ik vind hem mooi al twijfel ik of hier Z/W de juiste keuze is , lijkt ook wat grijs , ben eigenlijk hier benieuwd naar de kleurversie

    Comment


    • #3
      Re: Derwent Water

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      ik vind hem mooi al twijfel ik of hier Z/W de juiste keuze is , lijkt ook wat grijs , ben eigenlijk hier benieuwd naar de kleurversie
      Ik volg. Bovendien een beetje teveel verscherpt als ik naar de heuveltoppen kijk...
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: Derwent Water

        Goed overzicht van de omgeving met wat sfeerrijke lucht doch er ontbreekt een 'vangnet', een aandachtspunt of voorwerp om nog beter te worden. Merk ik nog wat restjes groen in de struiken en bomen ?
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Derwent Water

          Mooie locatie en mooie overzichtsopname
          Het desatureren van een opname vind ik soms mooi, bij deze denk ik dat je net iets te ver bent gegaan want het enige wat nog wat kleur heeft is die struik aan de rechterkant
          Voor mij hoeft er niet altijd iets in de voorgrond te staan, soms kan dit mooi uitpakken
          Alhoewel Derwent water met de bekende steiger in de voorgrond toch mooier is

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Derwent Water

            Besten, het heeft even geduurd (veel ander werk) maar hier hebt u de originele raw, omgezet naar jpg en verkleind. De opmerking over de groene bosjes is correct, men kan zelfs zien dat het zeil van het bootje blauw is. Het is dus geen "zw/w" omzetting zoals sommigen dachten.
            Bedankt voor de interesse en in afwachting van de reacties ...
            nb : wat heb ik hier vooral geleerd ? dat mijn archiveringssysteem niet deugt om snel een bepaald beeld terug te vinden. Er is werk aan de winkel.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Re: Derwent Water

              Bovenaan zou ik een stukje afdoen, dat kijkt veel beter hier. Vervolgens kijken wat er eventueel in de bewerking van je raw kan gebeuren en dan nog is posten
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

              Comment


              • #8
                Re: Derwent Water

                In mijn idee het is een stevige omzetting, die links en rechts iets teveel van het histogram "valt". Natuurlijk heeft dat ook te maken met het aanwezige contrast/tegenlicht.
                Dus ik begin me af te vragen of dit het beste moment was om een foto te maken.
                Ik ga mee met Kurt, om er aan de bovenkant een stuk af te halen, omdat onze ogen gelijk naar het zeer lichte deel, linksboven gestuurd worden. En dan ook zeker bij de originele.
                En volledig ontkleuren.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Derwent Water

                  Mooi landschap - mooie lucht - prima foto
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Derwent Water

                    Vind hier de "bijna" zwart-wit versie wel de mooiste variant, kan ook wel volgen betreft stukje van het lichte deel boven eraf.
                    Maar zeker een mooi beeld van dit geweldige landschap...
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment

                    Working...
                    X