Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De weg naar veiligheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De weg naar veiligheid

    Voor wie zich de plaat nog herinnert met de wilde honden aan de oever en
    twee waterbokken "gevangen" op een eiland in de dam; dit is het einde van deze interactie.

    De honden waren even afgeleid door impalas die de dam naderden,
    en de waterbokken konden ontvluchten.

    Echter, naar mijn mening hadden de honden niet voldoende honger.
    Want als ze echt honger hadden was er geen ontkomen aan geweest;
    ze blijven achterna lopen tot de prooi opgeeft.


    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: De weg naar veiligheid

    dergelijke foto's worden niet met een smartphone gemaakt; ik zou het interessant vinden te vernemen met welke maat van lens u de opname maakt, samen met de andere exif gegevens. Dit om zelf te kunnen inschatten welke instellingen ik best voorzie wanneer ik met een dergelijke situatie kan geconfronteerd worden (wat dan eerder in een dierenpark zal zijn, maar kom). Beste dank.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: De weg naar veiligheid

      Mooie opname Jochen en interessant verhaal erbij
      Als ik het zo lees heeft onze regering en zijn ministers veel gemeen met die wilde honden

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: De weg naar veiligheid

        Hey CMM.

        Mja mijn exif data verdwijnt waarschijnlijk bij het processen van mijn pics, maar om eerlijk te zijn; je zou niet zoveel zijn met die info denk ik. Want in een dierenpark zal de situatie anders zijn dan in het wild. Straffer nog; de situatie bij één safari-bestemming is vaak enorm verschillend van de situatie in een andere safari-bestemming. Of zelfs nog straffer; zelfs bij éénzelfde safari-bestemming (bvb Kruger, waar ik zit) kan je ervaring volledig verschillend zijn.

        In dit laatste geval komt het vaak neer op waar je hebt geboekt. Boekte je een lodge in één van de Kruger privé parken, dan nemen gidsen zoals ik je mee op kleine weggetjes, en staat het wild nooit ver af. Bovendien gaan we voor de "big 5" vaak de weg af (hangt af van de situatie). Maar boekte je elders dan neemt men je mee naar Kruger Nationaal Park en daar rijd je op grote asfaltbanen of brede grindwegen, en staat het wild vaak ver van je af.

        Ik wil maar zeggen; mijn exif info zou je serieus kunnen misleiden. Want mijn meeste shots zijn genomen met een 70-200mm, en mijn 400mm (fix) gebruik ik bijna uitsluitend voor vogels. Maar stel dat je uit mijn pics de verkeerde conclusies haalt en met een maximaal zoom-bereik naar Kruger Nationaal Park gaat ...je zou enorm ontgoocheld kunnen zijn in je reis. Tenzij je geluk had en de dieren dicht bij de weg waren natuurlijk.

        Idem met andere settings trouwens (sluitertijd, ISO, ...). Dat hangt hoofdzakelijk af van het moment van de dag, en niet van het dier.

        Nu... dit allemaal gezegd zijnde: deze shot is zo'n uitzondering want ik weet nog perfect waar hij is genomen; vanop de muur van onze dam. En daarom weet ik dat dit er eentje met de 400mm moet zijn. Want dat "eilandje" waar de dieren op stonden is nogal ver af.

        @Sieg; schitterende vergelijking! Je hebt mij doen verslikken in mijn warme choco! (frisse ochtend, de winter is in aantocht...)
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Re: De weg naar veiligheid

          knappe actieplaat
          Peter
          mijn website : klik

          Comment

          Working...
          X