Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veranda

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] veranda

    DSC_0429 by Raf Strobbe, on Flickr

    tweede update met minder desaturatie:
    DSC_0429 by Raf Strobbe, on Flickr

    update zonder selectieve saturatie/desaturatie:
    DSC_0429 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie kan bekeken worden door op de foto te klikken. Best op zwarte achtergrond.

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 2 mei 2018, 20:34.

  • #2
    Re: veranda

    Een complexe foto om naar kijken maar vind hem best wel interessant. Mooie structuren en reflecties.
    Weet niet of het selectief desatureren je foto opwaardeert maar dat is een creatieve keuze.

    Comment


    • #3
      Re: veranda

      Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
      Een complexe foto om naar kijken maar vind hem best wel interessant. Mooie structuren en reflecties.
      Weet niet of het selectief desatureren je foto opwaardeert maar dat is een creatieve keuze.
      Volg het citaat van mijn voorganger.

      Comment


      • #4
        Re: veranda

        Bedankt voor de reacties suske100 en tcf.
        Aangezien jullie beide vinden dat de foto beter zou zijn zonder die selectieve desaturatie heb ik een up geplaatst ter vergelijking.
        Ben benieuwd naar reacties nu.
        grts,
        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: veranda

          De eerste - met selectieve - is veel rustiger en kwa beeldvulling met aandachtspunt komt deze bij mij beter over.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: veranda

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            De eerste - met selectieve - is veel rustiger en kwa beeldvulling met aandachtspunt komt deze bij mij beter over.
            Bedankt Raymond. Was ook mijn gedacht.

            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: veranda

              Ik zei niet dat hij dan beter zou worden hé, ik respecteer ieders creatieve keuze.

              Als ik nu de up vergelijk met de eerste dan denk ik dat de eerste inderdaad serener overkomt. Maar in de up is het gras ook plots wel wat groener geworden en de reflectie in het raam vooraan meer nadrukkelijk aanwezig.

              Niet dat ik je aan het werk wil zetten hoor, maar misschien kan je alles wat terugnemen door een deel te desatureren en dan alleen de houten kaders en het gekleurde glas terug maskeren.

              Comment


              • #8
                Re: veranda

                In de update gaat de aandacht nog meer naar dat mooie glaswerk..Knap Raf..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: veranda

                  Bedankt tcf en Jos voor de reacties.

                  Ik heb een tweede update gemaakt waar ik alles terug wat gedesatureerd heb behalve de rechtse deur. Het gekleurd glas van die deur heb ik ook terug wat meer benadrukt. Dus eigenlijk iets tussen het origineel en de eerste update.

                  grts,
                  Raf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: veranda

                    En die werkt voor mij veel beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: veranda

                      Voor mij is dit te close - de helft van het beeld zit al vol met 1 glasraam - wat voor mij het zicht nogal inperkt.
                      het lijkt me wel een interessante plaats - maar wat verderaf had meer inkijk opgeleverd denk ik
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment


                      • #12
                        Re: veranda

                        Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                        Voor mij is dit te close - de helft van het beeld zit al vol met 1 glasraam - wat voor mij het zicht nogal inperkt.
                        het lijkt me wel een interessante plaats - maar wat verderaf had meer inkijk opgeleverd denk ik
                        Peter
                        Dit is een crop van een groter beeld Peter. Ik vond deze best omdat anders het geheel te onoverzichtelijk wordt met een en al wirwar van ramen en latten en de aandacht op het mooie gekleurde glas verloren gaat.
                        Ik heb reeds drie versies gepost en dat is het maximum hier dacht ik. Een niet bijgeknipte versie zou m.i. bevestigen dat de crop mooier oogt. Elk zijn smaak natuurlijk. Het gebeurt zelden dat iedereen het volledig eens is over een foto heb ik al dikwijls hier gemerkt.
                        grts,
                        Raf.

                        Comment

                        Working...
                        X