Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mechels Broek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mechels Broek

    Mechels broek bij avond met hond en zijn trouwe 2-voeter.

    Klikken op gele balk en dan F11 voor beter zicht.


    Mechels Broek
    by wannoo grivenel, on Flickr

    Exif: f/16 - 1/125sec - ISO 100 - 18mm

  • #2
    Re: Mechels Broek

    Knappe foto, licht, sfeer, mens, dier en kleur, alles zit er in !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Mechels Broek

      Het licht hier echt op een perfecte manier onder controle..Zeer knap resultaat, erg mooi plekje ook..
      Wel vind ik ondanks dat de belichting zo knap is gedaan het niet helemaal natuurlijk overkomt, de reflectie in het water is ook veel helderder dan de lucht.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Mechels Broek

        Beeld is prachtig en de omgeving is sterk in dit beeld al vind in de voorgrond wat te veel belicht. Het licht komt van achter en het riet wordt te veel belicht.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Mechels Broek

          Knappe compo en mooi licht !
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Mechels Broek

            Mooi hoe het licht hier de verschillende tinten groen doet oplichten
            Het water en reflectie had inderdaad wat donkerder mogen zijn, doch eigenaardig dat iedereen het hier wel vermeld en bij een andere opname niet

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Mechels Broek

              De meningen over het licht bij tegenlicht fotografie zullen altijd blijven uiteenlopen (en maar goed ook vind ik).
              Wat het licht over het water betreft zal het misschien een aantal onder jullie verbazen maar in ACR werden de highlights daar verminderd met -10 en de whites met -25.
              Degenen die een meer donkere variant vd voorgrond verkiezen begrijp ik ook doch imo verlies je dan veel vd subtiliteit vh scheringslicht dat al die mooie schakeringen en tinten op het gras geven.
              Soit, dit is geen poging om de "werkelijkheid" na te bootsen maar een poging om mijn visie over het licht weer te geven; je weet wel tekenen met licht of somtijds ook fotografie genoemd.

              Comment


              • #8
                Re: Mechels Broek

                Ieder zijn eigen mening en visie, en het blijft zeker een smaakkwestie. En dat er markt voor is, staat buiten kijf, want iemand hier produceert bijna altijd op deze manier. En die wordt de hemel in geprezen.
                Maar ik moet wel toegeven dat je de bedoeling heel goed hebt gemotiveerd.
                Mij valt overigens op dat de lichtvlek, (om het zo maar te noemen) niet loodrecht onder de zon staat.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment

                Working...
                X