Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De rots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De rots

    Deze opname heb ik op het mooie eiland Rhodos gemaakt. Toen mijn vrouw en ik 's middags voorbij deze plek wandelden, wist ik meteen dat ik hier terug naartoe moest op een later tijdstip en met mijn statief. De zonsondergang was werkelijk prachtig met schitterende kleuren. Ik ben dan ook zeer blij met het resultaat en deze foto die ik al lang eens wilde maken. De "vlek" die jullie misschien opmerken links van de rots is van een boei vlakbij de rots.
    Benieuwd wat jullie ervan vinden. Alvast bedankt voor eventuele opmerkingen.
    Groetjes, Marchristan.


  • #2
    Re: De rots

    De kleuren zijn idd mooi, alhoewel ik graag wat wolkjes in de lucht had zien oplichten maar dat heb je niet altijd in de hand natuurlijk.

    Maar de compo spreekt me niet echt aan. Je onderwerp staat wel heel centraal.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: De rots

      Mooie kleuren - volg wel de bemerking aangaande de centrale compo
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: De rots

        Inderdaad een fotogenieke rots en mooie vakantiekleuren
        De compo en of uitsnede is inderdaad niet avontuurlijk.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: De rots

          Met dit beeld had zeker iets meer met gekunnen. Rots is te centraal , had ook zelf persoonlijk de rots wat meeropgelicht. Merk ik toevallig ook een halo rond de rots op? Kleurne zijn idd wel mooi.
          Lennert

          Comment


          • #6
            Re: De rots

            Mooie opname hoor met prachtige avondkleuren
            Zou toch proberen om die vlek (boei) weg te werken, is snel gebeurt

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: De rots

              Prachtige kleurtjes, dat alleen was al de moeite om terug te gaan.
              Had je de grote rots wat meer links in beeld genomen dan had dat kleine rotsblokje vooraan rechts ook beter in beeld gestaan en dan zorgde dat voor een mooie tegenhanger in de compo.
              De rots een tikkeltje oplichten zou ook nog een verbetering zijn.
              Dat "veegje" links is gemakkelijk wel te werken hé
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: De rots

                Iedereen bedankt voor de mooie commentaren. Wat betreft de compositie kan ik jullie wel volgen hoor, heb zelf getwijfeld om bij te snijden naar 16:9 formaat. De centrale positie is bewust maar is inderdaad misschien niet iedereen zijn meug. Ik heb nog andere opnames gemaakt waarbij de rots anders geplaatst is en die ik ook graag wil laten beoordelen. De halo rond de rots is eigenlijk de zon die er pal achter stond en bijna onder was. Wolkjes waren er inderdaad niet en dit tot grote tevredenheid van mijn vrouw vermits we daar op vakantie waren [emoji6]

                Groetjes, Marchristan.

                Comment


                • #9
                  Re: De rots

                  De rots is inderdaad nogal overweldigend.
                  De avond kleuren spreken me ook aan.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment

                  Working...
                  X