Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sehnsucht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Sehnsucht


  • #2
    Re: Sehnsucht

    Jammer dat je geen landschapformaat gekozen hebt met die kerktoren (en dorp) in de verte.
    Mooie lucht natuurlijk en heel goed belicht.
    Ontbreekt een beetje aan spanning hoewel er hier veel meer uit te halen was en dan denk ik in de eerste plaats aan het doorgebroken dijkje.
    Toch een beetje een gemiste kans.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Sehnsucht

      Ja maar ik ben nu eenmaal verslaafd aan Ruisdael-wolken
      En ook vanwege rechts net buiten beeld een lelijke hoogspanningslijn
      Last edited by gbex; 26 april 2018, 21:40.

      Comment


      • #4
        Re: Sehnsucht

        ik vind hem bijzonder mooi...stond er al menigmaal maar de wolken zo mooi ...nog nooit en ook nooit bij stilgestaan om dit standpunt te bezien....knap...

        Groeten
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Sehnsucht

          Bedankt Freddy. Ik denk dat wij in mekaars buurt wonen

          Comment


          • #6
            Re: Sehnsucht

            Mooi en een staande versie moet wel kunnen vind ik
            Wel zonde dat een groot deel van de voorgrond wat in het donker valt, dat is toch een drempel
            Mss kan je met doordrukken en tegenhouden er net wat meer uithalen

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Sehnsucht

              Mja, de schaduw van een grote boom. Ik heb al wat opgelicht, nog meer wordt onnatuurlijk vind ik.
              Een foto van een uurtje of 2 eerder was misschien beter geweest.

              Comment


              • #8
                Re: Sehnsucht

                Mooi frisse voorjaarsplaat met een compo dat voor een fijne diepte zorgt. De mooie wolken zijn al genoemd.
                De grootte (in pixels) werkt een beetje tegen, omdat we moeten scrollen om een totaalbeeld te zien. 4:5 was misschien ook een optie ?
                Ik wist niet dat er een Pisa -achtige toren in Vlaanderen was. ?
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Sehnsucht

                  Oorspronkelijk geplaatst door gbex Bekijk bericht
                  Ja maar ik ben nu eenmaal verslaafd aan Ruisdael-wolken
                  En ook vanwege rechts net buiten beeld een lelijke hoogspanningslijn
                  't Ja als je daaraan verslaafd bent is het een gezonde verslaving. ;-)
                  Ik vind het doorgebroken dammetje interessanter en vandaar ook mijn commentaar.
                  In het landschapsformaat houd je ook nog de mooiste wolken over.
                  Maar natuurlijk alle respect voor uw overtuiging.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sehnsucht

                    Mooi, een beetje jammer van de vrij donkere hoek rechtsonder
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sehnsucht

                      Mooie en natuurlijke opname .

                      Ik vind de staande uitsnede best toepasselijk. Het zijn in deze opname duidelijk de wolken die in the picture staan en de ietwat centrale benadering van de voorgrond komt goed uit in dit formaat.

                      Inderdaad wat jammer van de donkere delen, maar er is dan ook een erg groot verschil in lichtintensiteit tussen de helderste wolkendelen (die zeer goed belicht zijn) en de letterlijke schaduwdelen in de voorgrond .

                      Mvg.,
                      Smets84.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sehnsucht

                        Ik hoor het al, zal nog eens terug moeten gaan ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sehnsucht

                          Begrijp hier absoluut de keuze om een portretstand te kiezen want de lucht is echt bijzonder mooi..
                          Kwa compo blijft mijn blik ook wat hangen op het dammetje in het water vooraan, de zelfde foto genomen vanaf het dammetje had misschien nog beter geweest.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sehnsucht

                            Portret formaat in landschap fotografie zie je niet veel maar met deze heb je dan ook de wolken mooi meegenomen.

                            Gr, Daniel.

                            Comment

                            Working...
                            X