Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tiegem bos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Tiegem bos

    Tiegem bos by Hugo Maes
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

  • #2
    Re: Tiegem bos

    Dit beeld wekt al meer het gevoel op door dat smal oneffen pad dat in het midden van het beeld verdwijnt. Misschien het purper wat meer doordrukken om de verwijzing naar Tiegem wat "in de verf"te zetten ?

    nb : let op : het aantal beelden per dag is beperkt en men is er nogal streng op; ik heb ook al een vermaning gekregen (;>)
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Tiegem bos

      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      Dit beeld wekt al meer het gevoel op door dat smal oneffen pad dat in het midden van het beeld verdwijnt. Misschien het purper wat meer doordrukken om de verwijzing naar Tiegem wat "in de verf"te zetten ?

      nb : let op : het aantal beelden per dag is beperkt en men is er nogal streng op; ik heb ook al een vermaning gekregen (;>)
      Ik denk dat een laag invallende zon, een mooier beeld op zal leveren. Redelijk hard lichtmoment nu.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Tiegem bos

        Deze is al heel wat beter dan je andere foto (met de bloesem).

        Mooi lichtspel, en het pad zorgt voor diepte en brengt de kijker in de foto.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Tiegem bos

          Wat zachter licht had beter geweest, maar buiten dat zeer zeker een heel aangenaam beeld met een mooie compo, onderwerp en kleuren..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Tiegem bos

            Deze was om 10:16h (de camera stond nog op winteruur). Volgend jaar probeer ik nog wat vroeger naar daar te rijden.
            Amateur fotograaf,
            lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

            Comment


            • #7
              Re: Tiegem bos

              Vind het licht best wel goed; geeft mooie contrasten tussen de bladeren, begroeiing en de stammen.
              Het "harde" licht speelt je imo alleen wat parten op de aardeweg en de bloemen en gras, iets dat je in post zou kunnen corrigeren.

              Comment


              • #8
                Re: Tiegem bos

                Mooie locatie hoor, mss kan je er met de nodige afwerking toch nog een zachter beeld van maken

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Tiegem bos

                  zal maandag eens een update maken met zachtere licht- en graspartijen vooraan, met de hulp van Orton zal dat wel lukken.

                  Ben er wat mee aan de slag geweest, maar ik krijg het geen stap beter.
                  Inderdaad volgend jaar eens een paar uur vroeger naar die locatie gaan; dat zal beter zijn :-)
                  Bedankt voor de tips!
                  Last edited by Positivo; 30 april 2018, 13:52.
                  Amateur fotograaf,
                  lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                  Comment

                  Working...
                  X