Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Was het enkel maar een droom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Was het enkel maar een droom?

    zomer in april

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Was het enkel maar een droom?

    Horizon van het zeetje rechtzetten.... Sfeer en kleuren zitten wel goed, maar dat wazige in de foto vind ik niet nodig.
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: Was het enkel maar een droom?

      er zit nog te weinig detail in het water voor mij
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Was het enkel maar een droom?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
        Horizon van het zeetje rechtzetten....
        Valt best mee hoor ... Foto staat recht. Je kijkt niet naar de horizon van de zee maar naar de oever van een rivier. En laat die nu net een bocht maken. Kijk naar de toren: die staat recht en is het ijkpunt om te checken of de foto recht staat.

        Ik vermoed dat er een automatische filter over is gelegd. Eentje van Nik software? IK kan dit soort filters niet smaken maar dat is persoonlijk en dus de keuze van de fotograaf.
        Wat me wèl stoort, en ik kan niet inschatten of het de fout is van de software, is de uitgesproken banding die optreedt in de lucht. Het kan natuurlijk ook zijn dat de workflow niet op punt staat en dat er bij het exporteren van alles fout loopt bij het naar sRGB of RGB omzetten. Dit is een aandachtspunt.
        Qua onderwerp en compo: ik mis spanning in de beeldopbouw. Het moment van de opname bij volle daglicht help ook niet echt. De horizon met bomen verwordt zo tot een grijsbruine brij.

        Tjerri

        Comment


        • #5
          Re: Was het enkel maar een droom?

          het verschil tussen de zwarte steenmassa (?) vooraan en de grijsheid achteraan geeft hier iets onnatuurlijks. Vermoedelijk het gevolg van de heldere zon en de daardoor ontstane mist ?
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Was het enkel maar een droom?

            Ik zou 'm in ieder geval visueel rechtzetten, nu valt het teveel op dat de horizon niet recht staat
            Afwerking is persoonlijke keuze

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Was het enkel maar een droom?

              De sfeer die waarschijnlijk wat gemanipuleerd is geeft een persoonlijke smaak weer van de maker die ik alleszins niet slecht vind en dus waardeer. De lucht heeft nog wat aanpassing nodig.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Was het enkel maar een droom?

                Een dromerig plaatje...
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Was het enkel maar een droom?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                  Horizon van het zeetje rechtzetten.... Sfeer en kleuren zitten wel goed, maar dat wazige in de foto vind ik niet nodig.
                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  er zit nog te weinig detail in het water voor mij
                  Peter
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Valt best mee hoor ... Foto staat recht. Je kijkt niet naar de horizon van de zee maar naar de oever van een rivier. En laat die nu net een bocht maken. Kijk naar de toren: die staat recht en is het ijkpunt om te checken of de foto recht staat.

                  Ik vermoed dat er een automatische filter over is gelegd. Eentje van Nik software? IK kan dit soort filters niet smaken maar dat is persoonlijk en dus de keuze van de fotograaf.
                  Wat me wèl stoort, en ik kan niet inschatten of het de fout is van de software, is de uitgesproken banding die optreedt in de lucht. Het kan natuurlijk ook zijn dat de workflow niet op punt staat en dat er bij het exporteren van alles fout loopt bij het naar sRGB of RGB omzetten. Dit is een aandachtspunt.
                  Qua onderwerp en compo: ik mis spanning in de beeldopbouw. Het moment van de opname bij volle daglicht help ook niet echt. De horizon met bomen verwordt zo tot een grijsbruine brij.

                  Tjerri
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ik zou 'm in ieder geval visueel rechtzetten, nu valt het teveel op dat de horizon niet recht staat
                  Afwerking is persoonlijke keuze

                  grts
                  Sieg
                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  De sfeer die waarschijnlijk wat gemanipuleerd is geeft een persoonlijke smaak weer van de maker die ik alleszins niet slecht vind en dus waardeer. De lucht heeft nog wat aanpassing nodig.
                  Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                  Een dromerig plaatje...
                  Bedankt voor de reacties, de meningen zijn hier wat verschillend, de laatste 2 zijn mee in hetgeen ik hier qua sfeer wou meegeven.
                  Maar om deze 'droom' te verklaren : foto staat recht dit is wel geen zee maar de Westerschelde, m.n de bocht van Bath. De 'bomen' aan de horizon zijn windmolens.
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment

                  Working...
                  X