Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tafeleend ♀

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] tafeleend ♀








    Enjoy

  • #2
    Re: tafeleend ♀

    Echt een mooi laag standpunt Frank, heel mooie foto👍👏

    Comment


    • #3
      Re: tafeleend ♀

      Het lage standpunt en de mooie bij elkaar passende tinten doen het hier heel goed alsook het rustige water
      Héél mooi

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: tafeleend ♀

        Topplaatje Frank...Plaatje klopt volledig...belichting, kleuren, scherpte, compo, pose en de zachte passende bg bij de eend....Mooi afgewerkt ...


        Groetjes
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: tafeleend ♀

          Zeer mooi Frank.
          Telkens als ik hier kom kijken denk ik dat de foto te warm afgewerkt is maar dat zal wel niet kloppen.


          Johan

          Comment


          • #6
            Re: tafeleend ♀

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
            Zeer mooi Frank.
            Telkens als ik hier kom kijken denk ik dat de foto te warm afgewerkt is maar dat zal wel niet kloppen.


            Johan
            Aparte pose, laag standpunt en achtergrond "à la Johan G" !
            Maar is een tafeleend niet donkerder bruin ?

            Comment


            • #7
              Re: tafeleend ♀

              Dankuwel voor de appreciatie allemaal


              Ik leer altijd graag bij, vandaar volgende vragen:
              @ johan G
              Interessante vraagstelling vind ik . Ik weet dat niet precies . Hoe bepalen jullie de “juiste” kleurtemperatuur? (de grijskaarteend zwom er jammer genoeg niet tussen )
              Ik zal je zeggen wat ik gedaan heb en hoop dan op jouw (en ook dat van alle anderen) deskundig advies:
              Als ik mijn RAW bestand open in Lightroom zie ik de volgende kleurtemperaturen:
              Als opname: 4850 Kelvin
              Automatisch: 4250 Kelvin
              pipet op de witte pluisjes op het water of op de witte veertjes: 5000 Kelvin
              Mijn afwerking: (die ik op mijn ervaring ter plekke baseer en die ik spontaan ingesteld heb alvorens deze waarden allemaal op te zoeken): 4667 Kelvin.
              Ik denk dus niet dat dat te warm is, deze afwerking is koeler dan “als opname” en “met pipet”.
              Weliswaar warmer dan “automatisch”, maar zo heb ik het licht ter plaatse helemaal niet ervaren.
              @Palombian
              Sorry, ik begrijp jouw vraag niet goed. “Maar is een tafeleend niet donkerder bruin?”
              Ik kan daar alleen maar op antwoorden: deze tafeleend op deze plaats onder deze weersomstandigheden vanuit deze hoek bekeken zag er in mijn ogen en met mijn camera+lens geregistreerd, zo uit.
              Volgens mij is het niet zo dat alle tafeleenden er in alle omstandigheden hetzelfde uitzien, maar zoals reeds gezegd, misschien begrijp ik je niet goed (bedoel je ook gewoon de kleurtemperatuur?)


              Alvast bedankt voor de reacties.

              Comment

              Working...
              X