Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn Lenzen, lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn Lenzen, lenzen?

    Hey,

    Ik zit met een vraagje.

    Canon heeft (professionele lenzen) de L serie.
    Heeft Nikon, Sigma, ook zo een indicatie van professionele lenzen?
    En kunnen deze van nikon of Sigma zich dan wagen aan de Lenzen ?

    Alvast bedankt, groetjes Jonas
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

  • #2
    Re: Zijn Lenzen, lenzen?

    Ik weet alvast wel dat Nikon ook van die "witte" lenzen heeft en dat die behoorlijk prijzig zijn

    Comment


    • #3
      Re: Zijn Lenzen, lenzen?

      Nikon heeft de ED lenzen, dat wil zeggen dat er één/meerdere glaselement(en) in zitten die chromatische abberatie corrigeren.

      Daar wringt het schoentje een beetje, één ED element is genoeg om er ED op te zetten, maar dat wil daarom niet zeggen dat het een lens van buitengewone kwaliteit is.

      Bij Sigma zijn die de EX lenzen als ik me niet vergis.

      Comment


      • #4
        Re: Zijn Lenzen, lenzen?

        dat het nu een witte of zwarte lens is maakt niets uit bij nikon het zijn de lichtsterke lenzen die de prijs omhoog jagen!

        Comment


        • #5
          Re: Zijn Lenzen, lenzen?

          Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
          dat het nu een witte of zwarte lens is maakt niets uit bij nikon het zijn de lichtsterke lenzen die de prijs omhoog jagen!
          Ik geloof dat canon geen zoomlenzen heeft die niet van de L collectie zijn en toch f2.8 all the way hebben, bv 24-70mm f/2.8 "L" zo een lens bestaat niet zonder L in het canon gamma als ik mij niet vergist hé.
          En dat zou ik willen een lichtsterke allround lens zoals die hierboven vermeld en een goede tele lens EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM.
          Het is daarom dat ik wat meer info wou overlenzen bij nikon.

          groetjes, Jonas
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #6
            Re: Zijn Lenzen, lenzen?

            Dat zou nogal een Kanon worden, een 100-400 f2.8 all the way...

            Nu die 100-400 is best wel scherp hoor, heeft bovendien nog eens IS en als je met een 20D werkt zijn hoge ISO-waarden ook geen probleem meer....

            Tja en de 24-70 die is dus wél 2.8 all the way, zoals je zegt; dus besluit: ja, L-glas is steeds beter.

            Maar soms is de prijs drie keer zo hoog als van een andere lens....
            Wat dan ook NIET wil zeggen dat het glas tevens drie keer beter is...

            Je moet het een beetje persoonlijk afwegen wat voor jou de beste keuze is.
            Last edited by Alfa Centauri; 3 oktober 2004, 09:29.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment

            Working...
            X