Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

a7III red dots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • a7III red dots

    Hello!

    Ik merkte deze overlaatst op bij mijn nieuwe A7III.
    Het valt me op dat ik deze plekken even hard zie met een lens op volle opening bv:f1.4 alsook f8.
    Het maakt precies geen verschil uit. Alsook komen deze voor op iedere foto aan de rechterkant.
    Zoals je kunt zien op de afbeelding zijn deze nog hardnekkig.
    In vergelijking met de grijze stofplekken zijn deze erg irritant.
    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Of dit al voorgehad?
    Ik heb dit voor de zekerheid alvast even doorgestuurd naar Sony.



    Alast bedankt!!!
    grtz

    Miguel
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

  • #2
    Re: a7III red dots

    Kan je niet direct helpen maar het ziet er een ernstig probleem uit. Misschien beschadigde pixels?
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: a7III red dots

      Het ziet er in ieder geval niet uit als stofjes op de sensor (dat zijn donkere vlekken, geen rode vlekken), ik vermoed dat er een probleem is met de sensor.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: a7III red dots

        Ik denk dat dit dode pixels zijn. Volgens mij zijn deze weg te krijgen met de stof verwijder functie in je foto editor. Ik heb dit verschijnsel ook al bij paar foto's gezien met mijn Canon EOS 30d en volgens mij met de Canon Powershot G3 compactje

        Update: https://www.dpreview.com/forums/thread/4049241
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: a7III red dots

          dead pixels door lasers indeed

          Comment


          • #6
            Re: a7III red dots

            Maak eens een foto in manueel met korte sluitertijd en de lensdop er nog op.
            Normaal krijg je een pikzwarte foto natuurlijk maar als er problemen zijn met de sensor ga je wat zien denk ik

            Comment


            • #7
              Re: a7III red dots

              Dat zou idd. rampzalig zijn - want een nieuwe sensor door Sony laten steken is niet gratis (tenzij men 't onder garantie gaat aanvaarden).

              Comment


              • #8
                Re: a7III red dots

                Hello! Thanks mensen voor de comments, het zijn inderdaad dode pixels door lasers. Ik schrik er alvast niet van, aangezien ik vooral in clubs en festivals werkzaam ben.
                Ik heb het maar 1x voorgehad met een 6D en deze was letterlijk volledig in een kruis verbrand. Dus daarmee had ik het probleem niet herkent, dankzij jullie wel!
                Ik heb de indruk dat het met de A7III geen goed idee is om van bepaalde hoeken lasers vast te leggen of gewoon extra opletten dus.
                De 6D hebben ze indertijd onder garantie herstelt, dus ik hoop de A7 ook, met men 1div en 5dIII heb ik echter nooit problemen gehad, maar aangezien de a7 zo vlug schade oploopt zal ik voor bepaalde shots waarschijnlijk extra moeten opletten. Nog es bedankt!
                Intussen is het toestel al opgezonden voor reparatie.

                update idee: misschien omdat een systeemcamera's sensor altijd bloot zit. Dus tijdens het wachten voor een foto is deze ook 'naakt'. Terwijl deze van een DSLR wssn bedekt is tijdens het afwachten. Slechts tijdens het nemen van de foto wordt de dslr sensor ontbloot en is daardoor de kans kleiner op schade.
                Dit is wssn de mogelijkheid...
                Last edited by micn; 26 april 2018, 19:34.
                "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                Comment


                • #9
                  Re: a7III red dots

                  Gerepareerd onder garantie
                  "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: a7III red dots

                    Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
                    Gerepareerd onder garantie
                    Top!!!
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: a7III red dots

                      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Top!!!
                      Geweldig!!! En uitleg over fout gekregen??

                      Comment


                      • #12
                        Re: a7III red dots

                        Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
                        Gerepareerd onder garantie
                        Andere sensor erin of pixel uitgeschakeld en de kleur waarde laten interpoleren op basis van buur pixels?
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment

                        Working...
                        X