Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot Pro1 en stof...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon PowerShot Pro1 en stof...

    Sommigen hebben last van stof in de lens.
    Misschien dat dit helpt ?



    1.There are tree small screw in around of lens.(pic 1)
    2.After that small ring goes easy out, pull it. (you see ring pic 2)
    3.In lens is two small differanet screw, i really don't know what for. I take them too. (you see
    them pic 2 and 4)
    4.Now you see there are three drop of clue (pic 3), and here is hardest work. I pull straight
    back lens and snap clue broken and three (look pic 4) broken. Anyway lens is my hand. (pic 2)
    5.It's easy put lens back, only these two screw i don't put back and these three idon't know
    what broken, but now i can easy clean lens everytime.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Canon PowerShot Pro1 en stof...

    Ook ik heb stof in mijn lens (is nog een van de eerste serie's). deze week binnen gebracht en hopelijk binnen 3 weken weer terug.

    Zelf reinigen staat gelijk aan het opgeven van je garantie , als je hem naar Canon stuurt word je lens opnieuw gericht en van een nieuwe pakking voorzien en als het goed is ben je dan klaar voor de toekomst.

    Het stof word veroorzaakt door iets in de lens en niet van daarbuiten, waarschijnlijk zit de lens met een te strakke zetting, dus wanneer je zelf gaat rommelen dan blijf je aan de gang en word het werkelijke probleem niet opgelost.

    En bij het service centrum word er gelijk een test op je toestel uitgevoert, ik heb iemand gesproken en die zijn toestel kwam terug met een behoorlijk snellere AF.
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon PowerShot Pro1 en stof...

      Aha, hebben latere series dit probleem dan niet meer ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Canon PowerShot Pro1 en stof...

        Heb ook een van de eerste gehad. Daar zat inderdaad een beetje stof in. Na een maand of 4 weer een pro1 besteld en daar heb ik totaal geen stof in gezien.

        Je brengt de camera best even bij Canon in, er moest maar iets misgaan als je dit zelf doet.

        @Omega : Ik hoop dat je je camera snel terug hebt!
        "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

        Comment


        • #5
          Re: Canon PowerShot Pro1 en stof...

          @Marc zover ik weet liggen de meeste problemen in de vroegste serie's de mijne is 823xxxxx en de verkoop is begonnen met 822xxxxx, in de latere serie's komt het veel minder voor en je kunt het al heel snel zien, ik wilde hem deze zomer niet missen anders had ik hem al eerder binnengebracht.
          Je hebt hem nu zelf en hoe bevalt de Pro1?

          @Huibke Ik verwacht hem snel weer terug te hebben, de service afdeling in Roosendaal schijnt enorm verbetert te zijn en stukken sneller dus ik heb goede hoop. Nu maar weer even met de S30 aan de gang is wel weer even wennen.
          Groeten Omega.

          www.digiwaart.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon PowerShot Pro1 en stof...

            serienumer 833xxx

            De Pro1 bevalt me heel goed, alhoewel dat je dikwijls door het menu moet hollen om simpele settings te veranderen. Dat ging op de 10D veel vlotter...

            Buiten heb ik de indruk dat hij iets overbelicht, op -0,5 tot -1 EV zijn de foto's correcter belicht.

            Ik zal straks eens wat voorbeelden posten.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment

            Working...
            X