Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte ervaring (herstel) service Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechte ervaring (herstel) service Tamron

    Heeft hier iemand nog slechte ervaring met de (herstel) service van Tamron? Ik heb vorig jaar een nieuwe Tamron 24-70mm f2.8 gehaald,
    echter pas na enkele maanden de tijd gevonden om te testen en hierbij een serieus autofocus probleem gevonden.
    Van 24 tot 35mm heeft de lens last van extreme frontfocus. Zelfs met MFA van +20 was dit niet in de buurt van scherp te krijgen.
    Manuele focus is perfect scherp met dezelfde instellingen. Ook getest op verschillende camera body's. Probleem duidelijk omschreven bij retour.
    Uiteindelijk de eerste keer opgestuurd en na een dikke maand terug met melding "cleaning + programmatie". Geen beterschap.
    Toen voor een tweede keer opgestuurd en na een dikke maand terug met melding "regelen lensgroep + programmatie". Weer geen beterschap.
    Nu terug opgestuurd voor een derde keer... Hoe is dit eigenlijk mogelijk? Kunnen ze in het herstelpunt in België (De Beukelaer) eigenlijk wel iets?
    Het probleem is zo duidelijk en consequent aanwezig dat het zelfs overduidelijk is op de achterkant van het scherm van de camera.
    Het is de eerste keer dat ik hun garantie nodig heb, want van al hun ander lenzen die ik heb ben ik tevreden.
    Maar wat heb je aan 5 jaar garantie als ze nog niet eens zo een simpel probleem kunnen detecteren of oplossen...

  • #2
    Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron



    Hierbij een foto om duidelijk te maken. De linkse is contrast detectie, de rechtse autofocus. Dit is nog de beste foto van de reeks. En dat noemt Tamron dan 2x gerepareerd...

    Comment


    • #3
      Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

      Ooit ook een mindere ervaring mrt hen gehad. Versie 1 van tamron 24 70 2.8 vc focus stopte constant let werken na 3 maand gebruik. Lens 4 weken weg geweest. Kwam terug zonder de achterste plastiek aan de mount. Keek dus recht de lens in. Gerug gestuurd. Uiteindelijk den nieuwe gekregen na veel contact met de klantendienst van de winkel waar ik de lens gekocht had. Verder geen klachten van tamron producten.

      Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

        Ook Tamron heeft een USB dock, dus misschien wordt het tijd om die te kopen.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Ook Tamron heeft een USB dock, dus misschien wordt het tijd om die te kopen.
          Eigenlijk zou een nieuwe lens perfect moeten werken als je ze uit de doos haalt.
          Kleine afwijkingen zijn er altijd wel (toleranties noemen ze dat), maar als ik de voorbeelden hier boven zie, dan is de afwijking een heel stuk groter dan de normale toleranties.

          Je kan tegenwoordig wel veel aanpassen via een USB dock (voor de third party lenzen zoals Sigma en Tamron), maar het lijkt er dikwijls op dat dat een gemakkelijkheidsoplossing is van de fabrikant, waardoor die geen moeite meer moet doen om ervoor te zorgen dat de lenzen zo correct mogelijk gekalibreerd zijn als ze de fabriek verlaten.
          Als ze geen moeite kunnen doen om de lenzen zo correct mogelijk te kalibreren, dan moeten ze dat USB dock maar standaard bij hun lenzen leveren, zonder meerkost...

          Het probleem is er niet alleen bij Tamron, ik ken iemand die soortgelijke problemen heeft met een nieuwe Sigma 24-70 f2,8.

          Bij mijn eerste Canon waarbij lenscorrecties mogelijk waren (1D MKIII) moest ik ook elke lens apart corrigeren (in beide richtingen, de ene lens focuste te dicht, de andere te ver, er was geen "algemene afwijking" voor alle lenzen tegelijk, dat was eigenaardig).
          Voor mij leek het er toen op dat Canon helemaal geen moeite meer deed om de camera zo correct mogelijk te kalibreren, ze hadden die functie er in gestoken en de klant moest er dan maar zijn plan mee trekken.
          Gelukkig heb ik die problemen niet meer gezien bij de recentere camerabody's waarbij lenskalibratie mogelijk is, daarop werken al mijn lenzen wel perfect zonder dat ik iets moet aanpassen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Ook Tamron heeft een USB dock, dus misschien wordt het tijd om die te kopen.
            Het is nog de eerste generatie, die is niet met de USB dock af te regelen.
            In de camera is deze trouwens ook niet af te regelen doordat je niet meer dan +20 MFA kunt.

            Comment


            • #7
              Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

              Je spreekt van een paar maanden,
              dus nog volop garantie.

              Ik zou bij de winkel waar je deze gekocht hebt een nieuw vragen (eisen)

              Men heeft de kans gehad om het probleem op te lossen, maar het lukt blijkbaar niet.
              De winkel moet niet afkomen met "ja maar Tamron....."
              Je hebt wettelijk het recht om een nieuwe te vragen.
              Toch als het een Belgische winkel is voor andere landen weet ik niet hoe het juist zit.

              Comment


              • #8
                Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

                Tamron geeft normaal een goede service. Ik heb in extreme gevallen al gehoord dat ze de lens gewoon vervangen door een nieuw exemplaar.
                Dus ik zou toch nog eens aandringen op de ernst van het probleem en aandringen op een vervanging.

                Laat het toeval nu ook dat ik die lens ook heb in mijn collectie. Ik ben daar zeer tevreden van. Nergens geen last van en best wel een zeer goede lens voor dat soort type.
                Maar mogelijks is er inwendig een storing die je met microadjust niet kan oplossen?

                Het is vervelend voor jou maar ik zou hem toch opnieuw insturen voor herstelling en daar een uitgebreid storingsverslag bij voegen.
                Zelf heb ik ook ervaring in de verkoop en wij moesten bij herstelling altijd een omschrijving meegeven van de storing. Als ze dat niet goed doen dan krijg je ook maar en halve herstelling terug.
                Probeer met de winkel te praten zodat ze contact kunnen opnemen met hun leverancier om te zien of een vervanging niet mogelijk zou zijn in dit specifiek geval.

                Veel succes!

                Comment


                • #9
                  Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

                  Er van uit gaand dat je de lens in België als particulier kocht,

                  Dan moet er niets gevraagd worden aan Tamron.
                  Je hebt het recht om een hertstelling te vragen of een vervanging.

                  Aangezien de herstelling niet lukt moet de winkel je een nieuw exemplaar geven ongeacht wat Tamron zegt.

                  Laat uw aankoop het afweten? Dan beschermt de wettelijke garantie u tegen onnodige kosten.



                  Voor zelfstandigen ligt dit anders.



                  --
                  mlap.
                  T.T.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

                    Hallo,

                    ik heb (in Nederland) geen ervaring met de technische dienst van Tamron.
                    Maar ik heb wel verscheidene Tamron objectieven in mijn bezit en mijn bezit gehad.
                    Ook de "G1" versie van de 24-70 F2.8, een jaar of 3 en nu een half jaar de G2 versie.
                    Dit vanwege het feit dat je de lens door middel van dat USB dock zo mooi kunt fine tunen.
                    Voor mij, niets dan lof over Tamron

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

                      Ik had de vorige keer al een omruiling gevraagd maar blijkbaar hebben ze dit genegeerd en gewoon voor herstel terug ingestuurd.
                      Ik heb gevraagd of ze mij dit keer kunnen terugbetalen gezien omruiling blijkbaar niet meer ging (ze hadden de lens niet meer in voorraad).
                      Het is in elk geval Fnac frankrijk blijkbaar wat dit moet beslissen (ookal is deze in België gekocht).
                      Ze hebben daar weer een retour aangevraagd en dossiertje aangemaakt. Dus hopelijk wordt ik terugbetaald.

                      Was zelf ook altijd tevreden over Tamron lenzen, maar over de gang van zaken met de herstelservice ben ik niet te spreken.
                      Uiteindelijk valt de eindverantwoordelijkheid hiervan ook bij Tamron gezien zij de herstelservice bij De Beukelaer laten gebeuren, waar men niet kan of wil deftig werk verrichten.

                      Om deze reden alleen ben ik niet zeker of ik in de toekomst nog lenzen van Tamron zou aankopen.
                      Want na de 1 jaar wettelijke (winkel)garantie ben je de overige 4 jaar afhankelijk van de herstelservice (De Beukelaer in dit geval).
                      Ik ga in elk geval een mailtje doen naar de hoofdzetel van Tamron over mijn ervaring met hun herstelling via De Beukelaer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

                        Blijkbaar nu opgestuurd naar Frankrijk voor herstel ipv naar de Beukelaer.
                        Blijkbaar beslist de hersteller of er een omruiling of terugbetaling moet gebeuren.
                        Laten we hopen dat het daarginds minder prutsers zijn dan bij de Beukelaer...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

                          Oorspronkelijk geplaatst door Avenger 2.0 Bekijk bericht
                          Blijkbaar nu opgestuurd naar Frankrijk voor herstel ipv naar de Beukelaer.
                          Blijkbaar beslist de hersteller of er een omruiling of terugbetaling moet gebeuren.
                          Laten we hopen dat het daarginds minder prutsers zijn dan bij de Beukelaer...
                          Wettelijk gezien in België, kun jij een opruiming vragen zeker als het al de 2de keer is dat deze voor dezelfde fout hersteld moet worden.
                          Het is de winkel die daar voor moet zorgen, niet de leverancier van de winkel.

                          Er van uit gaand dat het materiaal particulier gekocht is in België.

                          --
                          mlap.
                          T.T.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

                            Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                            Wettelijk gezien in België, kun jij een opruiming vragen zeker als het al de 2de keer is dat deze voor dezelfde fout hersteld moet worden.
                            Het is de winkel die daar voor moet zorgen, niet de leverancier van de winkel.

                            Er van uit gaand dat het materiaal particulier gekocht is in België.

                            --
                            mlap.
                            T.T.
                            Inderdaad als particulier gekocht. Kan u mij hiervan iets meer info bezorgen (betreft dat 'opruiming vragen')?
                            Want ik heb er weinig hoop op dat het deze keer wel gaat lukken met de herstelling...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Slechte ervaring (herstel) service Tamron

                              Autocorrectie is niet altijd even handig ;-)

                              Ik heb de link hierboven al eens gepost, maar hier is hij opnieuw.



                              --
                              mlap.
                              T.T.

                              Comment

                              Working...
                              X