Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vallei vd Zwarte Beek + Up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vallei vd Zwarte Beek + Up

    Vandaag wandeling gemaakt in Koersel "Vallei van de Zwarte Beek "


    update :

    [/url]
    Last edited by freddy69; 19 april 2018, 15:05.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Vallei vd Zwarte Beek

    Prima compo met zachte kleuren !

    Comment


    • #3
      Re: Vallei vd Zwarte Beek

      vol beeld met overal interessante details
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Vallei vd Zwarte Beek

        Mooi Freddy, al gaat het naar mijn smaak weer redelijk naar het HDR-achtige waarbij toch wat contrast ontbreekt
        Uiteraard is dat mijn persoonlijke smaak hé en dus ook mijn probleem ;-)

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Vallei vd Zwarte Beek

          Bedankt voor de reacties...

          Mooi Freddy, al gaat het naar mijn smaak weer redelijk naar het HDR-achtige waarbij toch wat contrast ontbreekt
          Uiteraard is dat mijn persoonlijke smaak hé en dus ook mijn probleem ;-)

          grts
          Sieg
          Niks te HDR-er Sieg en ook genoeg contrast naar mijn mening (had het zelfs verhoogt toz van de opname) maar ieder zijn smaak in afwerking natuurlijk...
          Last edited by freddy69; 16 april 2018, 23:06.
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Vallei vd Zwarte Beek

            Eenvoud kan de natuur ook kracht bijbrengen. Mooi gebied, mooie foto.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Vallei vd Zwarte Beek

              Ik moet hier Sieg toch ook wel in volgen Freddy...Misschien behoorlijk het clarity schuivertje hier opgetrokken?
              Foto komt nu tikkeltje hard over, maar als dit de bedoeling was dan natuurlijk ook prima he...Belangrijkste blijft toch dat je het zelf mooi vind.
              Verder wel een mooie opname van een al evenzo mooi gebied..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Vallei vd Zwarte Beek

                Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties...
                Niks te HDR-er Sieg en ook genoeg contrast naar mijn mening (had het zelfs verhoogt toz van de opname) maar ieder zijn smaak in afwerking natuurlijk...
                Ik schrijf niet dat het HDR is hé Freddy, door het ontbreken van echt donkere delen en schaduwen komt deze zo over
                Maar soit, als jij er tevreden mee bent is dat het belangrijkste toch

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Vallei vd Zwarte Beek

                  Mooi landschap dat je laat zien.
                  Ik begin een beetje te denken dat je foto's met net iets minder schaduw/zwart je stijl is. En dat mag natuurlijk.
                  Maar mocht het mijn foto zijn zou ik ook net wat meer donkerte aanbrengen.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vallei vd Zwarte Beek

                    Mooi landschap maar een tikkeltje meer pit zou geen kwaad kunnen
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vallei vd Zwarte Beek

                      Freddy, bij mij komt de foto wat onnatuurlijk over. Is vooral iets te platjes.
                      Wat contrast toevoegen en een fotofilter erop aanbrengen om wat warmer aan te tonen.
                      Compo is naar mijn mening weer tip top in orde. Je weet de mooiste plaatsjes wel te vinden.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vallei vd Zwarte Beek + Up

                        Thx aan iedereen voor de opmerkingen ...heb ff een update gemaakt en geplaatst en zoals op aanraden van Sieg en Red Falcon.....fotofilter toegepast (warmer gemaakt) en contrast opgetrokken ...beter ???graag jullie reacties

                        Voor mijzelf blijf ik erbij dat het origineel beter is dan de update.....benieuwd naar jullie bedenkingen of heb ik weer maar eens overdreven in mijn update...????
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vallei vd Zwarte Beek + Up

                          voor iemand die er op dat ogenblik niet was, komt de update natuurlijker over. Maar de foto moet weergeven hoe jij de sfeer en het licht aanvoelde en hoe je je dit tafereel wil herinneren. Weer het verschil tussen het persoonlijk gevoel en de fototechnische perfectie.
                          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vallei vd Zwarte Beek + Up

                            Voor mij klopt er iets niet in de Update. Verkies het origineel en ben zeker dat een print mooi zal zijn.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vallei vd Zwarte Beek + Up

                              De update is wat mij betreft prettiger om naar te kijken, al was het maar dat de blauwe waas uit de wolken is verdwenen.
                              Mag ik vragen hoe je het contrast verhoogd hebt ? Het lijkt nl. alsof je het contrast in zijn totaliteit(naar beide kanten) hebt verhoogd. De structuur van de wolken is nl. ook een stuk minder.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X