Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij autosleutel vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij autosleutel vervangen

    Vorige week kwam er op het dashboard van onze wagen de melding dat de batterij van de autosleutel bijna leeg is en dus vervangen moet worden. De auto is 2 jaar oud. Vandaag naar de garage, dat is dan 19 euro aub. En gebruik nu best je reserve sleutel want die zal dan binnenkort ook een nieuwe batterij nodig hebben. Dus nog eens 19 euro.

    Dat je voor de batterij 10 euro moet betalen kan ik begrijpen (alhoewel is dat niet veel geld voor een batterij?) maar dat ze daar ook nog eens 7 euro "werkuren" voor aanrekenen vind ik wat overdreven. Ze zouden dit wel eens gratis mogen doen als extra service.
    Je kan dit schijnbaar ook niet zelf vervangen.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: batterij autosleutel vervangen

    Auto met start-stop systeem mir? Welk merk?

    Comment


    • #3
      Re: batterij autosleutel vervangen

      Ja start-stop systeem maar wat heeft dat met mijn autosleutel te maken? Wagen is een Honda HR-V.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: batterij autosleutel vervangen

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ja start-stop systeem maar wat heeft dat met mijn autosleutel te maken? Wagen is een Honda HR-V.

        mir
        Je sleutel maakt binnen een bepaalde straal rond je auto contact met de transponder van je auto mir.
        Daarom wordt aangeraden je reserve sleutel indien mogelijk niet te dicht bij die auto te bewaren, dat om
        de batterij langer te laten mee gaan.
        Meestal is die batterij van het type CR2032, kost iets van 1,5€ bij Nkon
        Last edited by Guest42; 16 april 2018, 18:35.

        Comment


        • #5
          Re: batterij autosleutel vervangen

          Ok dat kunnen we dus ook En dan nog zelf de melding in de auto resetten, maar dat zal je ook wel zelf kunnen zeker.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: batterij autosleutel vervangen

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Ja start-stop systeem maar wat heeft dat met mijn autosleutel te maken? Wagen is een Honda HR-V.

            mir
            Dat heeft er niets mee te maken, het heeft wel te maken met een keyless systeem waar de sleutel contact maakt met de wagen binnen een bepaalde afstand.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Je sleutel maakt binnen een bepaalde straal rond je auto contact met de transponder van je auto mir.
            Daarom wordt aangeraden je reserve sleutel indien mogelijk niet te dicht bij die auto te bewaren, dat om
            de batterij langer te laten mee gaan.
            Meestal is die batterij van het type CR2032, kost iets van 1,5€ bij Nkon
            https://youtu.be/Ao5r4CDYkx4
            Dus eerder met de keyless afstandsbediening die draadloos contact maakt met de wagen binnen een bepaalde afstand.
            Een start/stop hebben zelfs sommige wagens met een gewone contactsleutel.
            Wat de transponder betreft om te kunnen starten, die werk al niet meer op één meter van de wagen (uit de wagen).
            Eens de motor gestart mag ik zelfs de sleutel uit de wagen halen, zolang dat ik de motor niet volledig afzet kan ik blijven rijden (met wat getuut en geflikker als waarschuwing dat de sleutel ontbreekt).
            Sorry maar ik denk dat je start/stop verward hebt met keyless systeem.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: batterij autosleutel vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ok dat kunnen we dus ook En dan nog zelf de melding in de auto resetten, maar dat zal je ook wel zelf kunnen zeker.

              mir
              Normaal wel mir, ergens staat bij wet beschreven dat je zelf alle meldingen moet kunnen resetten.
              Bij mijn Subaru is dat heel simpel, kan gewoon via het scherm onderhoud.
              Maar bij Mercedes en VW bv. moet je dat via een toetsencombinatie op je stuur enz.
              Kan je allemaal simpel terug vinden op het www.

              Comment


              • #8
                Re: batterij autosleutel vervangen

                Dus de volgende keer doen we het zelf

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: batterij autosleutel vervangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Sorry maar ik denk dat je start/stop verward hebt met keyless systeem.
                  Ik ga er gewoon van uit dat de meeste start/stop systemen tegenwoordig gekoppelt zijn aan
                  een keyless systeem Freddy.
                  Maar je hebt gelijk, wat ik schreef over je sleutels bewaren om een zekere afstand van de auto geldt enkel
                  voor een keyless systeem, bij mij is het zo, als de auto in het donker staat, en ii kom in de buurt, dan gaat
                  automatisch reeds de binnenverlichting aan.
                  En zelfs met een platte batterij in je keyless zender kan je de auto starten, gewoon door je zender tegen de
                  startknop te houden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: batterij autosleutel vervangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Dat is in het Thais

                    In het Engels
                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    Wat hij echter vergeet te doen, is de batterij zuiver te maken en daarna niet meer met zijn blote vingers aan te raken.
                    Het zout van zweet geeft een minuscule verliesstroom tussen de + en - pool van de batterij. Dit verkort de levensduur.

                    Comment


                    • #11
                      Re: batterij autosleutel vervangen

                      En je remote best in een kooi van Faraday bewaren (blikken doosje)

                      Batterij vervangen doe ik ook zelf. Het "moeilijkste" is soms te weten komen hoe je die remote open.
                      Maar dat is meestal wel op tinternet te vinden
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: batterij autosleutel vervangen

                        Staat dat niet in de handleiding je bij de auto krijgt?
                        Ik heb die hier niet bij de hand, maar ik heb wel gezien dat daarin uitgelegd wordt hoe je zelf de batterij in de sleutel kan vervangen (toch bij een Dacia).
                        Dat is nog wel een gewone sleutel waarmee de auto wordt gestart op de "ouderwetse manier", maar er zit wel de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling in.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: batterij autosleutel vervangen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Staat dat niet in de handleiding je bij de auto krijgt?
                          ............................
                          Bij mijn Mazda staat dat uitvoerig beschreven in het instructieboek onder de titel : "Zelf uit te voeren onderhoud".
                          Het staat op bladzijde 777 van 889.
                          Op YouTube staat het uiteraard ook en is het sneller te vinden.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: batterij autosleutel vervangen

                            Ik snap niet waarom een garage dit gratis zou moeten doen.

                            Geloof me, aan die 17€ die jij betaald hebt hebben ze geen winst gemaakt.
                            Je kijkt alleen naar die 5 minuten die ze aan uw sleutel hebben geprutst, maar je vergeet dat ze ook die batterij moeten bestellen, op stock houden, factuur leverancier betalen, factuur opmaken, betaling inboeken etc.

                            Als een bedrijf nakijk wat een factuur kost, dan zit je rap aan 50€.

                            Dus, veel beter om het zelf te doen, of bij Mister Minit of zo.

                            Comment


                            • #15
                              Re: batterij autosleutel vervangen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ik snap niet waarom een garage dit gratis zou moeten doen.

                              Geloof me, aan die 17€ die jij betaald hebt hebben ze geen winst gemaakt.
                              Euhhh Tommie, ik volg even niet, heeft TS mir ergens gezegd of gesuggereerd dat dat gratis moest?
                              Hij vond "19€" veel geld voor een simpel batterijtje, niet meer en niet minder.
                              En wees gerust, daar maken ze geen factuur voor....
                              En ik weet zeker dat mijn garage mij daar niets voor zou aanrekenen, een service die hun 2€ kost
                              betaald zichzelf terug, zo hou je klanten tevreden, de beste reclame voor een garage.

                              En bovendien is het "mijn gedacht" toch wel handig als je dat zelf kan, je zal het maar voorhebben
                              bij het begin van een drieweekse reis dat je steeds die melding krijgt en indien keyless starten voorzien is.
                              Last edited by Guest42; 17 april 2018, 08:31.

                              Comment

                              Working...
                              X