Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verdeler van fototoestellen. Hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verdeler van fototoestellen. Hoe?

    Hallo,

    Ik vraag me af hoe je een erkend verdeler kan worden van fototoestellen (Canon, Nikon, ...), wat moet je ervoor doen enzo? Moet je aan voorwaarden voldoen enz ....

    Bedankt

    Rutger

    PS : Sorry als dit verkeerd staat
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

  • #2
    Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

    Efkes Canon of De Beukelaer bellen . Ze zullen het je wel weten vertellen , hoe wat en waar .
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

      Ambities Rutger?
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

      Comment


      • #4
        Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

        Je gaat, eens je erkend verdeler bent, toch een speciaal kortingske (of beter MEGA- KORTING) geven aan de BD'ers zeker?

        Comment


        • #5
          Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

          Awel tis te zeggen, m'n pa heeft al een bedrijf in coputers, misschien gaan we ook wel in fototoestellen handelen.

          Ik laat jullie iets weten, alvast bedankt!

          Rutger
          Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

          Comment


          • #6
            Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
            Awel tis te zeggen, m'n pa heeft al een bedrijf in coputers, misschien gaan we ook wel in fototoestellen handelen.

            Zowat de helft van de belgische bedrijven die iets in computers doen kopen hun materiaal aan bij Techdata. Samen met Ingram Micro verdelen ze zowat alles wat er op de markt te vinden is gaande van Epson, HP, IBM, Toshiba, Apple, Microsoft, Symantec, Acer tot Canon en Nikon. Als ze het al niet in hun online catalogus staan hebben is een eenvoudig mailtje met een productnummer voldoende om het nieuwste "speelgoed" via hen aan te schaffen.

            Enige voorwaarde om via deze distributeurs in te kopen is : een btw nr, de statuten van je bedrijf die vermelden dat je iets in soft- of hardware doet en een minimale omzet per jaar (gewoonlijk rond de 25.000 €).

            Op het eerste gezicht lijkt dit een interessante piste, doch als je jouw inkoopprijzen voor dslr's van Canon en Nikon, of prijzen van lenzen vergelijkt met wat je bij Corne, bij Topfoto en dergelijke zou moeten betalen dan is het duidelijk dat je welliswaar een goede zaak doet doch hier nooit rijk gaat worden met het opzetten van een handeltje.

            Om een voorbeeld te geven, het verschil tussen inkopen via een grote computerdistributeur en aankopen bij Corne van Iperen (ik gebruik hem even als referentie) van een Canon 1D Mark II is exact 70 €. Volgens mij de moeite niet.
            Last edited by DigiCam; 2 oktober 2004, 18:48.
            DigiCam

            Comment


            • #7
              Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

              Een paar belangrijke dingen:

              1. Zorg dat je goed na hebt gedacht over je concept. Er zijn al 1001 bedrijven die doen wat je wilt gaan doen. Van alleen goede prijzen (dus lage winst) moet je het niet hebben en zul je weinig klanten krijgen. Je zult iets extra's moeten toevoegen

              2. Zorg dat je je inkoopkanalen goed georganiseerd hebt en hier een goede relatie mee opbouwt. Alleen inkopen en verkopen kan iedereen, maar hoe doe je je after sales service...?

              3. Wees bereid om de 24 uur die een dag heeft ook te gebruiken. Als je 9 tot 5 wilt werken moet je er niet aan beginnen.

              4. Wees gepassioneerd met datgene dat je doet. Als je de passie hebt zijn de bovenstaande zaken een peuleschil. Een keer geen winst maken op een produkt, maar een tevreden klant hebben is vele malen belangrijker dan andersom.

              Zo heb ik nog 386 tips, maar dit zijn de belangrijkste...
              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

              Comment


              • #8
                Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

                Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                Zowat de helft van de belgische bedrijven die iets in computers doen kopen hun materiaal aan bij Techdata. Samen met Ingram Micro verdelen ze zowat alles wat er op de markt te vinden is gaande van Epson, HP, IBM, Toshiba, Apple, Microsoft, Symantec, Acer tot Canon en Nikon. Als ze het al niet in hun online catalogus staan hebben is een eenvoudig mailtje met een productnummer voldoende om het nieuwste "speelgoed" via hen aan te schaffen.

                Enige voorwaarde om via deze distributeurs in te kopen is : een btw nr, de statuten van je bedrijf die vermelden dat je iets in soft- of hardware doet en een minimale omzet per jaar (gewoonlijk rond de 25.000 €).

                Op het eerste gezicht lijkt dit een interessante piste, doch als je jouw inkoopprijzen voor dslr's van Canon en Nikon, of prijzen van lenzen vergelijkt met wat je bij Corne, bij Topfoto en dergelijke zou moeten betalen dan is het duidelijk dat je welliswaar een goede zaak doet doch hier nooit rijk gaat worden met het opzetten van een handeltje.

                Om een voorbeeld te geven, het verschil tussen inkopen via een grote computerdistributeur en aankopen bij Corne van Iperen (ik gebruik hem even als referentie) van een Canon 1D Mark II is exact 70 €. Volgens mij de moeite niet.
                Think again voor Techdata, uit hun voorwaarden op de website:
                2. Uw bedrijf koopt jaarlijks voor minstens 50.000 Euro aan bij Tech Data

                'k Ken een aantal firma's/personen die er aankopen, die bestellen stuk voor stuk meer dan 50.000 euro per jaar bij hen....

                Ingram Micro stond wel op Photokina vandaag, heb er geen praatje mee kunnen doen, teveel andere dingen te zien ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

                  Ik werk met Techdata voor bepaalde soft- en hardware. Ik heb zojuist eens gekeken naar bv de Nikon 24-120 VR lens en betaal daarvoor 631.53 ex BTW. De officiele verkoopprijs is 742,98 ex BTW. Ik ben er zeker van dat je in diverse fotowinkels gaat kijken(Grobet, Fnac, Mediamarkt) je ze tussen de 600 en de 700 incl BTW zult vinden. Bij Corne staat ze 575.00 incl BTW.(BTW Corné alles is OK , bedankt voor de kofie. Ik heb enkel wel een beetje hoofdpijn )

                  Neen, via distributeur is zeker geen goede piste. Je zal met de boel blijven zitten. Misschien kun je vragen of je Corné in Belgie kunt vertegenwoordigen


                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

                    Ik heb zojuist eens gekeken naar bv de Nikon 24-120 VR lens en betaal daarvoor 631.53 ex BTW.
                    Nikon is nu ook niet echt representatief, Tech Data koopt dat aan bij De Beuckelaar, net zoals kleinhandel dat doet, dat betekent enkel nog een tussenstapje meer dat de pijs doet opdrijven.
                    Maar globaal genomen heb je gelijk. Ik heb er gewerkt en verbaas(de) me over de prijzen in sommige kleinhandelszaken, die lager zijn dan wat Tech Data bvb. aan Canon België betaalt...begrijpe wie begrijpen kan
                    Mark (300D)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verdeler van fototoestellen. Hoe?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cyrox
                      Nikon is nu ook niet echt representatief, Tech Data koopt dat aan bij De Beuckelaar, net zoals kleinhandel dat doet, dat betekent enkel nog een tussenstapje meer dat de pijs doet opdrijven.
                      Maar globaal genomen heb je gelijk. Ik heb er gewerkt en verbaas(de) me over de prijzen in sommige kleinhandelszaken, die lager zijn dan wat Tech Data bvb. aan Canon België betaalt...begrijpe wie begrijpen kan
                      Het hangt er vanaf waar die kleinhandelaar zijne mosterd haalt
                      Ieder merk bepaald van een produkt een prijszetting, afhankelijk van de lokale marktcondities van het land. Ze zijn landen waar een merk zelfs zonder winstmarge of zelfs met verlies verkoopt(bv. verschillende Afrikaans landen). Daar aankopen en in een duur land verkopen, is een zeer lucratieve business. Wettelijk is daar niets tegen maar het spreekt vanzelf dat het merk zoiets niet graag ziet. En je moet ook niet afkomen bij de lokale vertegenwoordiging van het merk voor garantie of naservice. Dat is gegarandeerd ambras
                      Eigenlijk vecht het merk tegen de parallel import maar eigenlijk zijn ze zelf de oorzaak.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment

                      Working...
                      X