Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

    Ik heb een Kodak cx4230. Ondertussen al enkele jaartjes. Is één keer stuk geweest in de garantieperiode, maar opgestuurd en gemaakt.

    Nu, sinds een week weigert hij plots om foto's over te brengen naar mijn pc. Ik werk met zo'n kabeltje dat ik zowel in de camera als in de pc (usb-poort) steek. Volgens mij herkent de pc de camera ook niet.

    Vanaf het moment dat ik het kabeltje erin steekt, valt hij soms helemaal weg, soms blijft een lichtje branden, maar hij reageert totaal niet meer, ook al haal ik het kabeltje er terug uit. Ik moet de batterijen er even uithalen en dan pas werkt hij terug.

    Iemand idee wat dit is? Is het het kabeltje?

    Thx Tine

  • #2
    Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

    Probeer eerst eens op een andere PC, wie weet wat van virussen, trojanen en andere malwhare er op jouw pc staan...
    Om nog maar niet te spreken van M$ geknoei...

    Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~
    Ik heb een Kodak cx4230. Ondertussen al enkele jaartjes. Is één keer stuk geweest in de garantieperiode, maar opgestuurd en gemaakt.

    Nu, sinds een week weigert hij plots om foto's over te brengen naar mijn pc. Ik werk met zo'n kabeltje dat ik zowel in de camera als in de pc (usb-poort) steek. Volgens mij herkent de pc de camera ook niet.

    Vanaf het moment dat ik het kabeltje erin steekt, valt hij soms helemaal weg, soms blijft een lichtje branden, maar hij reageert totaal niet meer, ook al haal ik het kabeltje er terug uit. Ik moet de batterijen er even uithalen en dan pas werkt hij terug.

    Iemand idee wat dit is? Is het het kabeltje?

    Thx Tine
    Last edited by Drill; 2 oktober 2004, 13:54.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

      ik zou niet direct kunnen zeggen waaraan het ligt!

      tip:ik heb een tijdje geleden een "usb 9 in 1 cardreader" voor m'n verjaardag gekregen,dit ding is werkelijk geweldig!
      je spaart er je camera+batterijen mee,en is veel sneller dan de camera met downloaden!(en is schappelijk in prijs)
      zou dit toch eens overwegen!
      grts; M

      Comment


      • #4
        Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

        Je zou ook even kunnen testen of het op een andere pc wel werkt. Het kan tenslotte ook aan de pc liggen.

        Succes

        Edit: Oeps dat werd al aangeraden
        Last edited by Plofkop; 2 oktober 2004, 14:00.

        Comment


        • #5
          Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

          Net gemerkt dat het aan het geheugenkaartje lag. Ik haalde hem eruit en plots werkte alles terug. Helaas staan mijn foto's dus wel op het geheugenkaartje...
          Betekent dit dat het kaartje stuk is?

          Comment


          • #6
            Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

            Als je foto's er nog opstaan, zou ik ze eerst proberen te recupereren met een cardreader. En dan zou ik de kaart eens formatteren. Volgens mij bestaat de kans dat het probleem dan opgelost is.
            NaXX

            Comment


            • #7
              Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

              Oorspronkelijk geplaatst door naxx
              Als je foto's er nog opstaan, zou ik ze eerst proberen te recupereren met een cardreader. En dan zou ik de kaart eens formatteren. Volgens mij bestaat de kans dat het probleem dan opgelost is.
              Hoe moet ik de kaart formatteren?

              Uh cardreader... handig die dingen... als je het hebt .

              Comment


              • #8
                Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

                Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~
                Hoe moet ik de kaart formatteren?

                Uh cardreader... handig die dingen... als je het hebt .
                Steek hem in de camera, ga naar menu format en volg de procedure. En als dat niet gaat, een cardreader kost rond de 10 euro als je uitkijkt. Steek de reader met kaart in de PC. Daarna ga je naar "Mijn computer". Je duwt de rechtermuis knop in op de driveicoon van de reader en selecteer "formateer". Zo simpel als dat
                Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                Comment


                • #9
                  Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

                  Is dit de juiste cam? http://www.kodak.com/global/en/servi...0027c5s7.jhtml
                  NaXX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleempje met foto's overbrengen naar pc.

                    Thx allemaal. Heb ondertussen gezien dat ik mijn fototjes op mijn interne geheugen kon overzetten via de camera en heb ze dan zo op mijn pc gekregen. Nu nog even het geheugenkaartje formatteren en dan hopen dat het werkt...

                    Comment

                    Working...
                    X