Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PayPal stuurt me een mail ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PayPal stuurt me een mail ?

    Krijgen jullie dit ook ?

    Re: [ News Statement ] Your PayPal information has been update #370, were made on April 11, 2018, 09:16 PM PDT.

    Dan een hele tekst met daarin de melding dat ze me onlangs een mail gestuurd hebben om inforamtie ...
    Dan een gewone knop om in te loggen en aanpassingen uit te voeren.



    Als ik naar de afzender kijk zie ik:
    [e_m_a_i_l]s_e_r_v_i_c_e_@_i_n_t_l_._p_a_y_p_a_l.c_o_m[/email] < p_a_p_a_s_e_r_v_i_c_e_-.T_a_j_Q_D_j_M_@w_e_w_ y_a_n_g_a_n.c_om_>
    (Ik heb underscores gezet tussen de karakters)

    Iemand een idee ? Knopje om in te loggen heb ik nog niet ingedrukt en ben het ook niet zinnens ...
    Last edited by Wim.Vanmaele; 12 april 2018, 10:05.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: PayPal stuurt me een mail ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Krijgen jullie dit ook ?

    Re: [ News Statement ] Your PayPal information has been update #370, were made on April 11, 2018, 09:16 PM PDT.

    Dan een hele tekst met daarin de melding dat ze me onlangs een mail gestuurd hebben om inforamtie ...
    Dan een gewone knop om in te loggen en aanpassingen uit te voeren.



    Als ik naar de afzender kijk zie ik:
    service@intl.paypal.com <paypalservice-.TajQDjDM@wewayangan.com>


    Iemand een idee ? Knopje om in te loggen heb ik nog niet ingedrukt en ben het ook niet zinnens ...
    Duidelijk phishing. Wordt je aangesproken met je naam of met "dear customer"?

    Gebruik NOOIT de link van een email die van paypal, je bank, Netflix ... e.d. LIJKT te komen.
    Kijk maar eens in de code (raw?) van de mail waar de link echt naartoe gaat.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: PayPal stuurt me een mail ?

      Daar is bij mij een knop voor, misschien de nuttigste van allemaal. DEL.
      De smeerlappekes worden helaas steeds beter in geloofwaardig overkomen

      Ik kan een straf verhaal vertellen over bedrog met een "paypal" som. Mijn schoonzoon herkende het direct maar die zit in de branche, het artikel was al meegegeven bij Kiala maar dat hebben ze gelukkig 's maandags vroeg nog kunnen onderscheppen.

      Comment


      • #4
        Re: PayPal stuurt me een mail ?

        Met een Re: als begin ... zou dus een antwoord op een mail van u zijn. [emoji16]
        Verder niet in uw eigen taal en niet met uw naam.
        En dan een domeinnaam dat niet klopt.
        En ook nog om gegevens vragen die ze al hebben.

        Moet er nog meer zijn om daar niet eens over na te denken?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: PayPal stuurt me een mail ?

          Deze rommel krijg ik niet vaak (gelukkig maar), maar ik wou dit toch even melden. Zo wie zo ga ik nooit op dergelijke rommel in en nog minder voer ik bevelen uit die me in mails worden op gelegd.
          Als ik de source van de betrokken pagina op vraag staat er niets herkenbaars meer in. Zelfs de leestekst is nergens traceerbaar in de source ...

          Het leuke is dat ik paypal niet gebruik ...

          Het bericht werd onder hoge urgentie toegestuurd en er staat zelfs een verwijzing in dat men reeds een paar weken terug attent maakte en dat ik helaas nog niet had gereageerd.
          En Pol, ik heb dat knopke ook hoor en ik gebruik dat knopke ook wanneer ongevraagde of onverwachte mail binnen komt van vrienden die ik niet ken

          Ik wou gewoon even zien indien er hir nog een paar zijn die plots te weten komen dat ze Paypal gebruiken ...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: PayPal stuurt me een mail ?

            ik heb deze mail ook gehad, maar dan wel op een mail adres dat niet aan paypal gelinkt is, met de vermelding dat de rekening geblokkeerd was tot
            ik de inloggegevens geverifieerd had door op de link te klikken. ik heb allen maar op DEL geklikt.
            D 7500 > 16/85 > 70/300>105
            https://www.behance.net/joscaeymae0afa
            Grt. Jos

            Comment


            • #7
              Re: PayPal stuurt me een mail ?

              Een gewaarschuwd man telt voor twee! Ik werk met PayPal en krijg regelmatig een mail die totnogtoe gelukkig altijd van hen kwam. Maar goed opletten blijft de boodschap.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: PayPal stuurt me een mail ?

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Duidelijk phishing. Wordt je aangesproken met je naam of met "dear customer"?

                Gebruik NOOIT de link van een email die van paypal, je bank, Netflix ... e.d. LIJKT te komen.
                Kijk maar eens in de code (raw?) van de mail waar de link echt naartoe gaat.
                Dat schijnt geen cretirium meer te zijn: ik krijg meer en meer phising met mijn naam op...

                Comment


                • #9
                  Re: PayPal stuurt me een mail ?

                  Inderdaad. De laatste tijd sturen banken me mails waar ze me aanspreken met mijn naam.
                  Dat ik zus en dat ik zo..... meestal iets dringend en dreigends.
                  Alleen: 'k Ben nooit klant geweest bij de meeste van die banken. Dus is het phishing.
                  De enige remedie: alles van de banken gaan direkt de prullenbak in. Soms ook enkele echte mails van de bank waar ik klant ben.
                  Als die echte banken een echt probleem hebben met mij kennen ze nog de klassieke wegen: aangetekende zendingen en deurwaarders die brieven in de bus steken.
                  De meeste deurwaarders zijn ook echt.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: PayPal stuurt me een mail ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                    Dat schijnt geen cretirium meer te zijn: ik krijg meer en meer phising met mijn naam op...
                    Het is 1 van de criteria, naast e-mailadres, weblink enz.
                    Hier moeten ze naast mijn naam ook het e-mailadres kennen dat ik op een site gebruik en dat is voor elke site uniek. Als ze dus van "Paypal" iets sturen naar het adres dat ik op de Adobe site gebruikte (Adobe is jaren terug gehacked), is het duidelijk phishing/spam.

                    De meeste van die dingen geraken zelfs niet tot in mijn mailboxen wegens Spamfilter op mijn domein.

                    BTW, ik heb nog nooit spam op met mijn naam gekregen, ik laat ook zo goed als nooit mijn volledige naam achter.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: PayPal stuurt me een mail ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      ...
                      De meeste deurwaarders zijn ook echt.
                      Zoals die flikken die aan uw deur controle komen doen voor inbrekers ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: PayPal stuurt me een mail ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Zoals die flikken die aan uw deur controle komen doen voor inbrekers ?
                        Je hebt een punt.
                        Die malafiden zijn ook echt ....
                        De wereld zit vol struikrovers.....
                        Die valse flikken daar kan je iets op vinden, die deurwaarders daarentegen blijven komen......
                        Last edited by Skitch; 12 april 2018, 15:05.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: PayPal stuurt me een mail ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Ik wou gewoon even zien indien er hir nog een paar zijn die plots te weten komen dat ze Paypal gebruiken ...
                          Neen, maar sinds vorige weekend ben ik wel plots klant bij een franse bank waar mijn inlogpasje een probleem heeft. Heb al 2 mails gekregen dat ik mijn gegevens moet corrigeren met bijgevoegde link.

                          Comment


                          • #14
                            Re: PayPal stuurt me een mail ?

                            Ik stuur zulke mals door naar verdacht@safeonweb.be
                            Ook stuur ik deze mails door, zoals in dit geval, naar PayPal met enkele vraagtekens.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: PayPal stuurt me een mail ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                              Ik stuur zulke mals door naar verdacht@safeonweb.be
                              Ook stuur ik deze mails door, zoals in dit geval, naar PayPal met enkele vraagtekens.
                              En naar het 'phishing' adres van de bank / instelling. Geregeld een mailtje terug van 'dit is wel een mailtje van onze bank'

                              Comment

                              Working...
                              X