Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polder + origineel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Polder + origineel



    van deze foto vertrokken
    Last edited by bommasien; 10 april 2018, 12:37.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Polder

    Compositie komt onnatuurlijk over, helaas, foto is ook teveel verscherpt.
    Wat je geprobeerd hebt met de lucht lijkt me niet duidelijk.
    Sien, je kunt toch beter hé.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Polder

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Compositie komt onnatuurlijk over, helaas, foto is ook teveel verscherpt.
      Wat je geprobeerd hebt met de lucht lijkt me niet duidelijk.
      Sien, je kunt toch beter hé.
      Kan je wat duidelijker zijn, wat met de compo? De lucht is onderdeel v.e.zw/wit filter. Bedankt voor je reactie.

      Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Polder

        Sien, had je nu een paar meter van de rij paaltjes een foto genomen dan had je samen met de beek en de straat drie lijnen gehad die aan de einder ineen liepen.
        Sorry Sien, maar die filter doet het echt niet bij, en waarom dan zo verscherpen? Het doet pijn aan de ogen.
        Het is goed dat je dingen uitprobeerd en dat wij een beoordeling kunnen geven, maar ik weet zeker dat je beter kunt.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Polder

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Sien, had je nu een paar meter van de rij paaltjes een foto genomen dan had je samen met de beek en de straat drie lijnen gehad die aan de einder ineen liepen.
          Sorry Sien, maar die filter doet het echt niet bij, en waarom dan zo verscherpen? Het doet pijn aan de ogen.
          Het is goed dat je dingen uitprobeerd en dat wij een beoordeling kunnen geven, maar ik weet zeker dat je beter kunt.
          Qua compo en filter kan en mag je dit vinden,ieder zijn smaak. Maar er werd geen extra versxherping aangebracht.....


          Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Polder

            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
            Qua compo en filter kan en mag je dit vinden,ieder zijn smaak. Maar er werd geen extra versxherping aangebracht.....
            Misschien heb je niet bewust een verscherping toegepast maar de verscherping doet idd pijn aan de ogen. Heel waarschijnlijk gooit de filter die je hebt gebruikt er een verscherping bovenop en waarschijnlijk kan je die waarden ook nog eens apart instellen.
            Maar wat mij opvalt is de kloon fout: een haast complete kruin die je kloont en zonder stam neerpoot rechts naast de bomenrij. En als je kloont, waarom kloon je dan je sensorvlekken niet vlug weg?
            Wat compo betreft: idd. ieder zijn meug. Ik volg RF in zijn commentaar.
            Wat betreft bewerking: filters zijn soms een zegen, soms een pest. Eén advies: trop is teveel, en teveel is trop.

            Mvg,

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: Polder

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
              Misschien heb je niet bewust een verscherping toegepast maar de verscherping doet idd pijn aan de ogen. Heel waarschijnlijk gooit de filter die je hebt gebruikt er een verscherping bovenop en waarschijnlijk kan je die waarden ook nog eens apart instellen.
              Maar wat mij opvalt is de kloon fout: een haast complete kruin die je kloont en zonder stam neerpoot rechts naast de bomenrij. En als je kloont, waarom kloon je dan je sensorvlekken niet vlug weg?
              Wat compo betreft: idd. ieder zijn meug. Ik volg RF in zijn commentaar.
              Wat betreft bewerking: filters zijn soms een zegen, soms een pest. Eén advies: trop is teveel, en teveel is trop.

              Mvg,

              Tjerri
              Ik heb begrepen dat de filter er compleet naast zit. Bij deze origineel geplaatst,
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Polder

                Het origineel bewerkt met Silver Efex van NIK?
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Polder

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Het origineel bewerkt met Silver Efex van NIK?
                  Klopt

                  Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Polder

                    De compo kan je niet meer veranderen in deze opname, en net daar wringt het schoentje wat

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Polder

                      Bwah, je kunt er een vierkante van maken en het rechtse gedeelte weglaten en de restje van de windmolen verwijderen en dan hou je een betere foto over.
                      Ideaal zal het niet meer worden tenzij je RAW versie groter is.

                      Sien, waarschijnlijk al verscherpt voor je de foto hebt omgezet?
                      Foto verscherpen ALTIJD als LAATSTE bewerking houden.
                      En verscherpen met NIK is steeds riskant.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Polder + origineel

                        Fijn om deze toch opbouwende discussie te volgen...blij dat je er het origineel hebt bijgeplaatst sien ...volg toch ook wel de opmerking ivm filters gevaarlijk boeltje (ik verbrand er mijn vingers ook regelmatig aan) en die foute kloon ja daar kun je moeilijk langs eh...maar ieder zijn meug natuurlijk....

                        Groetjes
                        Freddy
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment

                        Working...
                        X