Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rolgordijnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rolgordijnen

    Wij zijn onze living aan het renoveren en er komen ook nieuwe gordijnen.

    Voorheen hadden we overgordijnen op een roede.

    Nu willen we graag rolgordijnen. We hebben echter een uitbouw, die is aan de binnenkant volledig afgewerkt met pvc. Dus pvc ramen, pvc plafondje etc.
    Hierin boren om de gordijnhouder op te hangen is niet echt een optie.
    Zijn er nog andere mogelijkheden om rolgordijnen op te hangen zonder dat er geboord moet worden?

    In de uitbouw zijn alle ramen vast, gaan niet open.
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Rolgordijnen

    je kan ook kleven hé
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Rolgordijnen

      Er bestaan ook schroeven die heel goed vast blijven zitten in plastiek (pvc), maar dan moet je wel een klein gaatje voorboren.
      De gewone houtschroeven en plaatschroeven gebruik je dan best niet, want die komen veel te gemakkelijk los.
      Als de pvc tegen het plafond tegen een plaat vastgeschroefd zit, dan kan je wel lange houtschroeven gebruiken die dan door de pvc in het hout vastgeschroefd worden.
      Dit is een voorbeeld van schroeven voor kunststoffen: https://de.screwerk.com/nl/shop/grid...SAAEgL0U_D_BwE
      Hou er wel rekening mee dat als het kunststof plafond niet erg sterk is, dat je er dan ook niet veel gewicht aan kan hangen.
      Dat geldt ook voor lijmen, waarschijnlijk krijg je wel de sterkst mogelijke verbinding als je lijm en kunststofschroeven combineert.
      Maar ook dan is het belangrijk dat het materiaal waaraan je de (rol)gordijnen aan bevestigt zeker sterk genoeg is om het gewicht te kunnen dragen (liefst met wat reserve zodat het niet per ongeluk afbreekt).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Rolgordijnen

        Kleven gaat het gewicht niet houden denk ik.
        En boren in de raamprofielen doe ik liever niet ivm isolatie en beschadiging. Wat als ik binnen 10 jaar iets anders wil?
        Het dakje van de uitbouw rust eigenlijk volledig op de ramen, er zit wel wat hout in maar waar juist kan ik niet meer zien nu.
        Voorheen hadden we de overgordijnen gewoon voor de opening van de uitbouw hangen, maar dan ben je die ruimte savonds kwijt.
        Nu willen we graag van die stroken hangen die je over elkaar kan schuiven, dus is voor de uitbouw hangen niet echt een optie.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Rolgordijnen

          Als je kleeft met Tec-7 mag je gerust zijn. Dat komt nooit meer los.


          Je wil iets ophangen, maar je wil niet boren en niet kleven. Zijn er dan nog andere opties om iets op te hangen ? (ja, nagels )

          Comment

          Working...
          X