Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus Raw (ORF)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus Raw (ORF)

    Weet iemand of het mogelijk is om raw bestanden van Olympus (ORF) in windows explorer (file manager) te tonen als beeld?

    Voor sommige merken moet je hiervoor een raw-codec installeren maar ik vind geen voor Olympus?

  • #2
    Re: Olympus Raw (ORF)

    Door "Olympus ORG" in Google te stoppen, kreeg ik 81.300 resultaten. De eerste hadden alle goede teksten over RAW, kijken en windows staan. De eerste verwees ook naar Olympus.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Olympus Raw (ORF)

      En toch is er bijna nergens wat te vinden over hoe je een ORF-bestand gewoon in de verkenner als foto te zien kan krijgen. Ik heb nog steeds geen bruikbare oplossing.
      Viewers is geen enkel probleem, maar ze gewoon te zien krijgen in Windows verkenner?
      Zelfs specifieke Olympus fora brengen niet dadelijk soelaas.
      Ik zoek dus ook mee [emoji3]

      Jaja

      Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Olympus Raw (ORF)

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Door "Olympus ORG" in Google te stoppen, kreeg ik 81.300 resultaten. De eerste hadden alle goede teksten over RAW, kijken en windows staan. De eerste verwees ook naar Olympus.
        Ik heb ook eerst gezocht natuurlijk!
        Inderdaad heel veel resultaten maar ik kan het niet vinden.

        Als je wel een goeie link hebt mag je deze graag delen aub...

        @JaJa bedankt

        Comment


        • #5
          Re: Olympus Raw (ORF)

          Bij microsoft is er een codec beschikbaar die een aantal OLY modellen vermeldt.



          mvg,
          Patric

          Comment


          • #6
            Re: Olympus Raw (ORF)

            Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
            Bij microsoft is er een codec beschikbaar die een aantal OLY modellen vermeldt.



            mvg,
            Patric
            Dit zat in win10, maar is er uitgehaald met de creators update.
            Het kan dus best zijn dat dit niet meer werk.

            Proberen en hopen zou ik zeggen ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Olympus Raw (ORF)

              Bedankt voor de link, maar helaas ... Niet geschikt voor de nieuwste Win versie ...
              Maar toch

              Jaja


              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Dit zat in win10, maar is er uitgehaald met de creators update.
              Het kan dus best zijn dat dit niet meer werk.

              Proberen en hopen zou ik zeggen ;-)
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Olympus Raw (ORF)

                Het enige wat ik zo direct tegenkom, is wel betalend.
                Beautiful and fast image viewer for photographers, and robust imaging components for Microsoft Windows.


                En de prijs is per gebruiker.
                Wat ik mij dan afvraag, als je installeert als admin, en je werkt met een andere account, heb je dan 2 accounts nodig??

                Als je dingen test, hou er dan rekening mee dat thumbnails uitgeschakeld kunnen zijn, dan kun je instaleren wat je wilt, je zult niet veel zien.
                2de punt, als kleine thumbnails is ingesteld, dan zie je ook geen previeuw, daarvoor moet minstens medium thumbnails ingesteld staan in explorer.

                en ook niet vergeten, er is een thumbnail cash, deze kun je best ook wissen als je aan het testen bent.

                Testen met verschillende raw files is moeilijk als je de raw files niet hebt.
                dan komt rawsamples goed van pas ;-)
                update: De site heeft wat problemen gekend en er is een andere site bijgekomen raw.pixls

                Testje : laptop met verse installatie van Windows 10 volledig geüpdatet tot vandaag, bijna geen extra software en daar kan ik oudere ORF files zoals van de C8080 en de XZ-10 bekijken.
                De file van een E-M1MarkII kan echter niet bekijken.

                hopelijk hebben jullie er toch iets aan.
                Last edited by mlap; 9 april 2018, 13:07.

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus Raw (ORF)

                  Ik kan de files van een E-M5 gewoon bekijken met de verkenner en heb niks van Oly of MS hiervoor geïnstalleerd, wel iets van Nikon.
                  Ik zie ook dat de files zijn gemerkt als ACDSee-files misschien maakt dat ze wel zichtbaar of zit daar ergens een codec.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus Raw (ORF)

                    Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                    Het enige wat ik zo direct tegenkom, is wel betalend.
                    Beautiful and fast image viewer for photographers, and robust imaging components for Microsoft Windows.


                    En de prijs is per gebruiker.
                    Wat ik mij dan afvraag, als je installeert als admin, en je werkt met een andere account, heb je dan 2 accounts nodig??
                    Op deze site kan je een trial versie downloaden.
                    Download FastPictureViewer Codec Pack: 32/64-bit image decoder pack for Win7, Vista. It is developed by Axel Rietschin Software Developments. This title is being offered by Canadian Content as Commercial.


                    Na installatie kan ik wel degelijk ORF bestanden zien in windows explorer...
                    Last edited by Dpix; 9 april 2018, 17:38. Reden: Is handiger met link erin :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus Raw (ORF)

                      Leuk om weten ...
                      Aan de andere kant, ik bekijk de foto's in eerste instantie met FastStone Image Viewer, en die doet dat probleemloos.
                      Vandaar uit kan ik dan de foto's naar bv. Photoshop, Lightroom, On1Effects en dergelijke sturen.
                      Blijft voor mij een fijne workflow ...

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Op deze site kan je een trial versie downloaden.
                      Download FastPictureViewer Codec Pack: 32/64-bit image decoder pack for Win7, Vista. It is developed by Axel Rietschin Software Developments. This title is being offered by Canadian Content as Commercial.


                      Na installatie kan ik wel degelijk ORF bestanden zien in windows explorer...
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus Raw (ORF)

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Leuk om weten ...
                        Aan de andere kant, ik bekijk de foto's in eerste instantie met FastStone Image Viewer, en die doet dat probleemloos.
                        Vandaar uit kan ik dan de foto's naar bv. Photoshop, Lightroom, On1Effects en dergelijke sturen.
                        Blijft voor mij een fijne workflow ...

                        Jaja
                        Deze gebruik ik ook, en handig dat je met 1 toets kunt taggen en de slechte kunt verwijderen voor import in Lightroom. Of juist de goede selecteren.
                        Zeker handig en een pak sneller als het over een paar 100den foto's gaat ;-)


                        --
                        mlap.
                        T.T.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus Raw (ORF)

                          Goed idee...

                          Ik ga ook FastStone Image Viewer gebruiken en de .ORF bestanden linken met deze viewer.

                          Comment

                          Working...
                          X