Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85mm ef1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 85mm ef1.8

    Wat raden jullie aan de 85mm 1.8 van tamron of canon.

  • #2
    Re: 85mm ef1.8

    Waarom tamron of canon?
    Wat is de beoogde doelstelling?

    Er bestaat ook nog iets als een Sigma 85mm f/1.4 Art

    Comment


    • #3
      Re: 85mm ef1.8

      Tamron is nieuwer en gestabiliseerd. Dus waarom zou je dan een oude Canon kopen?
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: 85mm ef1.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Tamron is nieuwer en gestabiliseerd. Dus waarom zou je dan een oude Canon kopen?
        Prijs, gewicht, en betrouwbaarder AF. Ik heb de Tamron gehad en terug binnengedaan. Ik kreeg de AF niet nauwkeurig genoeg.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #5
          Re: 85mm ef1.8

          Ik heb jaren de canon gehad. Ze is zeker niet slecht. Focus is redelijk snel en trefzeker. Veel ca en lelijke flare maar voor het geld best goed. Persoonlijk zou ik voor de tamron gaan.

          Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: 85mm ef1.8

            De sigma 85mm 1.4 geen 3de optie?

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: 85mm ef1.8

              Ik heb net de Sigma 85mm f/1.4 Art gekocht. Fantastisch gewoon. Voor het eerst heb ik het gevoel echt scherpe foto's te maken. Een review vind je op https://www.dpreview.com/reviews/sig...-f1-4-art-lens. Ik heb hem zeer goedkoop gekocht bij https://www.eglobalcentral.nl/sigma-...kon-mount.html

              Comment


              • #8
                Re: 85mm ef1.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Dico Bekijk bericht
                Ik heb net de Sigma 85mm f/1.4 Art gekocht. Fantastisch gewoon. Voor het eerst heb ik het gevoel echt scherpe foto's te maken. Een review vind je op https://www.dpreview.com/reviews/sig...-f1-4-art-lens. Ik heb hem zeer goedkoop gekocht bij https://www.eglobalcentral.nl/sigma-...kon-mount.html
                Nieuw lid en eerste en enige post is reclame voor eglobal ???


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: 85mm ef1.8

                  Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb ook interesse in de Sigma ART 85 mm maar wou graag eens vernemen wat de ervaringen zijn met deze eglobalcentral firma in Hongkong. Het prijsverschil met onze webwinkels is wel zeer groot.
                  Is dit voldoende betrouwbaar en zijn er ook mensen met negatieve ervaringen met deze firma. Dank voor jullie antwoord(en).

                  Comment


                  • #10
                    Re: 85mm ef1.8

                    Met eglobal koop je in Hongkong.

                    Dat kan goed lopen en dan doe je wel wat winst. Maar je hebt dan grijze import, zonder garantie in Europa, zonder invoerrechten te betalen, zonder bescherming van de Europese wetten over consumentenbescherming.

                    Als alles goed gaat, heb je al die andere dingen niet nodig. Als het fout gaat kan je nergens op terug vallen. En moet je misschien ook nog een boete betalen.

                    Jij maakt de keuze.


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                    EOS 10 Glas 28-105 70-210

                    Comment


                    • #11
                      Re: 85mm ef1.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door twdigit Bekijk bericht
                      Met eglobal koop je in Hongkong.

                      Dat kan goed lopen en dan doe je wel wat winst. Maar je hebt dan grijze import, zonder garantie in Europa, zonder invoerrechten te betalen, zonder bescherming van de Europese wetten over consumentenbescherming.

                      Als alles goed gaat, heb je al die andere dingen niet nodig. Als het fout gaat kan je nergens op terug vallen. En moet je misschien ook nog een boete betalen.

                      Jij maakt de keuze.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Als er grote verschillen in prijs zijn haak ik al af , de prijzen hier vergelijken is het beste.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 85mm ef1.8

                        Hoi,

                        de keuze voor grijze import is een eigen keuze, met voor en nadelen.
                        Als je die goed doordacht hebt, is er niets aan de hand (welke keuze je dan ook maakt).

                        De Sigma lens lijkt leuk en goed... maar hoe zit het met de weathersealing?
                        Bij de voorstellingsfoto's van deze lens zie geen afdichting bij de vatting bij andere wel...
                        Z'n gewicht is bijna geheim, staat niet op de Sigma NL site... is 1135 gram...
                        Qua gewicht en prijs zou ik voor de Canon gaan, anders voor de Tamron.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 85mm ef1.8

                          Dank voor de informatie. Ik zal er rekening mee houden. Groeten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 85mm ef1.8

                            egloba
                            heb daar een flits gekocht canon 600EX II - RT VOOR 400€, hier meer dan 600€ en geen problemen mee. zelf bij canon geregistreerd en geen probleem.

                            Comment

                            Working...
                            X