Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijs Oostende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Grijs Oostende


    Afgelopen weekend eens naar Oostende afgezakt.



    Last edited by SteefD; 7 april 2018, 18:38. Reden: Klein stukje er af onderaan
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Grijs Oostende

    Heel goed gezien. Prachtig al die diagonalen naar de paal.
    De onscherpte vooraan begon me na een poosje kijken toch een beetje te "jeuken".
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Grijs Oostende

      Mooi, maar zo grijs zag het er toch niet uit.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Grijs Oostende

        Knap origineel beeld. Goed met de symmetrie en onscherpte gespeeld. Een LE had het effect misschien nog kunnen versterken.
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Grijs Oostende

          Voor mij oogt hij beter als je het onscherpe deel er af laat.

          Comment


          • #6
            Re: Grijs Oostende

            Mooie in beeldzetting, maar met de vooraan liggende onscherpte hen ik wat last

            Comment


            • #7
              Re: Grijs Oostende

              Oorspronkelijk geplaatst door comic
              Voor mij oogt hij beter als je het onscherpe deel er af laat.
              Oorspronkelijk geplaatst door suske100
              Mooie in beeldzetting, maar met de vooraan liggende onscherpte hen ik wat last
              Zal straks eens een update plaatsen met een stuk voorgrond er af, maar een deel onscherpte zal er steeds blijven.
              Had statief niet bij, dus focus stacking was niet mogelijk. Camera lag plat op de grond voor deze opname.

              Oorspronkelijk geplaatst door K.photo
              Een LE had het effect misschien nog kunnen versterken.
              Dat dacht ik ook direct, maar had statief en filters niet bij me.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Grijs Oostende

                De onscherpe voorgrond vind ik best leuk, maar als het kan zou ik de horizontale lijnen precies in het midden van de foto plaatsen.
                Voor mij een mooie abstracte foto en die paal die afsteekt tegen die dreigende lucht, heerlijk compo als je alles in het midden kunt zetten.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Grijs Oostende

                  Knappe opname Steven, had inderdaad nog sterker geweest met een LE

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grijs Oostende

                    Mij stoort de onscherpe voorgrond eigenlijk niet zo, je blik gaat als vanzelf toch verder naar de het onderwerp en de mooie donkere wolken..Mooie Steven..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grijs Oostende

                      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                      Mij stoort de onscherpe voorgrond eigenlijk niet zo, je blik gaat als vanzelf toch verder naar de het onderwerp en de mooie donkere wolken..Mooie Steven..
                      idem, niet aan bijsnijden :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grijs Oostende

                        De meningen zijn wat verdeeld precies ;-)

                        Daar ik bewust men een open diafragma had getrokken voor de kleine DOF, ga ik het zo laten.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        De onscherpe voorgrond vind ik best leuk, maar als het kan zou ik de horizontale lijnen precies in het midden van de foto plaatsen.
                        Voor mij een mooie abstracte foto en die paal die afsteekt tegen die dreigende lucht, heerlijk compo als je alles in het midden kunt zetten.
                        Heb wel deze tip uitgevoerd. Hiervoor moest er een klein stukje af vooraan, zodat de horizon perfect in het midden staat.
                        Daar dit slechts een zeer kleine aanpassing was, heb ik de originele vervangen.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grijs Oostende

                          Mooi, maar kan het zijn dat je de helderheid opgeschroeft hebt?
                          Helderheid vermeerderen in bokeh/blurry gedeelten werkt echt averechts....

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grijs Oostende

                            Het lijkt eenvoudig doch goed bestudeerde opname met aantrekkelijke diepte en pakkende sfeer.
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grijs Oostende

                              Mooie symmetrisch beeld, van mij mag er ook een ( klein ) stukje af !

                              Comment

                              Working...
                              X